Oisko apuja hampaiden vihlontaan?(harjausvaurioita, hampaankaula paljastunut)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiipii"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tiipii"

Vieras
Apuva, ikävää vihlomista ja unettomia öitä, kun pelkään, ettei löydy apjua tuohon vaivaan. Hammiksesta suositeltiin Sensodyne Rapidia, onko kellään kokemusta ko.hammastahnasta ja onko ollut apua? Ostin ko.tahnaa, muttei ainaskaan heti ole auttanut, joten liittyykö sen auttama mahdollinen apu pitkäjänteiseen käyttöön..(toivon niin, että jatkuvassa käytössä helpottaisi..). Kaikkia mahdollisia hyväksi havaittuja konsteja ko.vaivan helpottamiseksi lukisin mieluusti! KIITOS!!

Mieheni käyttää jatkuvasti Sensodyne Fluoria ja auttaa. Lisäksi hammaslääkärissä voidaan laittaa jotain "suojalakkaa" vetäytyneisiin ienrajoihin, lakka tosin kuluu pikkuhiljaa pois.

No Sensodyneltä on muitakin vihloville hampaille tarkoitettuja tuotteita. Tuota Rapidia käytän päivittäin kun sain niitä näytteitä mut itellä ei kyllä vihlo, joten en tiedä tehosta..:D Sit hammashoitoloissa voidaan tehdä bifluoridi-käsittely, eli laitetaan semmosta fluorilakkaa niihin vihloviin kohtiin. Auttaa useimmilla jokskin aikaa ainakin. Yksityisellä varmaan voidaan tehdä pelkästään niitäkin (?) tai jossain opiskelijahammashoitolassa. Kannattaa kysyä. Nopea toimenpide, joten julkisella se hoidetaan siinä kaiken muun yhteydessä jos on aikaa.

Sit tärkeää on myös ennaltaehkäistä, ettei mee pahemmaks. Pehmeä hammasharja, harjaus 2x/pv kevyellä otteella. Älä paina liikaa. Ienrajoista pitää harjata, mutta hellällä otteella. Sähköhammasharja vois kans olla hyvä jos "jynssää" liikaa käsiharjalla.:)

Mulla oli helvetillinen kylmänvihlonta, kun parin hampaan kohdalla on kuulemma ien vähän vetäytynyt ja paljastanut hammaskaulaa. Käytän sensodyne pro emalj -hammastahnaa ja sillä on rauhoittunut. Satunnaisesti enää vihloo.

Jos ostat sähköhammasharjan, niin osta sellainen malli missä on "paineentunnistin". Jos painaa liian lujaa harjatessa harjaus pysähtyy tai harja antaa muun merkin liian voimakkaasta harjauksesta.

Tuota ominaisuutta ei ainakaan viimeksi ollut halvimmissa 19,90 € malleissa.

[QUOTE="tiipii";23803153]Kiitos ihanat vinkeistänne!! Pakko koettaa kaikkia konsteja, on niin v-mainen vaiva..[/QUOTE]

kokeile colgate sensitive Whiteningia. Osta pehmeä hammasharja. Mulla vihlonta vähentynyt huomattavasti.

Sähköhammasharjaa suosittelen, jos vain on taloudellisesti mahdollista ostaa sellainen suhteellisen hyvälaatuinen. Mulla on auttanut suunnattomasti hammasongelmiin! Sensodyne Pro Emalj käytössä hammastahnoista, purkkaa kuluu paljon.. Kohta on hammasremppa valmis, mulla on ollut nyt aika paljon ongelmia hampaiden kanssa.

Yhteistyössä