Oisko kellään hyvää vinkkiä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Myrskymari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Myrskymari

Jäsen
23.08.2005
142
0
16
..että miten mä saisin tuon meidän 1v7kk tytön nukkumaan kunnolla??? On ollu aika huono nukkumaan jo ihan pienestä, mutta näyttää että vaan hullummaksi menee.. Hampaita on kyllä nyt viimeaikoina tullu, mutta silti. Ehtii herätä MONTA kertaa illalla ennenku ite pääsen nukkumaan, ja joskus käy niin, kun herää, ettei alakaan uudelleen nukkumaan. Niinkuin eilen illalla. Hirveän huudon piti kun yritin laittaa uudelleen nukkumaan. Ei auttanut muu kun mennä ite nukkumaan ja ottaa tyttö viereen. Joka yö tyttö minun vieressä nukkuukin, ainakin osan yötä. Kun herää, ja huomaa että olen nukkumassa, ei ala enää omaan sänkyyn nukkumaan, vaan pitää päästä äitin viereen.. Vaikuttaa ihan siltä, ettei tyttö halua jostain syystä nukkua omassa sängyssä. Nukkuu vielä pinnasängyssä, mutta ollaan ajateltu hommata tavallinen sänky jos sit yöt sujuis paremmin. Vai pitäskö meidän isännän kans hommata leveämpi sänky niin ei olis niin ahdasta =)

Meillä oli sama homma 9 kk iässä, siihen ei auta muu kuin unikoulu, joko tassuttamalla kuten meillä tai se perinteinen huudatus, sitä en suosittele.

Nykyään meillä nukutaan omassa sängyssä, omassa huoneessa ja satunnaisesti kipeänä pääsee viereen, ei herää välttämättä ollenkaan ja jos niin 1 kerta yössä.

Jos tuola lapsipuolella kyselet tassukoulun linkkiä, tulee aika nopeesti jos rupes kiinnostaan. Mä en osaa linkittää, enkä muista osotettakaa. Meillä on tyttö tasan vuoden tällähetkellä.

No minä sitten suosittelen unikoulua ihan huudattamalla jos sitä sanaa pitää käyttää. Jotkut ovat niin olevinaan, ettei lapsia saisi koskaan ja mistään "huudattaa", kieltää tms. Itkua on aina tulossa kun tehdään jotsain, mitä lapsi ei halua. Oli kyse sitten kielloista kaupan karkkihyllyllä, vaatteiden pukemisesta tai nukuttamisesta, HUUTOA KUULLAAN. Eli jokainen on tasan varmaan huudattaja-äiti, jos tällaista typerää sanontaa haluaa käyttää. Tämä siis Hannelle, jon ka pointti huudatuksesta oli typerä, sillä hänellä ei selvästikään ole kokemusta oikeasta unikoulusta...

Niin, unikoulutus oli meillä ohi kahdessa yössä ja lapsi nyt 2-vuotiaana täysin traumaatiton ja hyvin yönsä nukkuva... Että ei lapsi omasta itkustaan rikki mene, päin vastoin, voi tulla vääristyvä kuva maailmasta jos ei koskaan saa itkea ja kaikki itkut hyssytetään ja elämä tehdään liian "pehmeäksi"...

Vieras hyvä, sä saat ihan vapaasti huudattaa lastasi ja myös ap jos hän haluaa. Meillä pelasi tassutus hyvin, joten sitä minä suosittelen ja siitä minulla on kokemusta. En voi suositella turhaa itkettämistä kenellekään, ei sovi mun kasvatusmetodeihin, huom turhaa huudattamista, ei meillä kiukkuja yms hyssytellä.

Jokainen tavallaan, ja mun nimimerkki kirjotetaan pienellä hoolla erotuksena muista Hanneista. ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2006 klo 12:20 vieras kirjoitti:
No minä sitten suosittelen unikoulua ihan huudattamalla jos sitä sanaa pitää käyttää. Jotkut ovat niin olevinaan, ettei lapsia saisi koskaan ja mistään "huudattaa", kieltää tms. Itkua on aina tulossa kun tehdään jotsain, mitä lapsi ei halua. Oli kyse sitten kielloista kaupan karkkihyllyllä, vaatteiden pukemisesta tai nukuttamisesta, HUUTOA KUULLAAN. Eli jokainen on tasan varmaan huudattaja-äiti, jos tällaista typerää sanontaa haluaa käyttää. Tämä siis Hannelle, jon ka pointti huudatuksesta oli typerä, sillä hänellä ei selvästikään ole kokemusta oikeasta unikoulusta...

Niin, unikoulutus oli meillä ohi kahdessa yössä ja lapsi nyt 2-vuotiaana täysin traumaatiton ja hyvin yönsä nukkuva... Että ei lapsi omasta itkustaan rikki mene, päin vastoin, voi tulla vääristyvä kuva maailmasta jos ei koskaan saa itkea ja kaikki itkut hyssytetään ja elämä tehdään liian "pehmeäksi"...

Onpa mustavalkoista puhetta. Jos jollakin on pelannut jokin toinen unikoulu paremmin, niin heti tuomitaan hyssyttelijäksi ja terroristien kasvattajaksi. Ehkä on niitäkin äitejä jotka kasvattavat lastaan vähän pehmeimmin konstein, kuin se järein ase aina heti käyttöön ensimmäisenä.

Tarkotin tota vauvapuolta tolla lapsipoulella.

En mä nyt tiedä sen tassutuksenkaan pehmeydestä. Rankka muutoshan se on äidin vierestä omaan kylmään sänkyyn. Riippuu paljon lapsen itsepäisyydestä toi tassutuksen onnistuminen, kyllä meilläkin mä taoin päätäni välillä seinään, ja luovuttaminen oli likillä.

Mutta ku perhepedissä mun selkä oli poikki ja työt alkamassa ja oma uni tosi huonoa, niin ei ollut tosiaankaan muuta vaihtoehtoa tai sitten se leveämmän sängyn osto.

Yhteistyössä