Oireet ennen positiivista testiä

Kerätäänkö oireita tänne ja tuloksia kanssa.

-Väsymys
-Ruoka ja kahvi ei maistu (eivät ällötäkään)
-Painon tunne alavatsassa
-Hajuvettä ei tee mieli laittaa
-Paha ummetus
-Maha turpoilee varsinkin iltaisin
-Kipuilua toisessa rinnassa
-Kipuilua alavatsassa (voi johtua myös ummetuksesta)

Yksi negatesti viikko sitten ja oireet jatkuu. Kuukautiset olivat oireiden välissä, mutta omituiset. Ja pillereitä syön. Silti outo tunne, että olisin raskaana.

Kohtalotovereita?
 
Sinun listaamiesi asioiden lisäksi:

-rinnat kosketuksen arat
-kova pissa hoppu koko ajan
-hiiva
-nälkä kokoajan, mutta ruoka ei maistu
-mahanpohjassa vihlaisut (kivuliaat!)
-välillä oksentelu

tein negan muutama päivä sitten. pillereitä syön, mutta kolme olen nyt joutunut ottamaan toisesta listasta eri kohdasta. Onkohan tolla vaikutusta?
 
Söin pillereitä (cerazette) ja jätin monta välistä ja lopulta lopetin. Mulla menossa n. 7. päivä mahdollisen oviksen jälkeen (oon melko varma tuntemuksista päätellen). Raskaus olisi hyvin mahdollinen ja sinänsä ihan tervetullut.

Toissapäivänä oli pientä kipua alavatsassa. Hieman tuntuu, että olisi alavatsa turvonnut. Tiedä sitä sitten. Muita oireita ei ole, ainakaan vielä. Ehkä vähän rinnat turvoksissa? Tai sitten mielikuvituksen tuotetta tämäkin.

Herkimpiä testejä ovat kai nuo 10iu/ml (esim. saa tilattua netistä), jotka voi tehdä muutamaa päivää ennen oletettua kuukautistenalkamispäivää. Mutta kuinka jaksaa odottaa, että voi tehdä testin? :O Odottavan aika on pitkä... Tsemppiä kaikille samantyyppisessä tilanteessa oleville! :)
 
En halua masentaa plussaa odottelevia, mutta kuten macy gray jo totesi, jos pillereitä syö ja tyhjennysvuotokin on tullut, niin raskauden todennäköisyys on häviävän pieni.

Itse plussaa odotellessani olin löytävinäni jos jonkinlaista raskausoiretta, vaikka testit sitten niiden kiertojen kohdalla negaa näyttivätkin. Se kierto, jossa sitten plussasin, oli sellainen jossa en jaksanut kuulostella mahdollisia oireita,eikä niitä juuri ollut.

Voisi sanoa, että oireeni ennen plussaa olivat:
-nipistelyä/kipuilua alavatsalla
-aristavat rinnat

Molemmat, varsinkin rintojen turvotus ja aristus kuuluvat myös pms-oireisiini, joten oikeastaan vain vatsan erilainen nipistely erosi siitä millainen oloni on normaalisti ennen kuukautisia.
 
  • Tykkää
Reactions: NuttyKitty
Mä oon ihan samaa mieltä ku kuurupiilo ^

Oikeesti ei kannata kauheesti kytätä niitä oireita van rauhassa odottaa alkaako menkat ja jos ei ala näkymään niin tehdä testi.

Itselläkin nimittäin yk1 kuvittelin ittelleni kaikki maholliset oireet; vatsa juili joka päiva ovulaatiosta lähtien tosi paljon ja rinnat samoin oli niin kipeet että ihan sattu käntää kylkeä sängyssä. Olin muka ihan 99% varma että oon niin raskaana! :kieh: Ja sieltähän ne menkat alko, ihan ajallaan kuitenkin...ja hirvee pettymys kun niin muka tunsin kroppani.

Nyt sitten tässä tärppikierrossa en kytänny mitään oireita ja ei niitä kyllä muita ollutkaan kun ihan tavallisia menkkoja edeltäviä oireita: vatsaa vähän nippaili ja rinnat hieman arat, ei muuta. ja koko ajan odotin että kyllä ne menkat alkaa ihan mikä minuutti tahansa, dpo18 tein positiivisen testin :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: MeaMansikka
Mulla oli oireitä melkeen heti hedelmöittymisen jälkeen. Tissit rupes hullun lailla turpoo, mitä mulla ei tapahdu yleensä edes menkkojen aikana. Finnejä rupesi ilmestymään ihan ihmeellisesti mm. kaulaan.. Palelin myös ja jännä kuvotus. Mulla ei ikinä ole ollut edes vatsatautia joten en tiedä mihin verrata. Ihmeelliset hajut työntyivät nokkaani (kaverin villapaita, huulirasvat, käsidesi, jotkut hajuvedet...)

Ensimmäinen ahaa elämys oli ennen menkkojen oletettua alkua kun muutama siideri muuttui kovaksi krapulaksi. Krapulaakaan en ole juurikaan kokenut. Plussaamisen tienoilla rupesi alavatsaa vihlomaan.

Tää on jännää. En tiedä johtuuko se tästä ylitsepääsemättömästä väsymyksestä mutta koko ajan en edes muista olevani raskaana. Tämä ei ollut suunniteltu ja ihan aidosti olen onnellinen. Huoli tulevasta on tosin hirveä. Olen kaukosuhteessa ja johonkin pakko päästä jakamaan kun mies ihan yhtä pihalla kuin minä!
 
Esikoisesta ennen plussaa ainoastaan kylmä/kuuma. Plussan jälkeen tuli väsymys. Nyt tästä raskaudesta ainoastaan huulet olivat ihan älyttömän kuivat. Pahoinvoinnit alkaneet siellä rv6-7. Ja tosiaan olen testannut vasta siellä kp 32 hujakoilla kun menkkoja ei ole kuulunut.
 
Itse aikanaan pillereitä syödessä tein raskaustestin pariin otteeseen koska oireiden takia epäilin että olisin saattanut olla raskaana (ja olin pillerin saattanut unohtaa). Eihän sitä raskaana oltu vaikka oli mitä pahoinvointia, vatsakipua ym. ym. mutta saipahan mielenrauhan asiasta.

Nyt kun sitten tuli plussattua niin voin sanoa että ei niitä oireita oikein etukäteen huomannut. Ainut asia johon kiinnitin huomiota oli vihlaisu alavatsassa oikealla puolella kun esim. aivasti tai yskäisi. Nyt plussaamisen jälkeen on rintojen arkuutta, väsymystä, lämmön nousua (joskin mulla on myös kauhea köhä joten voi johtua siitäkin lämpöily ja väsymys) ja alavatsan kipristelyä. Pahoinvointia ei vielä ole ollut, "innolla" odotan tuleeko sitä. :) Hajut huomaan paljon tarkemmin, siihen voi vaikuttaa tosin sekin että lopetin tupakoinnin muutama viikko sitten.
 
Täällä ei ollut oireita juuri alussa, vasta myöhemmin kun tiesin olevani raskaana niin tuli oireet, mutta jotain pientä oli:
- Rintojen arkuus (luulin johtuvan tulevista menkoista ja pillereiden lopettamisesta(kuukautisia ei kerennyt lainkaan siis tulla e-pillereiden lopetuksen jälkeen))
- Alavatsan nippailua, varsinkin jos aivasti, yskäsi tms
Myöhemmin sitten tuli:
- Kamala väsymys
- Vilu
- Hirveä pissatus
- Finnejä
- Alapään nipistelyt
- Pahoinvointi
- Turvotus ja särky
- Mielialanvaihtelut todella, todella voimakkaat
ja vaikka mitä muuta...

Itsekkin ennen plussaa löysin mukamas aina hirveän läjän oireita kun raskautta niin halusin, mutta se on totta, että ihminen kehittää itselleen vaikka mitä jos oikein jotain haluaa. Lopulta kun en asiaa ajatellut niin enpä ennen plussaa oikein mitään huomannutkaan..
 
Mulla oli seuraavia oireita ennen plussaa:

-maha kipuili, oli turvonnut
-epämääräinen tunne siitä että jotain on tapahtunut
-tissit tuntui kasvaneen
-juokseminen tuntui pahalle
-kahvi ei maistunut niinkuin yleensä
-näin todella kummallisia unia

Siinäpä ne tais olla :D nyt on tullu pahoinvointi kuvioihin, siihen herään nykyisin yölläkin... Mahakivut onneks mennyt ohi. Nyt viikolla 7+0. :)
 
Hei!

Taidan olla raskaana. On niin paljon tuttuja oireita. Vauva olisi jo kolmas ja kuvittelen jo tuntevani kehoni. Saa nähdä! Jännityksellä odotan 26. päivä maanantaina voisi jo tehdä testin eli melkein viikko vielä.

On ilmaa mahassa ja sellanen outo painon tunne mahassa myös. Ehkä välillä vähän etova olo, lievästi. Olen myös erittäin väsynyt. Olen kuin meidän kissa, joka köllöttää kaiket päivät.

Toivottavasti tärppäisi, vaikka vielä tätä uskallan ajatella aika varovasti.
 
Plussasin n. viikko sitten. Odotan kolmatta ja luulin myös jääkeijun tavoin tunnistavani jo oireet...

Olen odottanut tätä plussaa kesästä lähtien ja tuntenut milloin mitäkin raskausoireita joka kierrossa. Luulen että olenkin sekoittanut pms-oireet ja raskausoireet keskenään...

Eka raskaudessa testasin vasta kun menkat olivat kaksi päivää myöhässä. Oireetkin ilmaantuivat vasta sitten, enkä olisi niitä osannut aiemmin odottaakaan. Palelin, rinnat kipeytyivät, olin väsynyt mutten pystynyt nukkumaan. Toka raskaudesta muistan metallin maun vettä juodessa, ihmettelin miksi meidän vesijohtovesi maistuu kummalle. Silloinkin vaivasi väsymys.

Tässä kolmannessa olen kyllä ollut tosi uupunut ja palellut jo ennen plussaa (nukahtanut lapsien kanssa jo iltayhdeksältä), mutta ajattelin sen johtuvan vuodenajasta ja pimeydestä. Tein ekan testin, negan jo 10 dpo (herkkä mammaksin testi), pari päivää siitä alkoi kovat kuukautiskivut ja otin muutaman panadolin että voin nukkua. Normaalisti kuukautiseni ovat kivuttomat joten vähän epäilin olisiko tämä oire, ja teinkin seuraavana aamuna uuden testin, joka näytti haaleaa haamua, plussaa kuitenkin! Menkkamaiset kivut jatkuivat vielä pari päivää, muuten ei ole ollut oireita. Plussakin vahvistui. Kummallisin ja ihan eka oire on ollut aivastelu, (tai en tiedä voisiko sitä sanoa oireeksi) olen aivastellut välillä jopa 10 x putkeen, ja usein:D:confused:! En ole flunssassa kuitenkaan. Normaalisti aivastuksia tulee vain muutama peräkkäin.
 
ite plussasin pari päivää sitten :) mut oireita ollu pidemmän aikaa...

-paleluu
-turvotusta
-vesassa saa juosta vähän välii
-väsymystä
-mielialan vaihteluu (mies tykkää, tosi paljon :whistle: )
-lievää pahoinvointii
-jotkut ruuat/juomat maistuu oudoille (kahvi ei oikeen maistu..)
- hajut jotka ei ennen oksettanu/kuvottanu mitenkään, noh nyt on toisinpäin :D
 
Minulla ei oikeastaan mitään oireita ollut ennen plussaa. Ainoa, mistä epäilin, oli että usein asentoa vaihtaessa, ylösnoustessa jne. vatsassa tuntui kummallista juilintaa/pientä kipuilua. Tälläistä ei ollut koskaan ennen ollut ja kuukautiskivutkin oli aina tulleet vasta vuodon alkaessa eikä silloinkaan liittyneet asentoihin/liikkumiseen mitenkään. Plussa sieltä sitten tulikin ja muut oireet viikoilla 6-7.
 
Ii
Heissan taas... Nyt epäilyttää... Nenä on tukossa, paleltaa (varsinkin iltaisin) ja pissattaa kovasti. Vatsaa juilii välillä kovastikin. Luin pissatulehduksen oireista... Niihin kuuluu ainakin vatsakivut. Jos menen antamaan pissanäytteen, voidaanko siitä tehdä samalla kertaa myös raskaustesti? Kuukautiset oli "myöhässä" pari päivää ja ne kesti 1 1/2 vuorokautta, mutta oli runsaat. Tein tavallisen kotiraskaustestin, joka näytti negaa. Turhaa toiveikkuutta..?
 
Ii
Ei ollut pissatulehdus. Luin tuolta jostakin, että pieni alapään nippailu olisi yksi oire plussaamisen jälkeen... Plussaa en ole vielä saanut, mutta toiveikas olen huomisaamuun asti...
 
Itsellä ennen plussaa oli lähinnä "menkkakipuja", ilman menkkoja.
En olis arvannutkaan olevani raskaana, joten kipuja jatkui viikkoja ilman tietoa raskaudesta. Sitten kun tajusin menkkojen olevan jo reilusti myöhässä, uskaltauduin testin tekemään.
Muita oireita en juuri huomannut, ehkä kova väsyminen oli yksi oireista.
Plussan jälkeen on sitten ilmaantunut ummetusta, rintojen aristusta ja turvotusta,
kovaa nälkää jatkuvasti ja nyt uutena oireena etova olo.
 
- menkkamaista juilimista alavatsalla ja kovasti "paineen" tunnetta alaselässä. Tuon paineen huomaa parhaiten esim. sängyn petauksessa kun pitää kurottaa.
- vatsan turvotusta vaihtelevasti
- lämpöä tänään 37,5 "pepusta" mitattuna, ei kylläkään aamulämpö
- vilustaa... en tiedä sitten liittyykö tuohon lämpöilyyn
- kova pissatus... yölläkin saa käydä 1-2 kertaa pissalla kun normaalisti saa nukkua ihan rauhassa... ja päivällä pissattaa n. joka 2. tunti
- flunssainen/tukkoinen olo aamuisin, silti ei mikään "räkätauti"
- rinnat aivan järkyttävän kipeät... kaarituellisten rintsikoiden pitäminen (push-up'ien pelkkä ajattelukin käy kipeää) ja pienetkin rintoihin vastaavat tärähdykset yhtä tuskaa... niin, ja nännit kutiaa välillä :)
- päivisin väsyttää niin, että pitää ottaa päivätorkut heti töitten jälkeen... normaalisti en nuku päivällä
- hengästyn ja väsyn helposti ja tulee tunne niinku ois "maitohapot" jaloissa, esim. portaita noustessa... muutenkin liikkuminen tuntuu raskaammalta ku aiemmin
- kahvin haju kuvottaa
- närästää helpommin ku aiemmin esim. sipuli ja paprika, sienisalaatti
- kova jano
 
Täälläkin odotellaan plussaa,vielä ainakin viikko ennen kuin voi testailla :)
Oireina,kova väsymys päivisin,yskiessä vihlaisee oikealle puolelle alavatsaa,kamala nälkä koko ajan ja "flunssa" aamuisin,sekä pissalla saa käydä esim.töissä tunnin/puolentoista välein..
Kiukuttaa vaan ku pari päivää sitten tuli paperiin pyyhkiessä hieman verensekaista limaa,kuukautiset?
 

Yhteistyössä