Ok, aiheena avioliittolaki - miten estää oman lapsen homoutuminen/lesboutuminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tallu -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Tallu -

Aktiivinen jäsen
01.09.2004
31 123
2
36
Onko siihen keinoja, jos se on niin kamalaa monen mielestä?

Mitä sitten, jos oma lapsi alkaa osoittaa merkkejä homoudesta/lesboudesta? Missä kohden kasvatus on mennyt vinksalleen? Vai onko siihen kasvatuksella mahdollista edes vaikuttaa?

Ainakin silloin on hyvä miettiä omia asenteitaan ja yrittää kasvattaa ymmärtämystään. Kasvatus voi olla vinksallaan, mutta siitä pitää sitten kysyä omilta vanhemmilta.

En kyllä ymmärrä ehdollista rakastamista, jossa lapselle sanotaan, että jos teet niin, näin tai noin, rakastan sinua, mutta jos teet silleen, tälleen tai tolleen, en rakasta.

Jos lapsen homoseksuaalisuus pelottaa, niin asiaa kannattaa pohtia ennen raskautta ja jättää lasten hankinta väliin.

Ei anneta poikien leikkiä nukeilla eikä tyttöjen autoilla? Eikä laiteta pojalle vaaleanpunaisia vaatteita?

No ei, mä en usko, että kasvatuksella voi vaikuttaa siihen keneen lapsi aikuisena rakastuu.

Kokisin onnistuneeni kasvatuksessa, jos lapseni esittelisi minulle poikaystävänsä ja uskaltaisi olla avoimesti oma itsensä. Olisin ylpeä lapsestani.

En usko, että kasvatuksella voi vaikuttaa seksuaaliseen suuntautumiseen, enkä ymmärrä miksi pitäisikään.

Ympäristövaikutukset eivät tee homoseksuaaleja. Et voi välttää lapsesi homoseksuaalisuutta muuten, kuin olemalla tekemättä lapsia. Suosittelen tätä vaihtoehtoa sinulle lämpimästi.

Minä ajattelen asian niin, että olisi vaikea paikka jos joku tulisi minulle sanomaan etten saa tuntea seksuaalista vetoa/rakastua miehiin koska se on väärin, vaan minun pitäisi haluta naista siinä ja rakastua vain naisiin. Vaikka kuinka raamatulla paukuttaisi päähän, niin se ei saisi minua haluamaan naista.

Eli mitäpä sille voi, jos lapsi on homo/lesbo. Ei sille pidäkään voida mitään.

Ainakin roomalaiskatollisten pappien teot ovat aiheuttaneet sen, että monista hyväksikäytetyistä lapsista on kasvanut miehiin suuntautuneita. Tavallaan kyllä mutta jos lapsella on hyvät vanhemmat ja tasapainoinen elämä niin silloin voi löytää siitä huolimatta itsensä. Eli joko olla hetero tai homo. Varmasti siis joissain tapauksissa voi muokkautua kun muustakaan ei tiedä ja toisaalta saa vapaasti olla sellainen kuin on.

Ehkä syy löytyy siitä että lapsi on jostain 4v iästä asti ollut mukana pride-paraatissa, nähnyt sateenkaariperheitä ja heidän lapsiaan jne?

Tai sitten hän vaan sattuu olemaan homoseksuaali...

Miten voi varmistua että syntymättömällä lapsella EI ole jotakin ominaisuutta?
No ei varmaan mitenkään.
Hedelmöitymishetkellä kun geenit rakentuvat kahden vanhemman aineistosta on jo määrätty minkälaiset ominaisuudet on juuri siihen yksilöön sisäänrakennettu. Vanhemman tehtävä on sitten tukea lastaan siinä mitä hän jo valmiiksi on, opettaa mikä on oikein ja väärin, opettaa olemaan oma itsensä ja olla siitä ylpeä.

Onko joku täällä vielkäkin niin takapajunen että luulee että seksuaalinen suuntautuminen on asia johon voi vaikuttaa? Ei hyvää päivää...

eipä tuohon mitenkään voi vaikuttaa.Tai no, siihen uskaltaako lapsi olla mikä on, voi monellakin tapaa vaikuttaa, et jos ei todellakaan halua lapsensa tulevan kaapista niin voihan sitä pienestä asti opettaa siihen et sellainen ei saa olla.Mut se ettei uskalla tulla kaapista onkin sit taas eriasia kuin se et onko homoseksuaali vai ei.

(naureskelin tuolle otsikolle, tuli mieleen tilanne et joku kysyy pojaltaan: olet sit menny homoutumaan..:xmas:)

• Tykkää
Reactions: pookypooh
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;28224019:
eipä tuohon mitenkään voi vaikuttaa.Tai no, siihen uskaltaako lapsi olla mikä on, voi monellakin tapaa vaikuttaa, et jos ei todellakaan halua lapsensa tulevan kaapista niin voihan sitä pienestä asti opettaa siihen et sellainen ei saa olla.Mut se ettei uskalla tulla kaapista onkin sit taas eriasia kuin se et onko homoseksuaali vai ei.

(naureskelin tuolle otsikolle, tuli mieleen tilanne et joku kysyy pojaltaan: olet sit menny homoutumaan..:xmas:)

Voi käyä kuten meijän tutulle perheenisälle joka vasta aikuisena ja perheellisenä tuli kaapista ja arvaahan sen miten kävi. Vaimo läks. Paree ois hänen ollu jo aikanaan seurustella sellasen kumppanin kanssa joka oikeasti tuntu oikealta.

Jos se olisi kaikki kaikessa, niin muuttaisin Saudi-Arabiaan tai johonkin muuhun tiukan moraalin maahan. Se ei estäisi hänen homoksi kehittymistään, mutta kylläkin kaapista tuleminen jäisi väliin kuolemanrangaistuksen pelossa. Tai sitten minusta tulisi lapseton ja saisin itsekin raippoja väärästä kasvatuksesta. Ehkä jätän moisen väliin.

Mä uskon että johtuu biologiasta ja 20-30v päästä voi ihminen valita haluaako olla homo vai hetero, asia on hoidettavissa lääkityksellä tai leikkauksella.

Tämä on vain niin vaikea asia tutkia lääketieteellisesti, mutta eiköhän se vielä selviä.

[QUOTE="vieras";28225450]Mä uskon että johtuu biologiasta ja 20-30v päästä voi ihminen valita haluaako olla homo vai hetero, asia on hoidettavissa lääkityksellä tai leikkauksella.

Tämä on vain niin vaikea asia tutkia lääketieteellisesti, mutta eiköhän se vielä selviä.[/QUOTE]

Wat?!!
Ou mai faking GAAD! Pliis älä sano tällaista edes piloillasi!
:headwall:

[QUOTE="vieras";28225450]Mä uskon että johtuu biologiasta ja 20-30v päästä voi ihminen valita haluaako olla homo vai hetero, asia on hoidettavissa lääkityksellä tai leikkauksella.

Tämä on vain niin vaikea asia tutkia lääketieteellisesti, mutta eiköhän se vielä selviä.[/QUOTE]

:D :D Joo, leikataan esim. homogeeni pois :D

[QUOTE="vieras";28223938]Ympäristövaikutukset eivät tee homoseksuaaleja. Et voi välttää lapsesi homoseksuaalisuutta muuten, kuin olemalla tekemättä lapsia. Suosittelen tätä vaihtoehtoa sinulle lämpimästi.[/QUOTE]

Kyllä mä otan suosituksestasi vaarin, sillä en aio tehdä lapsia - enää =) Kolme on, kuopus 12v.

Eikä tämä asia ole mulle mitenkään vaikea, kunhan vain tuossa avioliittolaki-ketjussa olleiden muutamien mielipiteiden vuoksi kyselin. Mun puolesta lapseni saavat olla ja elää kenen kanssa haluavat, kunhan ovat onnellisia.

Seksuaalinen suuntautuminen muodostuu luultavasti lapsuudessa, ja kun se on kerran muodostunut, sitä ei voi muuttaa. Sama koskee sukupuoli-identiteettiä (jotkut eivät ymmärrä, että nämä kaksi ovat eri asioita). Se muodostuu varhaislapsuudessa eikä sitä voi enää sitten muuttaa, vaikka biologinen sukupuoli olisi eri kuin sukupuoli-identiteetti. Helpointa olisi kaikille vain hyväksyä tämä tosiasia ja antaa muiden olla sellaisia kuin ovat. Muiden seksuaalinen suuntautuminen tai sukupuoli-identiteetti ei ole "uhka" kenellekään muulle.

Yhteistyössä