Oivariinista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voihirmu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voihirmu

Vieras
Kertokaas viisaat sellainen juttu, että vastaako Oivariini itse tehtyä levitettä? Meillä on siis tapana tehdä itse levite lisäaineettomuuden ja terveellisyyden toivossa laittamalla tehosekottimeen voita ja rypsiöljyä. Vettä en ole kokeillut laittaa, mutta jotkut käyttää sitäkin.

No nytpä huomasin että se ihan perusversio Oivariinista sisältää ainoastaan voita, rypsiöljyä, vettä ja suolaa. 100 grammassa on voita 55g ja rypsiöljyä 20g, arvelisin että näiden suhde on suunnilleen sama kun itse tekemässäni levitteessä. Lisäksi Oivariinia on jatkettu vedellä, mikä meidän tilanteessa on ihan hyvä ettei sitä rasvaa kulu niin paljon. No okei, maksanhan siinä vähän tyhjästä mutta olen aika kyllästynyt siihen levitteen tekoon...

Kysymys kuuluu, että voinko olettaa ja luottaa Oivariinin olevan yhtä terveellistä tai terveetöntä kuin itse tekemä levitteeni? Vai onko noin sanat tuolla tuoteselosteessa jotenkin naamioitua teollisuusmoskaa? :)

Dellariini ainakin lisäaineetonta ym. On siis eri firman vastaava kuin Oivariini.

Valmistusaineet: Pastöroitu kerma, kovettamaton rypsiöljy, hapate, ruokasuola

Tuote on vähäsuolainen, lisäaineeton ja vähälaktoosinen.

Tässä vielä linkki
http://www.maitokolmio.fi/fin/Tuotteet/Rasvat/Dellariini.15.html

Nimenomaan kammoan noita kovetettuja rasvoja, mutta Oivariinin öljyn ei pitäisi tuoteselosteen mukaan olla sitä.

Ärsyttää, kun noita pienempien meijerien tuotteita ei saa täältäpäin. Jollain firmalla on sellainen homogenoimaton maitokin, ei edes luomu vaan ihan tavallinen ja kohtuuhintainen.

Yhteistyössä