Oisko kellään neuvoa (ruoka-asia )

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
Makaronilaatikosta kyse... ja joskus muistelen, että joku vinkki, että sinne laitetaan sulatejuustoa (esim. Koskenlaskija ), onko joku kokeillut ja miten se tehdään...
Sekoitetaanko se sinne munamaitoon, vai pelkkään maitoon vai eiks silloin tuu maitoa ollenkaan?
Minkähän verran sitä pitäisi laittaa, että se maistuisikin siellä?

Silloin, kun laitan sulatejuustoa nesteeksi, niin en toki käytä maitoa ollenkaan. Sulatan sen juuston, esim. koskenlaskija (niitäkin on eri makuisia) lihafondi tai -liemi veteen ja käytän sitä nesteenä. Hyvää on ja mukavaa vaihtelua.

Mä olen pistänyt sinne sekaan vaan, homejuustoa, tavallista juustoraastetta.. mitä milloinkin sattuu kaapissa olemaan. Munamaitoa voi panna, mutta joskus paan pelkkää kasvislientä.

voit laittaa sinne väliin tai sitten esim koskenlaskijan sulattaa kattilassa kerman/maidon kanssa ja kaataa sit se juustosoosi laatikonpäälle, jolloin ei munamaitoa sit tartte ollenkaan..

tai kun ruskistat jauhelihan sulatat sen juuston sinne sekaan :D

Tapoja on siis monia, muttei haittaa... mulla on makaronilaatikko-villitys (tai itseasiassa ruuanlaitto laiskuus ajatellen huomista )... joten keitin 2kg makaronia ja paistoin 1,5kg jauhelihaa (tai siis on just tulossa hellalla )... Tosta saa jo aika monta versiota, kun laittaa vuokiin :D

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Tapoja on siis monia, muttei haittaa... mulla on makaronilaatikko-villitys (tai itseasiassa ruuanlaitto laiskuus ajatellen huomista )... joten keitin 2kg makaronia ja paistoin 1,5kg jauhelihaa (tai siis on just tulossa hellalla )... Tosta saa jo aika monta versiota, kun laittaa vuokiin :D

Tee tavallinen munamaidolla ja lihaliemi+sulatejuustolla yksi, jos kolmannen haluut niin sitten tomattinen (teillä taitaa kilo mennä kerralla ;)

Yhteistyössä