oikeastikko joku lähtee baariin ryyppää "surua pois" ilman että tarkoitus on hakea seuraa/lohtua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "höpönassu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"höpönassu"

Vieras
en itse usko ko.selitystä, pitkäaikainen parisuhde kaatuu niin moniko lähtisi todella baariin juomaan surun takia?

ite ajattelen että suruun juodaan kotona/mökillä/kaverilla a baariin mennään joko juhli itai etsimään lohtua siinä juomisen sivussa..hakemaan siis muunkinlaista unohdusta ku pelkkä alkoholi.

vai mikä idea siinä on mennä pahanolonsa kanssa ventoviraiden ihmisten keskelle leikkimään sosiaalista?

Saa ajatukset välillä muualle, eikä tarvitse neljän seinän sisällä pähkäillä uudelleen ja uudelleen niitä samoja asioita. Kai surullinenkin ihminen voi olla sosiaalinen.

Joskus männävuosina kun vielä ryyppäsin, niin kyllä menin kapakkaan kun läheinen kuoli. Eikä takuulla ollut seuranhaku mielessä.

Ihmiset ympärillä luo turvaa, kun ei hallitse tunteitaan ja pelkää hajoavansa kokonaan. Vaikkei edes puhuisi kenenkään kanssa. Eihän se suru tietenkään siellä lähde, mutta on ehkä hetkellisesti hallitumpaa.

Kyllä minä olen mennyt joskus baariin suremaan kariutunutta parisuhdetta, surtuani sitä kenties kyllä ensin kotona ja sitten ehkä purkanut surua ystävälle.

Mutta kotona on sitten ehkä alkanut ahdistaa ja on tullut sellainen tarve päästä ulos kotoa. Hetkeksi pois, hetkeksi juurikin vaikka tuntemattomien ihmisten keskelle.
Ja ei tosiaankaan seuranhaku mielessä, mikäli seuranhaulla tarkoitetaan jotakin yhden yön juttua, seurustelukumppanin hakua tms. Koska sitä on ollut aivan liian vereslihalla kenenkään seuraan.

Ehkä sitä on tavoitellut sellaista kepeää olotilaa, surun loitamalle työntämistä etsiytymällä keskelle ihmisiä. joille ei ole kukaan.

Tosin sellainen kepeys ei sitten kyllä ole ehkä onnistunut, ei se, että juttelee niitä näitä keveysti ihmisten kanssa. Vaan tyhjien lasien lissäntyessä, sitä on alkanutkin vuodattaa suruaan jonkun tuntemattoman niskaan ja havahtunut jossain vaiheessa siihen, että lasin lisäksi myös pöytä on tyhjä:xmas:

Itse olen aina sekä iloisena että surullisena baarissa ilman "seuranhakutarkoitusta".

Miksi baarikäynnillä pitäisi olla joku muukin tarkoitus kuin baarikäynti?

Yhteistyössä