Oisko ketään hoitoalan ihmistä paikalla, asiaa angiinasta ja kurkkupaiseesta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja angiinapotilas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

angiinapotilas

Vieras
Eilen mulla todettiin angiina, ja kurkku on edelleen yhtä kipeä kuin eilen. Kipu on ollut koko ajan vain toispuoleista, oikealle sattuu. Kuumetta ei kuitenkaan tänään ole ollut kuin 37,7 (eilen ja toissapv oli 38,8-39,4). Lääkäri varoitteli kurkkupaiseesta, että jos sellainen ilmestyy niin heti on mentävä päivystykseen.

Onko kurkkupaise sellainen jonka varmasti näkee / tuntee, että osaa varmasti hakeutua hoitoon oikeaan aikaan? Jos on kurkkupaise, onko silloin kuume korkea? Huolestuttaa kovin.

Kiitos jos joku osaisi auttaa. :)

Paiseen voi nähdä itsekin ellei ole kovin alhaalla, ja kurkku on niiiiin KIPEÄ! Ei pysty nielemään ollenkaan, ja ihan koko ajan sattuu. Ei pelkästään nielaistessa.

Sen kyllä yleensä näkee. Nieleminen on hankalaa, jopa hengittäminen. Suosittelen kuitenkin tämän perusteella sinua käymään edes hoitajan vastaanotolla näytillä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
todettiinko testillä vai oireiden perusteella?

Sellaisella pikatestillä todettiin, valmistui suunnilleen viidessä minuutissa, tuli kaksi viivaa.

no sitte.. hyvä ku oireiden perusteella pelkästään ei voi sanoa et on agiina. Agiina voi olla kipeä useita päiviä. Mikäli nieleminen/hengittäminen vaikeutuu niin heti yhteys päivystykseen. Muutoin voit huomenna soittaa ajan omaan tk;n hs:lle ja crp-kokeeseen

Sairaanhoitajakin olen, mutta ennenkaikkea itse kokeneena sanon, että minulla paise oli syvällä nielussa, ei näkynyt selkeästi itse katsoessa peilillä. Kuume ei noussut, vähän lämpöä oli, peitettä ei oikeastaan yhtään. Ongelmana oli nimenomaan jatkuva kipu tai painon tunne kurkussa (kuin peruna olis ollu nielussa) ja se ettei suuta saanu kunnolla auki. paisetta yritettiin tyhjentää punktoimalla muttei onnistunut joten operoitiin päivystysleikkauksessa.

oon nyt sairaalassa makailen nii mulla ei leikata tota pois vaan ne kaivaa joka aamu mätää pois ja päästää sitten pois ku siellä ei ole enää mitää mutta kuka tietää kui paljon mätää siellä on? eilen erikois lääkäri sano että se on tyhjä mutta silti tänään sitä viiltoa (paiseeseen tehtiin viilto josta mädät tulee pois) viiltoa sorkitaan että mädät tulee pois

Yhteistyössä