Oisko ihan tyhmä ostos?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Soluttautuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Soluttautuja

Aktiivinen jäsen
19.01.2007
8 058
1
36
Mulla on "omana" autona Corolla vm -91, ajettu päälle 400 tkm. Pelittää ihan hyvin, ei oo mitään tarvinnut laittaa ja katsastuksesta meni hyvin läpi. Ongelmana on vaan tuo koirien kuljetus :/ Miehellä on sitten farmari auto, ja sitä olenkin sitten aina "lainannut", kun koirien kanssa kuljen, mutta tuntuu vaan hankalalta käydä aina miehen töissä autoa vaihtamassa. Ja sitten mies tykkää, että häkki pitäs raivata aina pois kontista ja minusta on ihan tyhmää sitä edestakas rumpata. Ja nyt talven tullen mulla tulee viikottain treenikilometrejä n. 150 / vko, joten sitten pitäs vielä ne bensakulutkin ynnäillä.

Eilen mulle sitten tarjottiin suurin piirtein saman ikäistä farkku Volvoa, mitä tuo Corolla on. Huomattavasti vähemmän ajettu, eikä kai se muutenkaan ihan susi oo :whistle: Niin, kannattasko vaihtaa? Mies oli sitä mieltä, että ei, mutta mie tiiän että jossain vaiheessa se alkaa valittamaan noista minun treenimatkoista :/

Kannattaa ottaa selvää myös siitä paljonko vakuutusmaksu nousee ja volvo vie huomattavasti paljon enemmän bensaa.
Miksei mies voi ajaa silla corolalla ja sinä miehen autolla?

-91 mallin volvot lienee 740 ns. "kartano"malleja. Ensinnäkin ulkonäöltään vastaavat lähinnä pahvilaatikoita, sisusta melkoisen ankea etten sanois karu..
Itse en corollaa vaihtaisi volvoon. Toyotat on kuitenkin varmoja ja luotettavia vehkeitä ja volvot.. No, ne on volvoja.. Tietty jos tykkää rumasta laatikkomaisesta bensarosvosta niin mikä ettei jos tilantarve on niin akuutti.

Ja jos kyseessä on "jenkkimalli", onko autossa automaattivaihteet? Lähes kaikki jenkkiversiot ja jenkkiautot ovat automaatteja. Osaatko ajaa automaatilla? Ja oletko valmis maksamaan omaisuuden jos vaihdelaatikko hajoaa?

Niin ikään onko autossa lohkolämmitintä, mitään talvivarusteita, tai edes kilometrimittari vai mailimittari? Äkkiseltään melkoinen homma alkaa asentaa lohkaria ja ostella nastoja jne jne..

Itte henk. koht. sanoisin että mietis nyt hyvin tarkkaan asia. Keskustele miehesi kanssa että tarvitset tilavamman auton. Löytyy niitä saman hintaluokan farmareita muitakin merkkejä kuin Volvo. Esim. farmari corollaa 1,3 ruiskukoneella olisi taloudellisempi ja tilaa kuitenkin löytyy.

Yhteistyössä