oisko mahdollista??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja telma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

telma

Jäsen
16.06.2007
55
0
6
Moikka!

Mitä mieltä olette. Olen aloittanut terolut kuurin tässä kierrossa. Viimeisen teron söin 14. päivä, kp 23. Nyt on siis kp 27 ja jo kolmatta päivää menkkamaisia tunteita vatsassa ja alaselkää vihlonut. Myös rintoja on vihlaillut välillä ja aika arat ja turvonneen oloiset ovat.

Kiertoni ennen teroja olivat 37, 45, 34 ja 40. Koskaan ennen ei minulla ole menkkaoireet alkaneet kuin vasta aikaisintaan päivää ennen kuukautisten alkua? Muutenkin nämä oireet ovat eri tuntuisia.

Ihmettelenkin että voiko raskaus olla mahdollista, koska ennen terokuurin alkua en mielestäni ovuloinut (testailin donna sylkitestillä). En ole saanut selvää vastausta että voiko terolut kuuri estää ovuloinnin jos se tapahtuu kuurin aloituksen jälkeen :/

Moikka!
Teoriassa se on kuulemma mahdollista että terolut voi estää ovulaation.
Terolut on progesteronin synteettinen johdos. Eli se saa aikaan keinotekoisesti kuukautiset. Profesteronia ym.. yleensä lähtee luonollisesti "valmistumaan" vasta ovulaation jälkeen, tukemaan mahdollista raskautta. Yli yleensä ne määrätään kp 15 eteenpäin, koska ovulaatio tapahtuu kp 14 norm. 28 päivän kierrossa.
Joskus terolutit määrätään ekaksi normalisoitumaan joko pitkää kiertoa tai runsaita vuotoja.
Toivotaan että pikkuinen siellä ilmoittelee olostaan :heart:
TÄTI EI OLE TOIVOTTU VIERAS :attn:

Olen tuosta Donna-sylkitestistä kuullut juuri ettei ole ovulaatiota löytänyt. Tulokseen vaikuttaa kuulemma monet seikat!!

Ei muuta kuin testikauppaan hakemaan r-testi niin tiedät varmaksi...

..olla mahdollista, että olet raskaana! =)

Teroluthan mm. vahvistaa kohdun seinämiä, jotta alkio kiinnittyisi paremmin. Mutta, vaikka onkin tylsää sanoa näin, ole silti varovainen, ettet innostu liikaa. Itse syön myös Teroja ja tuntemukset kuurin aikana ja jälkeen (siis ennen tätiä) ovat olleet hyvin erilaisia kuin ennen Teroja ja itse ainakin jo kerkesin viimekin kierrossa toivoa liikoja. Ihan raskausoireita pukkasi! :o Tosin, toivotaan, että sinulla oireet olisivat tottakin todempia!!

:wave:

Minä en ole myöskään saanut varmaa tietoa estääkö terot ovuloinnin. Mutta, tarkoitus on kai kyllä, että terokuuri aloitettaisiin ovulaation jälkeen vasta. Niin minäkin teen, eli, siirrän kuurin aloitusta parilla päivällä, jos ovis ei ole tapahtunut vielä. Vasta kun ovistesti on plussaa, aloitan terot (seuraavana, tai sitä seuraavana päivänä, pupuilun jälkeen ). :laugh:

Tsemppiä ja plussatuulia! :flower:

Kyllähän se koko ajan on ollut mielessä että todennäköisesti nämä oireet ovat vaan teroista johtuvia, mutta pieni toive silti kytee :heart:

Harmittaa hirveesti että gyne ei maininnut mitään siitä että terolut voisi estää ovulaation vaikka kysyin, että voiko sillä olla vaikutusta raskautumiseen :( Käski vain aloittaa 14 kp vaikka tiesi että kiertoni ovat olleet kaikkea muuta kuin 28 päivää :/

Mulle määrättiin myös teroja koska kiertoni oli aivan sekaisin ja vauvakuume kova. Olen joskus vuosi sitten syönyt myös 3kk. Teroja ja nyt kahteen kiertoon. Mulla on aina alkanut menkat heti terojen jälkeen (olen syönyt teroja kp 15-24). Nyt kuitenkaan menkkoja ei kuulu ja viimeisestä terosta on aikaa 4 päivää. Viikon verran on jo mahaa nipistellyt ja selkää jomotellut samanlailla kuin menkat olisivat alkamassa, väsyttää myös vietävästi. Hätähousuna tein testinkin 5 päivää sitten, mutta negaahan se näytti. Ei kai siinä auta kuin odotella.. Kai se on sitten uudestaan testattava jos menkkoja ei kuulu. Ahdistavaa!! :'(

Miss Eagle, tiedän miltä susta tuntuu. Ite en oo vielä uskaltanu testata. Pelottaa niin hirveesti et tulee nega :ashamed:

Onkohan mun kiertoni ihan sekasi. Pitäisköhän soittaa ja kysyä gyneltä. Siis tietysti pitäis eka testata..ääh.

Kokemuksesta kerron, että kannattaa siitä huolimatta syödä kiltisti terokuurit loppuun, vaikka ovulaation mahdollisesti estäisivätkin (tähän en itse niin luottaisi, onhan noita terojen aikaan raskautuneitakin..). Mulle nuo terolutit toivat ennätysmäärän erinäisiä oireita. Rinnat turpoivat ja kipeytyivät, alavatsassa painontunnetta, menkkakipuja, päänsäkyä, yms... Terolut on hormonivalmiste, ja mä reagoin niihin noilla raskausoireilla... :'( Terojen jälkeen kierrot olivat taas mitä sattuu, mutta pitkästä kierrosta kuitenkin tärppäs ja nyt menossa jo 18. rv.

Kiitos, sun viesti sai kääntämään pääni! :p Eli, mulla on 2 terokuuria takana ja kolmas pitäisi aloittaa sunnuntaina. Olen itseasiassa tässä tämän viikon miettinyt, että pitäiskö jättää se viimenen kuuri ottamatta, koska mun oireet on olleet niin pahat (ihan niinkuin raskausoireet) eikä ne terot nyt mitenkään huomattavasti ole kiertoani parantanut. Ainakaan vielä.

Viestistäsi rohkaistuneena päätin nyt puputtaa sen viimeisenkin kuurin teroja pois alta...sitten voi katsoa ovatko ne auttaneet vai ei. ja ehkä jossain kierrossa sitten toivottavasti raskautuakin... :)

Onnea sinulle plussasta! :flower: