Oireet yhtäkkinen kova päänsärky ja paine ("pää räjähtää") sekä huimaus

• Viestiketjun aloittaja apua!
  • Ensimmäinen viesti
apua!
niin kova tuo paine ja kipu (korvissa myös) että lähtö heti päivystykseen. pahin kestää muutaman minuutin, mutta sen jälkeen vielä huimausta jonkun aikaa, ja paineen tunnetta ja vähän särkyä toisella puolella päätä vielä 4 tuntia myöhemmin. lääkäri antoi vaan särkylääkettä, tutki vain korvat ja tasapainon ja katseli lampulla silmiin sekä otti verenpaineen. Voiko olla silti jotain vakavaa?? Kyseessä 25v henkilö.

ap
taustalla on jännitysniska ja paniikkihäiriötä, mutta koskaan ennen ei tuollaista päänsärkyjuttua ole ollut, että tuntuu siltä kuin saisi jonkun aivohalvauksen tai aivot turpoaisivat kun kova paine ja särky, sekoittuen vielä paniikkikohtaukseen. Särky VAIN oikeassa päälohkossa, ja samassa kohtaa ollut kipuilua aina aika ajoin jo varmaan puolen vuoden ajann, siis lievää jonka olen kuvitellut johtuvan jännitysniskasta.
Tällä hetkellä ("kohtauksesta" 5 tuntia) paineen tunne lähinnä poskionteloissa, mutta lääkärin mielestä ei ole tulehdus kun ei ole flunssaa tms. Minulla siis tosi usein painetta myös poskionteloissa.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mymmyryy:
Lääkäriinhän ei kannata mennä/olla yhteydessä. :headwall:
siis päivystyksestä juuri tulin..
ja se päivystyksen lääkäri sanoi suoraan että sen homma on vaan diagnosoida voiko potilaan päästää kotiin vai tarvitseeko jotain lähetettä!! ja siis hänen mielestä ei mitään erikoista löytynyt jatkotutkimuksiin. mutta kyllä itseä tuollainen huolettaa!

vieras
itselläni samankaltaisia oireita, menin päivystykseen. syytettiin vaan huumeiden ja lääkkeiden väärinkäytöstä (en todellakaan käytä kumpaakaan, en edes alkoholia), annettiin buranaa ja käskettiin kotiin..

toivottavasti sinulla meni paremmin?

Nuorellakin voi olla aivoveritulppa.En halua pelotella mutta jos tuo jatkuu niin ehottomasti lääkäriin takasin.
Ootko oksentanut?Jos sääntyy oireet niin pikaseen lääkäriin.

Mutta ettei vaan psykosomaattista,kerroit että paniikkihäiriötä taustalla.Ei siitä johtuvaa sitten?
Paheneeko levossa,vai auttaako lepo?

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Irrmeliii:
aivoverenvuodon oireita...Toki voi olla jotain muutaki mut pitäs kyllä heti sulkea pois tuo edellä mainittu.
miten lääkäri sen tutkii?? tai olisi pitänyt tutkia? Nyt olo on siis ihan ok, otin särkylääkettä 1g ja v'h'n paineen tuntua ja pientä särkyä, ei muuta. Ja osa oireista (etenkin tuo huimaus) voi myös sekoittua paniikkikohtaukseen koska se taisi tulla siinä samassa kun pelästyin sitä pääoiretta.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja jljl:
Noin kova päänsärky voi olla vakava juttu. Veisin vielä toiselle lääkärille.
se kova särky kesti ehkä 2 minuuttia, lähinnä pahin oli se kova painen tunne päässä, kun sattui korviin ja tuntui että pää suunnilleen turposi..mutta se siis muutamassa minuutissa helpottui, siis se pahin.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja mulish:
Kyllä mulla menee useinki ontelot ihan tukkoon vaikka ei mitään flunssaa ole. Miltä onteloissa tuntuu kun laitat pään alas?
ei oikeastaan särje kun laittaa pään alaspäin mutta muuten onteloissa painen tuntua kyllä tosi usein vaikka ei olisi flunssaakaan, kuten nytkin on ollut yli viikon verran.

MÄ luulen että täällä roikkumalla ja arvailuja lukemalla sun olos pahene.
Migreenimahollisuuskin on,mutta jos verenvuoto päässä,siitä olis rajummat oireet.
Mun ohje on että lepoa nyt ja rauhoitut,ei lääkäri olis sua päästänyt pois jos olisi ees arvelu että vakavaa.

Arvelen että panadolia otit gramman?
Aika mieto lääke,jos tuo auttoi.
sekin kertoo ettei kovin vakavaa kipua ole jos noin "kevyellä" lääkkeellä kipu katosi.

Ota iisisti ja nä palstatohtorien arvailut jätä oman onnen nojaan.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
Nuorellakin voi olla aivoveritulppa.En halua pelotella mutta jos tuo jatkuu niin ehottomasti lääkäriin takasin.
Ootko oksentanut?Jos sääntyy oireet niin pikaseen lääkäriin.

Mutta ettei vaan psykosomaattista,kerroit että paniikkihäiriötä taustalla.Ei siitä johtuvaa sitten?
Paheneeko levossa,vai auttaako lepo?
Ei ole oksettanut missään vaiheessa.
Epäilen että osa oireista saattaa sekoittua paniikkikohtaukseen, tai ainakin tuo paniikkikohtaus saattoi pahentaa noita oireita, kun iski päälle samalla kun se päänsärky/paine, vaikea sanoa. Lepo ei oikein vaikuta mitenkään, kumpaankaan suuntaan.

Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
MÄ luulen että täällä roikkumalla ja arvailuja lukemalla sun olos pahene.
Migreenimahollisuuskin on,mutta jos verenvuoto päässä,siitä olis rajummat oireet.
Mun ohje on että lepoa nyt ja rauhoitut,ei lääkäri olis sua päästänyt pois jos olisi ees arvelu että vakavaa.

Arvelen että panadolia otit gramman?
Aika mieto lääke,jos tuo auttoi.
sekin kertoo ettei kovin vakavaa kipua ole jos noin "kevyellä" lääkkeellä kipu katosi.

Ota iisisti ja nä palstatohtorien arvailut jätä oman onnen nojaan.
Mä olen ihan sama mieltä sun kanssa!!! =) :flower:

Niin ja palstalla ne palstan lääkärit arvailevat ihan muuten vaan ,vain kaikki vakava,ei niitä kannatta otta vakavasti,suositelen että menet lepämään vaan,jos se toistu niin magnettikuvaus suositelen lämpimästi :hug:

Yhteistyössä