Ok-talon laajentaminen

Hei.

Minua kiinnostaa kokemukset ok-talon laajennuksista. Minkä kokoisesta laajennuksesta on kyse, miten toteutettu, kauan meni aikaa ja mitä pystyi tekemään itse? Ja mielelläni kuulisin myös kustannukset tai keskeneräisten laajennusten kustannusarviot.

Olemme ostaneet pienen 55m2 omakotitalomme pari vuotta sitten ja poikkeuspäätöksellä saimme keväällä rakennusluvan 100m2 laajennukselle. Meillä on palkattu pääsuunnittelija, joka arkkitehtinä teki lupapiirrusteukset, ja olemme pyytäneet tarjouksen laajennuksen perustuksista, seinistä, katosta ja rakennusmestarista plus sähkö- rakenne- ja LVI-suunnittelijasta (yhtenä "pakettina"). Loput (paitsi sähkö jne työt)ajattelimme rakennustaitoisen ystävän avulla tehdä itse. Olemme varanneet budjetissa 1000e/m2. Laajennukseen ei tule keittiötä eikä varsinaista kosteaa pesutilaa. Ne on hyvänkuntoisina vanhassa. Laajennukseen tulee kolme makuuhuonetta, olohuone, vaatehuone ja pieni WC. Kuulostaako budjetti kohtuulliselta?

Tarkoitus olisi aloittaa keväällä -07 ja aikaa on varattu n. vuosi. Aikaa varattu tarpeeksi?

Harkot rakennusmateriaalina ja julkisivu puuta.
Ja tietysti olisin kiitollinen jos jollakin olisi hyviä ja edullisia rakennus-, sähkö- jne urakoitsijoita tiedossa. Kaikkihan kannattaa kilpailuttaa :) Eteläsuomessa asustellaan.

Kiitos vastauksista etukäteen!!

Yhteistyössä