Oireettomuudesta

Tein pari päivää sitten raskaustestin ja plussaa näytti. Nyt kuitenkin huolettaa, kun ei ole mitään oireita. Esikoisesta oli jo vaikka kuinka oireita tässä vaiheessa, viikkoja nyt siis silti vain n. 6 takana. Voiko olla etten olekaan raskaana? Tai voiko ennustaa esim. keskenmenoa tms.? Mieleeni tuli myös se, että imetän vielä esikoistani muutaman kerran vuorokaudessa, voisiko se vaikuttaa? Ne oireethan on jotain merkkejä siitä kun hormonitoiminta muuttuu. Ja minullahan ei siis ole hormonitoiminta vielä täysin palautunut siihen mitä se oli ennen esikoisen odotusta. Kiitos jos joku tietää vastata edes jotain. Vaikea iloita vielä kun on niin kovin epävarma olo ilman mitään oireita.

Onnitelut plussasta!

Oireet tai oireettomuus ovat hyvin yksilöllisiä asioita.. Toisilla oireita on hedelmöityksestä synnytykseen saakka ja toiset eivät edes "tunne olevansa raskaana", jos ei mahankasvua lasketa!

Omalla kohdallani ensimmäinen - tuulimunaksi osoittautunut - raskaus oli lähes oireeton ts. oireina oli vain lievä kuvotus satunnaisesti ja vähän aikaa välillä rv 5-7. Nyt tässä toisessa, "oikeassa raskaudessa", pahoinvointi alkoi jo ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa ja oksentelua oli n. 5 krt/pvä välillä rv 6-15. Muut oireet ovat olleet sen verran epämääräisiä, että niitä en laske.

Mielenrauhan saisit alkuraskauden ultrassa; siellähän näkee sykkeen ja sikiön jo 7. raskausviikolta lähtien. Toivon sinulle onnellista odotusta :flower:

Carmen ja Nirppu rv 24+6

Onnea plussauksesta!

Kuten Carmen sanoi, kaikilla raskaus on hyvin yksilöllinen. Ekassa raskaudessa mulla ei ollu mitään oireita minneen suuntaan. Kunnes jossain vaiheessa alkoi selkäsärky, mutta alkuraskaudessa ei ollut mitään tuntemuksia.

Tässä kakkosen odotuksessa oli heti alussa pahoinvointia ja hirveä väsymys. Eli mulla on molemmat raskaudet ainakin ollu ihan erilaiset =)

Venla ja Tauno 20+6

ei mullakaan ole ollu oikeestaan minkaanlaisia oireita vaikka viikkoja nyt 10 ja jotain.. kyllä itsekkin epäilen että kaikki ei ole kunnossa ku ei ole mitään oireita.. väsymystä vaan.. mut parin viikon päästä sit selviää onko kaikki ok ku on ultra..

vaikka oireita ei ole, ei se ole merkki keskenmenonriskistä tai että et olis raskaana. imetys ja uusi raskaus on aika jännä yhdistelmä -sehän voi lisätä keskenmeoa -empä tiedä, ennen naiset on aina imettänyt vaikka ovat voineet tulla raskaaksi melkein heti uudelleen. Meillä imetystukiryhmän vetäjä imetti taaperoaan koko odotusajan ja ihan hyvin kaikki meni. Voivat neuvolassa suositella lopettamista, mutta kyllä sen itse tuntee ja tietää.

Kiitos kaikille paljon vastauksista. Tiedän että raskaus voi olla oireetonkin, ystävälläni ei ollut mitään oireita ennen kuin loppuvaiheessa. Ihmetyttää kuitenkin omalla kohdallani, koska minulla on "taipumusta" oireiluun, jos sellaista voi olla. Siis esikoisesta tiesin jo ennen testin tekemistä olevani raskaana. Oli menkkamaista jomotusta alavatsalla parin viikon ajan, kipeät/arat rinnat, väsymystä, etomista, ja mielialat vaihteli laidasta laitaan. Nämä kaikki oireet olivat siis jo tässä vaiheessa, samalla viikolla nytkin plussasin. Ja siitä parin viikon päästä aloin oksentelemaan, turposin ja vaikka mitä..Mahtaakohan terveydenhoitaja neuvolassa tai neuvolalääkäri pystyä selvittämään onko vatsassa mitään? En viitsisi mennä yksityiselle kun on niin kallista. Ja imetyksestä: hyvin on sujunut tähän asti, maito maistuu edelleen hyvin esikoiselle. Tietääkseni enää ei ajatella, että imetys lisäisi keskenmenon vaaraa. Imetys aiheuttaa kohdun supisteluja, mutta niinhän aiheuttaa orgasmikin, enkä ajatellut siitäkään luopua raskauden vuoksi. ;) Tarkoitus olisi kyllä lopetella imetys tässä lähiaikoina jos/kun raskaus varmistuu, koska kahden lapsen imetys saattaisi olla liian rankkaa. Enkä viitsi jättää vieroitusta sinne asti kun seuraava syntyy, koska silloinhan esikoiselle voisi tulla mustasukkaisuuskohtauksia nähdessään toinen äidin rinnalla. Tulipas pitkä vastaus. :)

Tk:n käytännöt ultrauksen suhteen ovat varmaan hyvin tk kohtaisia. Minulla oli alkuraskaudessa , rv 5, kipuja niin meillä verikokein seurattiin pari kertaa Hcg arvojen kehitystä. Ei ultrattu ,kun oli niin vähän viikkoja. Kävin sitten yksityisellä rv 7 varhaisultrassa.

Minä myös esikkoa imetän. Neuvolassa sanottiin ,että jatkaa saa ,kun vain pitää omasta jaksamisesta huolen. Tarkoitus olisi kyllä pikku hiljaa lopettaa ,kun esikkokin jo 1v5kk. Myös justiin tuon mustasukkaisuuden vuoksi sitten kun vauva syntyy. No vielä ei kovaa kiirettä ,kun nyt menossa rv9+4.

Onnea sinulle odotukseen! Nauti oireettomista päivistä!

Moikka!

Lohdullinen ketju :), itse pähkin tota oireettomuus asiaa täällä jo nyt, vaikka on vasta neljäs raskausviikko menossa. Mutta edellisessä kesken menneessä raskaudessa oireet alkoivat jo ennen kuin testasin (tissit, pissahätä jne.) ja tällä kertaa on jotenkin epätodellisen normaali olo. Mutta täytyy se vaan uskoa, että jokainen kerta on erilainen ja että siitä oireettomuudesta voisi yrittää iloita. Se vaan on vaikeeta, kun viime raskaudessa kun neuvolassa valitin oireettomuutta rv 8 (alkio oli silloin kuollut jo rv 6) neuvolantäti vain tokaisi, että olisit tyytyväinen, eikä ollenkaan valaissut, että äkillinen (vähäistenkin) oireiden loppuminen on yksi keskenmenon merkki. Jos olisin tuon tiennyt, en olisi lähtenyt ulkomaanmatkalle "saamaan keskenmenoa".

ei mitään ongelmaa tosta oireettomuudesta... itsellä takana kaksi täysin oireetonta raskautta, ainoastaan kaksi viivaa testissä paljastivat että olen raskaana=) Tästä kolmannesta oli lievää kuvotusta heti alkumetreillä...

Minulla on kanssa ollut niin, että ensimmäisessä raskaudessa, joka meni kesken rv 9 oli oireita, toisessa raskaudessa mikä jäi kemialliseksi oli oireita ja tämä kolmas missä nyt ollaan rv 29, ei ole ollut mitään oireita! Ei ole ollut pahoinvointia, päänsärkyä, turvotusta, rintojen arkuutta, iho ei kuki, hiukset ei rasvoitu, ei kipuja yms. Ainoa mitä huomaa niin masu kasvaa ja vauvan liikkeet on olleet tosi voimakkaat rv 15+3 asti ;)

Yhteistyössä