Oireet ennen ja jälkeen plussan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Orpana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Orpana

Vieras
Heissan!

Yhdellä toisella palstalla oli tämmöinen ketju ja ajattelin että tästä aiheesta voisi olla iloa täälläkin :) Tosin tää aihe voisi ehkä saada enemmän vastauksia tuolta odottajien puoleta, mutta varmaan tältäkin puolelta kokemuksia löytyy.

Millaisia oireita teillä oli ennen plussaa (kuinka monta päivää oviksesta) ja plussan jälkeen (kuinka monta päivää oviksesta tai menkkojen odotetusta alkamisesta)?

Uskoa, toivoa ja raskautumista toivon meille kaikille :)!

No mulla alkoi raskausoireet heti ovulaation jälkeen rintojen kipeytymisellä. (rinnat kipeytyivät siis 1-2p pvää oviksen jälkeen!) Myös alavatsan jomotus ja nippailu alkoi melkein samantien. Tiesin jo ennen raskaustestin tekemistä, että olin raskaana.
Kun menkkojen olisi pitänyt alkaa, jomotus alavatsalla vain yltyi ja tuntui todella siltä, että ne alkavat minä hetkenä hyvänsä. Mutta tuli vain valkovuotoa, ei muuta.
Siinäpä ne ensimmäiset oireet.

Iso kiitos! Siellä hurahtikin piinapäivästä monta tuntia, kun kahlasin koko ketjun läpi.

Toivohan siinä heräsi, vaikka mulla ei mitään menkkaoireista ja normaalin elämän 'oireista' (kuten ruokahaluttomuus, ei janota, unettomuus, väsymys, nenä tukossa, pää kipee välillä, ajatukset harhailee) poikkevia oireita oikeasti olekaan... No, viel ei tiedä.

Vois olla fiksumpaa kysyä tätäkin jossain toisessa ketjussa, mut nyt en keksi missä sopiva ketju vois olla, niinpä kokeilen onneani täällä, jos tänne vaikka joku eksyisi.

Siis: Onko jollakulla kokemusta sellaisesta, että oviksen jälkeen alkaneet OIREET (esim. rintojen turpoaminen ja valtava väsykohtaus) olis HÄVINNY JA SILTI ON TULLU PLUSSA?

Ja toinen kysymys kohdunnipukasta. Sen paikasta ja aukinaisuudesta. Vasta eilen olen tutustunut kyseiseen osaan kehossani, enkä siis ihan tiedä mitä käytännössä tarkoittaa ylhäällä, alhaalla, pehmeä, napakka, auki ja kiinni. Mutta jos nyt yhtään oon jyvällä, niin mulla on alhaalla ja auki. Jännäyspäivä on 2 päivän päästä. Onko auki ja alhaalla selvä merkki EI-tärpistä vai voiko silti olla tärpännyt?

Kyllä sitä tuntee itsensä aika tyhmäksi kun uusia kehonosia ja kaikenlaisia 'oireita' tulee vastaan koko ajan.

Olisi kiva jos noihin kysymyksiin löytyis vastaus.

Ja iso kiitos vielä tosta linkistä :)

En oikein ymmärrä miksi sitä kytätä mahdollisia oireita, kun sitä kuitenkin on tiedossa, että silloin alkaa mielikuvitus laukata ja jokainen vatsanpurun aiheuttama kaasun liikkuminen suolessakin tuntuu raskausoireelta.. Pää alkaa kehitellä omiaan.. Odotella ihan reilusti vaan kuukaustisten alkua ja jos ei niitä kuulu muutamaan päivään silloin kun pitäisi kuulua tekee testin.. Voihan sitä olla jotain oireita ennen kuukautisten poisjääntiäkin, mutta mikäli ne ovat todellisia ja tarpeeksi voimakkaita osaa kroppa varmasti niihin kiinnittää huomiota myös ilman erityistä kyttäämistä..

Turha stressi ja kroppansa kyttääminen on myrkkyä raskautumiselle.

Yksi lapsi jo olemassa, mutta toista yritetty pitkään, ja olen tässä saanut todeta että kaikenlaisia oireita sitä tosiaan voi tuntea olematta silti raskaana. Ja oireet voivat olla hyvinkin samat raskauden alkuvaiheessa kuin menkkojen alkaessa. Mutta esim väsymys, vessassa ravaaminen, heikotus, ja palelu eivät vielä viittaa raskauteen. Ainut varma merkki on menkkojen pois jäänti. Sitä odotellessa.

Yhteistyössä