vierailija
Työkyvyttömyyseläke?Eläkejärjestelmä on mulle läpikotaisin tuttu.
Työkyvyttömyyseläke?Eläkejärjestelmä on mulle läpikotaisin tuttu.
Tosiaan, kaljakin on nyt halvempaa.Krapulahan siitä seuraa kun ensin ryypätään tolkku pois velkarahalla.
Sillä se Purra kai yritti pitää persu-ukot tyytyväisenä.Tosiaan, kaljakin on nyt halvempaa.
Paino sanalla "kyvytön"Työkyvyttömyyseläke?
Miksi ihmiset ei tajua siirtyä sivuun et nuoret saisi niitä oikeita töitä?Eläkejärjestelmä on mulle läpikotaisin tuttu.
Ritakallio itse paikalla?Eläkejärjestelmä on mulle läpikotaisin tuttu.
Tuota kun meillä on sellainen järjestelmä, että eläkeiäksi on asetettu tietty ikä eikä eläkkeelle oikein pääse sitä ennen. Millä nämä ihmiset sitten saisivat toimeentulonsa? Olkoonkin, että myöhemmällä iällä on vaikea saada töitä.Miksi ihmiset ei tajua siirtyä sivuun et nuoret saisi niitä oikeita töitä?
Mitä ihmeen oikeita töitä? Johtajia, päälliköitä, vanhempia analyytikkoja, ylilääkärieitä, tuomareita, komissaarioita.... ? Kaikki työ on oikeaa työtä eikä tänäpäivänä ole enää eläkevirkoja vaan on tehtävä sitä sun tätä ansaitakseen. On aloitettava ruohonjuuritasolla kouluttauduttava ja opteltava ammattia koska ei ole oikopolkuja eikä voi hypätä liian suuriin saappaisiin.Miksi ihmiset ei tajua siirtyä sivuun et nuoret saisi niitä oikeita töitä?
Olet yksi jörjestelmän uhreista. Olen kirjoittanut ikärasismista tällä palstalla kiintiöni täyteen. Olin valtiolla vuosikymmeniä töissä ja sitten koitti Sipilän hallituksen muutosneuvottelut.Tuota kun meillä on sellainen järjestelmä, että eläkeiäksi on asetettu tietty ikä eikä eläkkeelle oikein pääse sitä ennen. Millä nämä ihmiset sitten saisivat toimeentulonsa? Olkoonkin, että myöhemmällä iällä on vaikea saada töitä.
"OLEN pitkäaikaistyötön, kuusikymppinen tohtorikoulutettu ja kuulun niihin, jotka hallitus heittää nyt rekan alle. Olen onnistunut hankkimaan itselleni osa-aikaista työtä ja otan sitä vastaan niin paljon kuin työnantajani – joita on monia – ovat valmiita tarjoamaan.
Ongelmana on, että kokopäiväiseen työhön minulla ei ole enää mahdollisuuksia. Syitä on tasan kaksi: olen liian vanha ja liian koulutettu. Vaikka työ vastaisi täydellisesti koulutusalaani, maisterikoulutetut esihenkilöt eivät halua alaisekseen tohtoria.
Hyvät ministerit Petteri Orpo (kok) ja Riikka Purra (ps): osoittakaa meille ikääntyneille niitä kokopäivätöitä! Sydämeni itkee verta kaikkien meidän osa-aikaisten ikääntyneiden puolesta, jotka niin mielellään olisivat kokopäivätöissä, mutta kun niitä ei meille enää suoda."
![]()
Lukijan mielipide | Osoittakaa meille ikääntyneille kokopäivätöitä
Kokopäiväiseen työhön minulla ei ole enää mahdollisuuksia: olen liian vanha ja liian koulutettu.www.hs.fi
Ai jaakauhukeffassa, kauhuleffassa
Onko elinaikakertoimineen ?Alkuperäinen kirjoittaja .... post: 34358934":Eläkejärjestelmä on mulle läpikotaisin tuttu.
Kyllä moni jatkaa töitäänHyvä tietää. Luen jonkin verran asuntouutisia. Sixten Korkman muisteli 1990-luvun lamaa. Netistä on helppo palauttaa mieleeni sen vuosikymmenen tapahtumia.
Joku ääliö kuittaa tällä palstalla viestejäni tokaisulla ”hae töitä”. En tiennytkään, että persujen ohjelmassa on patistaa eläkeläiset takaisin työelämään. 1990-luvun lama-aika oli ikävää, mutta tämä persukausi on raadollisempaa. Ihmisistä on tullut petoja ja hirviöitä kuin jossain kauhukeffassa.
Kaupallinen yhteistyö: Storytel