Oireetonta odotusta onko muilla??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nanna08
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nanna08

Jäsen
23.07.2009
72
0
6
Täällä kun lueskelee näitä keskusteluja niin kauhean monella on oireita vaikka kuinka ja minkalaisia. Aika kuluu hitaasti, kun odottelee kierron loppua. Tietysti tulee kytättyä kaikki nippasut ja vihlasut.

Jos nyt kuitenkin ihan rehellinen olen niin minä nyt en ole huomannut vielä mitään kovin normaalista poikkeaa ja sekös se pistää masentamaan. Tissit ei ole yhtään kipeät vaikka kuinka rutistelisi :ashamed: minkään näköistä vuotoa ei ole, valkoista tai punaista, väsymys tuntuu olevan aina päällä ja ne vähäisetkin nipistelyt pistän normaalin kierron piikkiin. Ainut mikä oli outoa niin eilen minusta hiukseni tuoksahtivat likaisilta vaikka ne olin justiinsa pessyt edellis päivänä ja en kyllä koskaan muista että ne olisivat likaisilta haisseet!! useimmiten pyykkään ne ennen sitä pistettä :laugh:

Odotukset on nyt korkealla kun ovis pongattiin tikuilla ja töitä paiskittiin ahkerasti ja kyllästymiseen saakka.

Nyt on kait meneillään 22/26-28 Heittäiskö jo kirveen kaivoon vai löytyykö oireettomana plussanneita???? Ilman lorahtelevia erikoisvuotoja, turbotissejä (heti oviksen jälkeen ;) ) ja muita ihan varmoja raskausoireita :D

mielipiteitä kaipaan, viimeisiä kiertoja viedään ennen pakkasukkojen sulatusta :ashamed:

T:epätoivoinen

noilla kp ei kannata vielä yhtään hätäillä oireiden puuttumista, mulla on kaks ekaa raskautta olleet lähes koko raskauden oireettomia ja ne vähäisetkin oireet alkoi vasta rv 8+ ja tässä kolmannessa raskaudessa oireet alkoi vasta rv7+ ja noista kahdesta plussasin neljä äivää sen jälkeen kun menkkojen ois pitänyt alkaa (ja mulla vuoto alkaa kellolleen) ja tästä kolmannesta sain haamun vasta viikko sen jälkeen kuin menkkojen ois pitänyt alkaa eli ei oireettomuus tarkoita välttämättä sitä että raskaus ei ois alkanut.
Zemppiä!Sulla on todellesit piinapäivät edessä.

Mun kaverilla oli ihan oireeton koko raskaus aika. Eli ei osannu aavistaakka että oli raskaana. Tajus vasta sitten kun menkat oli reilun kuukauden myöhässä ja teki testin ja oli kuulema ollu vahva plussa :D . Viime kesänä synnytti ihanan terveen pojan :heart: .

Niin minä olen hieman ihmetellyt kun monella täällä tuntuu tulevan jos jonkin sorttista palelua ja tutinaa heti oviksesta lähtien. Mutta kyllä se tuntuisi hassulta jos heti oireet pamahtaisi päälle. Ensimmäinen meillä sai alkunsa ivf tuoresiirrosta ja silloin olin niin hormooneissa ;) ettei mitään todellisuuden tajua :D Joten vähän tämä luomuilu on nyt uutta ja aika vähän on mulla luottoa luomuplussaan, mutta yrittänyttä ei laiteta :)

Yritän pysytellä housuissani. Onnea Metsätähti sinulle :flower:

Nanna tuolle palelulle ja tutinalle on ihan luonnollinen selitys, sillä joka ikinen kierto, kun munasolu irtoaa, ja se folli muuntuu keltarauhaseksi, tuo keltarauhasen erittämä hormoni nostaa ruumiinlämmön n. 0,5'c ylös. Toisilla se tarkoittaa, että nousee normaalilämmöstä (36.2) ylös (36.7) eikä huomaa mitään eroa, toisilla taas normilämpö on paljon korkeampi, esim. 36.8 ja oviksen jälkeen nousee siis -> 37.3'c mikä aiheuttaa vilunväreet, palelun ja tutinan.
Ja tämä siis tapahtuu jokaisessa kierrossa, oli raskautunut tai ei.

Noista lämpötiloista vielä vähän ot.

Piti sanoa tuohon lämpötilan nousuun, että kyllä itellä ainakin palelee vaikka lämpö ei nouse kovin korkealle tossa kierron vaihtelussa. Kun se itselle kuitenkin on iso ero se nousu, niin siitähän se palelu tulee. Mutta toisillahan se nousu voi olla paljon vähäisempää joten varmaan siitäkin on kiinni, ettei kaikkia vaan palele. (Esimerkiksi jos mulla nousee kuume, niin oon jo 37.5 todella kipeä vaikka muilla se voi olla vasta pientä lämpöilyä.)

Nouseekos tuo lämpötila muuten saman verran, vaikka ei olisi ovuloinut? Kun ymmärsin jostain tuolta FertilityFriendistä, että se lämpötila on se, mikä vahvistais sen ovulaation.

Metsätähtönen Jos ei ovuloi, ei se keltarauhanenkaan jää eloon. Joskus harvoin saattaa siitä follista muodostua keltarauhaskysta, joka nostaa lämmöt, mutta yleensä silloinkin ne lämmöt sahaa ylös alas, ilman että pysyis ylhäällä tasaiseen. Normaalisti siis, jos ei ovuloi = ei nouse lämmöt.

Ja tosiaan, toisilla se lämmönnousu on niin pieni, ettei sitä "huomaa" eli ei palele. Toisilla saattaa nousta jopa asteella tai ylikin. Kovin yksilöllisiä juttuja siis.. Pointti vaan oli se, että ei tuota voi raskausoireeksi laskea. Moni vaan ei kiinnitä kroppaansa huomiota ennen kuumeilua, ainakaan samalla tavalla kun sen aikana. Itsekään en ennen tajunnut sen liittyvän kiertoon, että välillä palelin ihan hulluna.

Juu, kyllä siitä olen tietoinen, että lämmöt nousee oviksen jälkeen ja kyllä minuakin palelee aika herkästi. Ehkä parempi "heitto" tuohon kohtaan olisi ollut kaiken maailman pahoinvointia ja ällötystä oviksesta lähtien. Tarkoitin sillä siis vaan juuri sitä, että useimmilla varmasti ne ekat oireet tulevat siitä oviksesta eikö raskaudesta. Minulle esim. nipistelee vatsaa useamman päivän ja varmasti joillain voisi tulla myös pahoinvointia ovisoireena.

Lähinnä yritän kai metsästellä niitä realistisia raskausoireita ;) Vaikka voi kai niitäkin toisilla tulla jo tooooosi aikasin. Täällä menossa nyt 24/26-28 edelleenkään ei oikein mitään havaittavissa paitsi taas piti hiukset pestä, kun tuntui het likasilta :D Pistän pipo kauden piikkiin. Nyt en oikein jaksa enään toiveitakaan elätellä. Pitihän se aamulla kokoilla herkällä liuskalla, mutta negaa näytti. Tai no tarkalla silmällä näin sen harmaan kohdan mihin viiva pitäisi tulla, harmi kun sitä ei lasketa ;)

Jospa kirjoittelisin.. Eilen ja tänään olen testannut haamun..
Mulla ei ole sen kummemmin oireita, ennemmin ihmettelin PMS-vaivojen puuttumista.

Jos mä olen raskaana niin sitten kävi samoin kuin ekassa raskaudessa: kierron oireettomuus olisi ollut merkki raskaudesta :saint:

Mulla on jokaisessa kierrossa, missä EN ole ollut raskaana, ollut valtavasti kaikkia oireita. Siis sellaisissakierroissa, missä olen ollut kuumeilemassa ja tarkkaillut itseäni erityisesti.

Sen kerran kun olin raskaana, mulla ei ollut MITÄÄN oireita ennen rv 15, kun iski kamala närästys ja tuskaisat liitoskivut.

Että jos mulle sattuu kuumeillessa sellainen kierto, jossa en bongaa mitään olotiloja, nousee odotukset potenssiin sata. :D

Yhteistyössä