Ok, jos tyttö nukkuu 21-13

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TiinaTrk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

TiinaTrk

Vieras
Tyttö nyt pian 2 vee ja menee illalla yhdeksältä nukkumaan ja heräilee seuraavana päivänä yhden maissa. Joskus jo 11.30.

Päikkäreitä nukkuu tunnin. Siinä kolmesta neljään.

Kavereiden mielestä nukkuu liikaa. Mutta minkäs teen jos tyttöä väsyttää. Alkoi lokakuussa kun tuli pimeys. Uskon kyseessä olevan kaamosväsymys ja menee ohi keväällä kun aurinko alkaa paistaa.:)

No kyllä tuo kieltämättä kuulostaa aika paljolta! Onhan toki kai niitäkin ketkä tuossa iässä nukkuu vielä kahdet päiväunet, mutta itse en henkilökohtaisesti tunne yhtäkään.

Alkuperäinen kirjoittaja aika :
epätavallista 2vuotiaalta. Juoko paljon ja pissaako paljon? Ettei diabetes vaan olisi. Kysyisin edes neuvolasta asiasta.

Juo litran maitoa päivässä. Sen mitä neuvolasta kehoitettiin.
Tuskin diapetes, kun alkoi kaamoksesta. Ellei pirity keväästä täytyy alkaa tutkia.

Alkuperäinen kirjoittaja mirsa:
jos soitat neuvolaan, niin varmasti kertovat onko normaalia.

minusta ei. voi olla vaikka kilpirauhasen vajaatoiminta. hopi hopi, soittoa neuvolaan.

Meillä ei voi soittaa neuvolaan tai voi, mutta harvoin pääsee läpi.
Meillä kuitenkin kk päästä 2vee neuvola. Kysäsen asiaa siellä.:)

Aika pitkät on hällä yöunet, ei kuulosta ihan normaalilta vaikka olisi mikä kaamosaika. Ja aika pian perään päiväunet ...n. 17 tuntia vuorokaudessa?? Meillä 2v. nukkuu n. 10 tuntia yössä ja 2 tuntia päiväunia terveenä ja ton ikäisten normaali unimäärä on just 12-14 tuntia vuorokaudessa.

Tosi paljon nukkuu mielestäni. Ihmettelen kyllä myös, että annat nukkua noin pitkään?? |O Kyllä itse herättäisin viimeistään jo 10 ja antaisin nukkua vaikka 3 tunnin päiväunet sen tunnin sijaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja aika :
epätavallista 2vuotiaalta. Juoko paljon ja pissaako paljon? Ettei diabetes vaan olisi. Kysyisin edes neuvolasta asiasta.

Juo litran maitoa päivässä. Sen mitä neuvolasta kehoitettiin.
Tuskin diapetes, kun alkoi kaamoksesta. Ellei pirity keväästä täytyy alkaa tutkia.

Tutkisin kyllä jo aikasemmin. Mitäs jos kaamoksen alkaminen samaan aikaan onkin vaan sattumaa ja taustalla onkin jotain vakavampaa. Toi on tosi paljon. Oon vähän herkkis näissä asioissa kun oon ollu pienen leukemiapotilaan hautajaisissa. (terveisin, 1,5 v:n äiti, jonka taapero nukkuu yöllä 10 tuntia ja päivällä 1-1,5 tuntia)

Alkuperäinen kirjoittaja hps:
Tosi paljon nukkuu mielestäni. Ihmettelen kyllä myös, että annat nukkua noin pitkään?? |O Kyllä itse herättäisin viimeistään jo 10 ja antaisin nukkua vaikka 3 tunnin päiväunet sen tunnin sijaan.

En raaski herättää ja jää nyt paljon omaa aikaa.:) Ennen nukkui hätinä 11 tuntia vuorokaudessa. Eli sitä omaa aikaa ei ollut. Otan nyt takaisin ja jos toista nukuttaa nukkukoot.

En raaski herättää ja jää nyt paljon omaa aikaa.:) Ennen nukkui hätinä 11 tuntia vuorokaudessa. Eli sitä omaa aikaa ei ollut. Otan nyt takaisin ja jos toista nukuttaa nukkukoot.

Niin ja muutaman kerran olen joutunut herättämään jo klo 11 ja tyttö oli niin kiukkuinen ettei mitään rajaa.

no taiskin olla keksitty juttu, aattelinkin miten voi olla noin ajattelematon äiti.

Alkuperäinen kirjoittaja TiinaTrk:
Tyttö nyt pian 2 vee ja menee illalla yhdeksältä nukkumaan ja heräilee seuraavana päivänä yhden maissa. Joskus jo 11.30.

Päikkäreitä nukkuu tunnin. Siinä kolmesta neljään.

Kavereiden mielestä nukkuu liikaa. Mutta minkäs teen jos tyttöä väsyttää. Alkoi lokakuussa kun tuli pimeys. Uskon kyseessä olevan kaamosväsymys ja menee ohi keväällä kun aurinko alkaa paistaa.:)

en kyllä ilakoisi tilanteella. lapsellasi on todennäköisesti jotain "pielessä". diabetes? kilpirauhasen vaajatoiminta? tai jotain muuta. Ehkä ilakoinnin puolesta soittelisit neuvolaan tai varaisit omalle lääkärille ajan jotta tsekkaisi veriarvot. Ei todellakaan ole tavallista ja ok.

Siis olet ihan tosissasi?? Ajattelin ensiksi, että vitsi.. No ei todellakaan ole normaalia! Ottaisin heti yhteyttä neuvolaan tai lääkäriin. Uskomatonta, että odottelet ja olet tyytyväinen omasta ajasta.. Eihän lapsi ole hereillä kuin muutaman hassun tunnin vuorokaudessa!!

Alkuperäinen kirjoittaja ??:

no taiskin olla keksitty juttu, aattelinkin miten voi olla noin ajattelematon äiti.

No ei ole kuule keksitty juttu.:)

Tuon ikäisen lapsen unimäärä on yleensä noin 14h/vrk. En sinuna odottelisi kahta kuukautta ennen veriarvojen yms. tarkistusta. Jos jostain poikkeavasta on kysymys, tuon kahden kuukauden aikana ehtii tapahtua liikaa.

Ja mitenkä ateriarytmitys? Tuon ikäisen pitäisi päivittäin saada syödä maha täyteen aamupalalla, päiväruualla, välipalalla, iltaruualla ja iltapalalla. Näin energian tarve täyttyy.

Itseäni huolestuttaisi. Toivottavasti ei mistään vakavasta kysymys.

Yhteistyössä