Oikeuden kautta korvauksen saaneet???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Harmaus

Vieras
Olen samassa korvauksia yhdestä jutusta ja tänään sitten tuli käräjäoikeudelta lappu missä luki : "korvausten perimisessä yksinkertaisinta on, jos sovitte korvausvelvollisen kanssa vapaaehtoisesti korvausten maksamisesta. Mikäli ko. henkilö ei vapaaehtoisesti korvauksia maksa voi ottaa yheyttä ulosottomieheen" Siis mitä tää käytännössä tarkottaa, enhän mä ko. tyypiltämitään voi ite pyytää ku se on monen sadan kilometrin päässä linnassa istumassa tuomiotaan.. Eli siis miten mun pitää nyt toimaia että rahani saan??? Kertooko joku jolla on OIKEESTI tietoa asiasta???

Mäkään en oikein tajua tota et miten se ite pystyis maksamaan kun vuoden sai linnaa... Vai pitäskö mun niiinku oottaa et se pääsee pois ja ruinata korvauksia sitten...

Alkuperäinen kirjoittaja rogue84:
tuskinpa näillä linnassa istuvilla on edes varaa maksaa itse niitä korvauksia ainakaan heti... minulla kesti 2v saada rahat kun korvaukseen joutunut henkilö oli varaton...

Saitsää sille summalle korkoa siltä kahelta vuodelta ja jos sait niin paljon se oli?

Mua niinku ärsyttää toi tapa et asioita pidetään niin itsestäänselvyytenä ettei viititä niihin lappuihin ohjeita et miten tulee toimia, ei nyt ihan joka päivä tuu oikeuden kautta korvauksia saatua...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja rogue84:
tuskinpa näillä linnassa istuvilla on edes varaa maksaa itse niitä korvauksia ainakaan heti... minulla kesti 2v saada rahat kun korvaukseen joutunut henkilö oli varaton...

Saitsää sille summalle korkoa siltä kahelta vuodelta ja jos sait niin paljon se oli?

Minäkin sain vasta 2vuoden päästä.. ja ei mitään korkoa 3000e tuli

Alkuperäinen kirjoittaja Harmaus:
Olen samassa korvauksia yhdestä jutusta ja tänään sitten tuli käräjäoikeudelta lappu missä luki : "korvausten perimisessä yksinkertaisinta on, jos sovitte korvausvelvollisen kanssa vapaaehtoisesti korvausten maksamisesta. Mikäli ko. henkilö ei vapaaehtoisesti korvauksia maksa voi ottaa yheyttä ulosottomieheen" Siis mitä tää käytännössä tarkottaa, enhän mä ko. tyypiltämitään voi ite pyytää ku se on monen sadan kilometrin päässä linnassa istumassa tuomiotaan.. Eli siis miten mun pitää nyt toimaia että rahani saan??? Kertooko joku jolla on OIKEESTI tietoa asiasta???

No jos se nyt istuu linnassa niin et kyllä varmaan saa rahojasi... :/ Kuulostaa tyypiltä joka ei pahemmin työskentele ja tuista ei ulosottomies ota.(ja varsinkin vielä jos ulosottolista on pitkä...)

Alkuperäinen kirjoittaja mmmm:
mulle makso korvaukset valtionkonttori kun maksaja oli varaton. asianajajani hoiti paperi asiat.

Minkälaiset palkkiot muuten asianajajilla on? onko niillä yleensä joku tuntitaksa vai miten? miettii ehkä asianajajan apua tarvitseva

asianajajat on muuten hassuja.. jonkinlainen tunti taksa niillä on. Minulla oli aikoinaan n 15veenä asianajaja ja aina kun se soitti sen läpätyksistä ei meinannu päästä eroon ja lopulta kun näin sen laskun joka piti viedä vakuutusyhtiöön se oli velottanut joka minuutista. Minua niin huvitti se kun monesti ajattelin eikö tosta pääse ikinä eroon kun oltiin puhelimessa...

mulle sanottiin kun soitin ulosottoon että jos kyseinen henkilö ei maksa mulle menee hänellä ne ulosottoon ja rahat tuun ehkä joskus saamaan jos hän ulosotot maksaa muualta en tuu niitä saamaan mutta mun kohdalla kyse oli pienestä summasta.

Yhteistyössä