oikeesti, naapurisopu ollu vaakalaudalla muutenki viime aikoina, mut nyt kilahti.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja badass
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

badass

Aktiivinen jäsen
05.01.2008
7 324
0
36
meillä 5kk koiranpentu jota käytetään aamulla ja illalla tossa lähimetsässä (päivisin yleensä vapaana mun porukoilla, mökillä tai raksalla), mutta toi hönö ei osaa tehdä tarpeitaan siellä metsässä, ei ole vielä koskaan tehnyt. tekee kaiken joko raksalla keskelle pihaa tai sit tohon melkein meidän oven eteen mistä sit heitetään ne tonne metsään missä on taloyhtiön komposti.
kaikki naapurit on ihan ton koiran kavereita ja tulee aina kauheesti silitteleen sitä ja kehuu sitä ja jokainen on sanonu et tosi ihana ku taloyhtiössä on koira.

ja mä pässi oon uskonu kaiken.

tänään tuli isännöitsijältä kirje, että naapurit on tehny valituksen siitä et meidän koira ei osaa kakata metsään (ja AINAAINAAINA siivotaan ne kakat pois heti!!!!!) ja lisäks valittavat siitä, että ME ajetaan auto tohon oven eteen esim.siks aikaa et vien kauppakassit sisälle. valittavat siitä vaikka kaikki muutkin ajavat ovensa eteen, mut me ei saatais. ja naapuri seisottaa autoonsa välillä koko päivän ovensa edessä, meillä se on vaan sen aikaa et saa kauppakassit sisään tms.

vittu mä lakkaan morjestamasta noille vatipäille ku ei voi tulla suoraan jutteleen vaan lähetellään tollasia lappuja.

Alkuperäinen kirjoittaja badass:
meillä 5kk koiranpentu jota käytetään aamulla ja illalla tossa lähimetsässä (päivisin yleensä vapaana mun porukoilla, mökillä tai raksalla), mutta toi hönö ei osaa tehdä tarpeitaan siellä metsässä, ei ole vielä koskaan tehnyt. tekee kaiken joko raksalla keskelle pihaa tai sit tohon melkein meidän oven eteen mistä sit heitetään ne tonne metsään missä on taloyhtiön komposti.
kaikki naapurit on ihan ton koiran kavereita ja tulee aina kauheesti silitteleen sitä ja kehuu sitä ja jokainen on sanonu et tosi ihana ku taloyhtiössä on koira.

ja mä pässi oon uskonu kaiken.

tänään tuli isännöitsijältä kirje, että naapurit on tehny valituksen siitä et meidän koira ei osaa kakata metsään (ja AINAAINAAINA siivotaan ne kakat pois heti!!!!!) ja lisäks valittavat siitä, että ME ajetaan auto tohon oven eteen esim.siks aikaa et vien kauppakassit sisälle. valittavat siitä vaikka kaikki muutkin ajavat ovensa eteen, mut me ei saatais. ja naapuri seisottaa autoonsa välillä koko päivän ovensa edessä, emillä se on vaan sen aikaa et saa kauppakassit sisään tms.

vittu mä lakkaan morjestamasta noille vatipäille ku ei voi tulla suoraan jutteleen vaan lähetellään tollasia lappuja.

ja nyt marssit sinne isännöitsijän luo ja sanot että lähetäänki oikeuteen sitten puimaan ellei naapurit vedä valitusta takas jos ei syytä ole kerran.

oho,te ootte oikeita naapureiden häiriköitä sitte :D
aika mona nimee vaaditaan että isännöitsijä laittaa tollasta kirjettä, selän takana sit keränneet nimiä :/

ootteko vuokralla vai omistusasunto?

kaverin omistusasunnossa vuokralla vielä puolisen vuotta :whistle:

ja siis päin naamaa kaikki on niin kavreita, juttelemaan jäävät aina, itseasiassa muutamat tulee väenvängällä jutulle vaik mua ei huvittas just sillä hetkellä...

Alkuperäinen kirjoittaja labupapu:
Olenko mä ainoa, jonka mielestä kakkosautoa ei säilytetä vieraspaikalla ja koiraa ei paskateta oven eteen?

meillä ei ole vaihtoehtoa auton säilytykselle ja minkä mä voin et koira paskoo oven eteen vaikka oltais oltu 3h metsässä.
se on kuitenkin vasta pentu ja sen jäljet siivotaan heti.

toki hyvät vinkit otetaan vastaan =)

Taas niin ettei pentu osaa tehdä tarpeitaan muualle, kuin metsään/ varvikkoon. Ihan siitä asti kun on tullut meille, oon käyttäny tuossa metsässä kävelyllä irti sitä ja nyt ku on jo yli 4 kk käydään hihnassa. Se on siitä kiinni miten opettaa.

Kakkosauton paikka ei ole vieraspaikalla. Kuvittele tilanne, jossa jokaisessa asunnossa on kakkosauto.
Koira opetetaan metsikköön. Viet metsään joka syönnin, nukkumisen ja sisällä olemisen jälkeen. Kannat sylissä juoksun kanssa. Kun koira pissii tai kakkii niin kehut aivan ihastuksissasi. Riittävästi toistoja.
Paskoja ei heitellä metsään. Kannattaa muistaa, että siellä olisi varmaan muidenkin kiva liikkua. Paskat kertään koirankakka pussiin ja viedään roskiin.

Jätökset mitkä koira tekee metsään, voi jättää sinne.

Mitä vielä haluat. Voit tulostaa nämä neuvot koko perheelle, täysin ilmaiseksi :)

Alkuperäinen kirjoittaja mam:
Kakkosauton paikka ei ole vieraspaikalla. Kuvittele tilanne, jossa jokaisessa asunnossa on kakkosauto.
Koira opetetaan metsikköön. Viet metsään joka syönnin, nukkumisen ja sisällä olemisen jälkeen. Kannat sylissä juoksun kanssa. Kun koira pissii tai kakkii niin kehut aivan ihastuksissasi. Riittävästi toistoja.
Paskoja ei heitellä metsään. Kannattaa muistaa, että siellä olisi varmaan muidenkin kiva liikkua. Paskat kertään koirankakka pussiin ja viedään roskiin.

Mitä vielä haluat. Voit tulostaa nämä neuvot koko perheelle, täysin ilmaiseksi :)

olen kuule vienyt koiran sinne perhanan metsään , mut se ei kertakaikkiaan tee sinne mitään!!! ne paskat heitän metsään sinne kompostin luo, en minnekää lenkkipolulle. eikä sun tarvii vastata noin pisteliäästi.

ja muoks.tuu vaan kokeileen millasta on kantaa tollanen tanskandoggi tohon mäen päälle metsään :saint:

ja minne mä sen auton ajan????? 2muutaki naapuria pitää toista autoo siinä ku EI OLE TOLPPAPAIKKOJA..

olen kuule vienyt koiran sinne perhanan metsään , mut se ei kertakaikkiaan tee sinne mitään!!! ne paskat heitän metsään sinne kompostin luo, en minnekää lenkkipolulle. eikä sun tarvii vastata noin pisteliäästi.

ja muoks.tuu vaan kokeileen millasta on kantaa tollanen tanskandoggi tohon mäen päälle metsään :saint:

Se ei tee koska ei ole oppinut. Joku on mennyt pieleen jossakin kohdassa. Tässä naapurissa on kans pentu joka 5 kk ikäinen. Teki tarpeensa milloin mihinkin ja kaikki valitti asiasta. Tämä kyseinen pentu alko leikkimään pihassa meidän hauvan kanssa ja kappas. Otti mallia ja alko tekemään metsään. Se on vain kiinni siitä miten opettaa, usko vain. En jankuta, se on niin.

Niin unohtui vielä se, että naapuri koiran omistaja muistuttaa koiraansa mihin tarpeet tehdään viittomalla ja käskemällä. Viittoo metsään ja antaa käskyn. Mekin tehdään tuota jos tulee tarvis.

Kyl muakin ärsyttäis teidänkaltaiset naapurit, OIKEESTI! Koirat on kivoja, mut oishan sitä tilannetta voinu miettiä, et missä se pentu on paras kasvattaa...Koirankakat on lastenvaatteissa ja kengissä tosi ällöttäviä! Jos meinaan lapsetkin tykkäis siellä metsässä leikkiä. Ja aika laiskaa on jos ei viitti tavaroita parkkikselta kantaa.

Alkuperäinen kirjoittaja meillä:

Se ei tee koska ei ole oppinut. Joku on mennyt pieleen jossakin kohdassa. Tässä naapurissa on kans pentu joka 5 kk ikäinen. Teki tarpeensa milloin mihinkin ja kaikki valitti asiasta. Tämä kyseinen pentu alko leikkimään pihassa meidän hauvan kanssa ja kappas. Otti mallia ja alko tekemään metsään. Se on vain kiinni siitä miten opettaa, usko vain. En jankuta, se on niin.

eli miten opetan? väännäs vielä rautalangasta?

aamulla ja illalla ollaan metsässä 1-3h ja päivät vietetään mökillä metsän keskellä, porukoilla metsän keskellä tai tontilla pellon keskellä ja aina tekee pihaan vaikka yritän houkutella metsään kun näen että tulee hätä.

Ainut mikä mua ihmetytti oli toi 2 auton pitopaikka. Jos totta puhutaan niin meilläkään ei saa pitää vieraspaikalla, koska sit vieraat ei saa autoa mihinkään. Eli meillä pidetään 2 autoja tien varressa. Talvella ärsyttää, mut minkäs teet.

Alkuperäinen kirjoittaja labupapu:
Olenko mä ainoa, jonka mielestä kakkosautoa ei säilytetä vieraspaikalla ja koiraa ei paskateta oven eteen?

meillä ei ole vaihtoehtoa auton säilytykselle ja minkä mä voin et koira paskoo oven eteen vaikka oltais oltu 3h metsässä.
se on kuitenkin vasta pentu ja sen jäljet siivotaan heti.

toki hyvät vinkit otetaan vastaan =)

Itse olen napakasti kieltänyt jos koira käy kyykkimään väärään paikkaan. Vahinkoja toki sattuu, mutta riittävillä toistoilla koira kyllä oppii mihin saa tehdä ja mihin ei. Minkäkokoinen koira teillä on? Onnistuuko kantamaan tuon vessaksi valitsemansa paikan ohi?
Toistoa toiston perään ja kärsivällisyyttä. Sitä on pennunomistajan arki. Kuulostaa siltä että koiranne on valinnut oven edustan vessakseen.

Eikö teillä todella ole kävelymatkan päässä mahdollisuutta säilyttää kakkosautoa? Ymmärrän kyllä jos naapureilta palaa pinna.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyl muakin ärsyttäis teidänkaltaiset naapurit, OIKEESTI! Koirat on kivoja, mut oishan sitä tilannetta voinu miettiä, et missä se pentu on paras kasvattaa...Koirankakat on lastenvaatteissa ja kengissä tosi ällöttäviä! Jos meinaan lapsetkin tykkäis siellä metsässä leikkiä. Ja aika laiskaa on jos ei viitti tavaroita parkkikselta kantaa.

sitä paskaa ei taatusti ole kenenkään lapsen eikä aikuisen kengissä ollut kun HETI SIIVOTAAN POIS ja siel kompostin tykönä ei kukaan kyllä leiki.
miks naapurit sit saa ajaa auton oven eteen koko päiväks? en mä jaksa kantaa isoja kauppakasseja ja repiä 3vuotiasta uhmista tota mäkee perässäni, oon sit varmaa tosi heikko.

Mieheni on aika monen kerrostalon isännöitsijä ja ikävä kyllä nuo naapureiden valitukset tuppaavat tulemaan ihan aiheesta. Joillakin on kumma käsitys, että omaa autoa saa todella seisottaa vieraspaikoilla, koirat/kissat saa tehdä jätökset mihin tahansa, lapset saavat mellastaa mielin määrin jne. Useimmiten se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa...

Yhteistyössä