oikeesti, kun mikään ei riitä... (vauvan syömisistä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Aamulla kuudelta ja kasilta imetin. Ysin maissa joi n. 175 ml tuttelia. Puol yhdentoista maissa söi n. puolikkaan purkin peruna-kukkakaalisosetta. Itse tehtyä, joten tarkkaa määrää en osaa sanoa.

Sit nukkui päikyt ja nyt sai tuttelia 125 ml.

Ja kitisee ilmeisesti nälkää edelleen :o .

Siis onko tuo nyt kuitenkin liian vähän? Poitsu täyttää pian 4 kk ja on ISO.

Mites muilla? Niin 3 kk neuvolassa poika painoi vähän reilu 8 kg, eli varmaan nyt paino lähentelee jo yhdeksää kiloa.

meillä taasen tyttö ei meinaa maitoa juoda pahemmin ollenkaan. hyvä jos 2dl menee maitoa päivässä. 2dl velliä. kaksi kertaa päivässä perunaa, purkillinen kerralla + hedelmäsosetta kerran päivässä purkillinen

tyttö oli 4kk neuvolassa 5180g

usko mua: pojat syö KOKO ajan. näin mua opastettiin ku eka pojan sain ja MOT. mun tytöt ei oo syöny koko ajan, 4 h väli ollu. mutta mun pojat...joo, aina nälkä niillä on. syötät sille kunnolla ruokaa vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
:o Kuin pitkä hää on ku noin paljon jo painoakin? Ootko sä varma että itkustaa nälkää, vai oisko kenties hampaita tulossa?

Juu siis pituuttakin on kyllä, viimeks tais olla vajaa 70 cm. Eli painoa on suhteessa pituuteen jopa pikkuisen liian vähän.

Alahampaat on jo ja tosiaan hermostuu kun maito loppuu tuttipullosta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
usko mua: pojat syö KOKO ajan. näin mua opastettiin ku eka pojan sain ja MOT. mun tytöt ei oo syöny koko ajan, 4 h väli ollu. mutta mun pojat...joo, aina nälkä niillä on. syötät sille kunnolla ruokaa vaan.

Ei ne pojatkaan aina syö, kuten minun. Kova kasvunen se on mutta syö säännöllisesti ja on aina syönyt. Eikä mitään jättisatseja.

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
:o Kuin pitkä hää on ku noin paljon jo painoakin? Ootko sä varma että itkustaa nälkää, vai oisko kenties hampaita tulossa?

Juu siis pituuttakin on kyllä, viimeks tais olla vajaa 70 cm. Eli painoa on suhteessa pituuteen jopa pikkuisen liian vähän.

Alahampaat on jo ja tosiaan hermostuu kun maito loppuu tuttipullosta.

Aika vonkale :) Jos hermostuu jo het kun maito loppuu pullosta niin lisää vaan, tai sitten pullon jälkeen imetystä?

Alkuperäinen kirjoittaja miä vaan:
kun olet aloittanut kiinteät noin aikaisin.
äidinmaito olisi paljon tuhdimpaa kuin kukkakaalisose. Ei ihme ettei nälkä pysy poissa.

Höpö höpö. Ole onnellinen jos omat vauvasi ovat olleet 6kk tyytyväisiä pelkästä imetyksestä. Kaikki vauvat eivät ole. Toisilla voi jopa paino uhkaavasti tippua. :(

ei se kuule lopu :D anna vaan jo pottua. mulla nyt tää poika jo 1v2kk ja herranjestas se vaan söis koko ajan! toistenki ruuat veis lautaselta! jatkuvasti on keittiössä että nam nam :)
varmaan 10 kertaa päivässä syö. mut menee kyllä silti ihan normi käyrillä, 1v painoi 11kg.

Meille sanottiin että eka piti aloittaa hedelmäsoseilla, sitten vasta perunaa ja porkkanaa..

Mut siis annat vaikka kaksi kertaa päivässä purkillisen perunaa-porkkanaa ja purkillisen hedelmösosetta. Ja maitoa päälle =) Aamulla kun herää niin vaikka peruna-porkkanavelliä ja illalla ennen nukkumaanmenoa maissivelliä :) nuo on ne mitä voi antaa 4kk ikäiselle.

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
äidinmaito olisi paljon tuhdimpaa kuin kukkakaalisose. Ei ihme ettei nälkä pysy poissa.
Paskaa varmaan tulee niskaan, mutta mä aloitin kiinteät kuopuksella päivää vajaa 3kk iässä (luumulla). :saint:

Minäkin aloitin neuvolan käskystä ( päärynällä ) =) *avaa sateenvarjon* :D

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Meille sanottiin että eka piti aloittaa hedelmäsoseilla, sitten vasta perunaa ja porkkanaa..

Mut siis annat vaikka kaksi kertaa päivässä purkillisen perunaa-porkkanaa ja purkillisen hedelmösosetta. Ja maitoa päälle =) Aamulla kun herää niin vaikka peruna-porkkanavelliä ja illalla ennen nukkumaanmenoa maissivelliä :) nuo on ne mitä voi antaa 4kk ikäiselle.
Miksi piti aloittaa hedelmäsoseella? Ja siis ihan hyvällä kysyn, itse kun en ole saanut tuollaista neuvoa. :)

Paskaa varmaan tulee niskaan, mutta mä aloitin kiinteät kuopuksella päivää vajaa 3kk iässä (luumulla). :saint:

Minäkin aloitin neuvolan käskystä ( päärynällä ) =) *avaa sateenvarjon* :D
Päärynä kyllä olisi paljon parempaa kuin luumu. :D Meidän poika "panttasi" kakkaa, siksi siis aloitin luumulla.

Miksi piti aloittaa hedelmäsoseella? Ja siis ihan hyvällä kysyn, itse kun en ole saanut tuollaista neuvoa. :)

Koska se ei ota niin herkästi mahaan =)

Koska se ei ota niin herkästi mahaan =)
Ahaa, kiitos. :) Ihan järkeenkäypä selitys.

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
No nyt aloin miettimään että annan siis ilmeisesti liian vähän ruokaa kuitenkin :/ . Kun tuo ei oikein välitä maissivellistä ja muuta en oo vielä uskaltanut tarjota. Toki voisin koittaa kaupan velliä, itse tehty ei näemmä uppoa. Niin jos sitä sais aamuin ja illoin ja sit kahdesti perunaa. Tota hedelmää mä en ole edes vielä aloittanut tarjoamaan, joten jos sitä sit vielä kerran. Ja sit lisäks tota tuttelia.

Mutta mites tuon perunan kanssa? Uskallanko antaa niin kauan kunnes lapsi kieltäytyy itse syömästä. Näin ei nimittäin oo vielä kertaakaan käynyt. Kaveri syö just tasan niin kauan kuin ruokaa riittää =)

Ostappa kokeeksi sitä kaupan maissivelliä, ja riisivelliäkin voi koittaa. Noin pienille ei oikein noita vellejä kannata itse tehdä.. kun tuttipullosta kuitenkin pitää pihalle saada.

Anna syödä jos kerran on nälkä, kyllä se pulauttaa ylimääräiset maidot pihalle. Velli ei ole paljonkaan tuhdimpaa kuin maito, lähinnä koostumukseltaan paksumpaa, eikä siten nouse yhtä herkästi takaisin ylös.
Kokeilet kerran pari, että paljonko sitä sosetta menee, tai sitten annat purkillisen verran sosetta ja maitoa päälle, katsot mitä tapahtuu, haet sen oikean määrän mihin rupeaa lapsikin tyytymään.
Meillä vaikka poika on painonsa puolesta ollut kokoajan pikkasen miinuksella, veti nelikuisena aina sen kokopurkin kasviksia tai hedelmää, siihen vielä maitoa päälle.

Yhteistyössä