Oikeasti hyvä ja kestävä talvihaalari lapselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heittonen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Heittonen

Vieras
Eli mietin jo ensvuodelle talvihaalareita pojilleni. Iät on silloin 1v, 2,5v ja 4,5v.
Haalareita on paljon, ja kaikkii kehuu omiansa, mutta mikä on oikeasti hinta-laatu suhteeltaan hyvä?
Tykästynyt olen Molo Kidsiin, tuntuu olevan hyvät pykälät ja hintakaan ei käytettynä päätä huimaa, mutta onko kestävä? Entäpä ne muut merkit?
Ehdottomasti täytyy olla vedenpitävä, lämmin ja mielellään nätti/värikäs.
Ulkoillaan paljon, 1-4h päivässä, joten senkin takia täytyisi pitää hyvin vettä, ettei seuraavaa ulkoilu kertaa odottaisikin märkä haalari.

Myös asusteita saa suositella, hatut, hanskat, kengät. Mololla, kun ilmeisesti hanskat on pakkasilla kehnommat?

Alkuperäinen kirjoittaja Meillä;29538063:
mini a turen haalarit ja hanskat, reiman pipot, kuoman kengät. ruskovillan villat. en voisi mitään näistä enempää kehua :)

kylläpäs muotoilin nyt huonosti tuon viimisen lauseen :D tarkoitus oli sanoa, että nämä ovat jokaisen sentin arvoisia. niin kestäviä ja niiiin lämpimiä!!

Hinta-laatu suhde paras Jonathan haalareissa sekä takki + housut.
Juuri ostin ensi talveksi takin 70 prossan alennuksella hintaan 16,47€ ja toppahousut 50 prossan alennuksella 21,45€. Nämä siis tarhaan joten kovaa kulutusta tulee kestää. Paremmaksi koti ja kyläily käyttöön olen ostanut Ticket haalarit 50 prossan alennuksella hintaan 75€.

Meillä on *jonathan kestänyt jo kolmen lapsen käytön (siis sama puku), eikä tosiaan ole kallis. Toinen kestävä on ollu reimatec plus, mut se on kai nykyään eri kangasta?
Mulla ei oo kokemusta T2H, Molo, Mini-a-tur ym. merkeistä.
Lassie ei kestänyt paitsi se missä on kurahousukangasta alaosa (nimi kateissa)

Minusta taas remu on hinta-laatusuhteeltaan paras. Siinä on vaan melko lyhyet lahkeet joten ei istu kuin osalle lapsista.

Jonathanin (tähti) haalari oli pojalla syksyllä ja se ei kyllä pitäny vettä vaikka ei ollu kertaakaan ees pesty vielä. Siis lätäkössä polvillaan ollessa vesi tuli polvista läpi. Ei kiitos meille enää kun esim reimatecit pitää lätäkössäkin veden.

Meillä on nyt vanhimmalla Lassien suprafill, eli tää missä on kumiset jalkaosat, ne on kyllä yks kirosana. :D Kauppakärryistä ei pääse pois, liukumäessä ei voi laskea. Mieluiten siis ihan tällänen ei kuminen.
Reimatec on myös kokeiltu, mutta hirmu ohut. En tiedä onko kylmä, mutta aina ollaan sit laitettu välivaatetta alle. Joten sellanen ois hyvä, missä ei tarttis pukea heti pakkasten alettua montaa kerrosta.
Mini A Turen kävin kattomassa, mutta jotenkin ei ollu mun makuun. Nyt tutkimaan Jonathania :)

nuoremmilla lapsilla kestää varmaan mikä vaan, suositella voin rymyiässä oleville popin, reimatecin, hm:n ja minymon haalareita; nämä kestäneet meillä parhaiten kovan käytön. molon haalarit on ekan vuoden jälkeen olleet nyhjääntyneet polvista; muuten ihanan lämpimän notkeat tosin. hellyhansen osa huippuhaalareita, osa ei. lindex ei kestä, lassie ei kestä...eli jos haluat että haalari kestää kaikilla niin pop tai reimatec ihan ykkösiä. hm ja minymo kestää pari kautta, ei kuitenkaan sen enempää. ainiin ja jonathan ei kestä!

No nuorin ei juu tarvii mitään erikoista, mutta kyllä tuo keskimmäinen jo menee ku höyryjuna tuolla pihalla.
Jonathan ei kestä? Just kattelin niitten verkkokaupassa, että ois ihan kivan näkösiä. Kulutuksen kestokin on reippaasti enemmän, kun reimoissa?

Ticketin haalareita en vaihtaisi itse enää mihinkään!! Kestää kulutusta erittäin hyvin vaikka onkin jokapäiväisessä käytössä. Kiertoon menee, eikä ulkonäöltään paljoa häviä uudelle. Niin ja vettä pitää todella hyvin. Kertaakaan ei ole läpi kastunut vaikka loskassa olisi istunut tai muuten märkää ollut.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
noista reimatecin,popin (osin minymon) haalareista kokemusta 3:lla lapsella ja siis useampana vuonna ykköshaalareina :) mielestäni loistava hintalaatu-suhde...ticketistä ja racoonista on vain yhden kauden kokemus, tässä kuitenkin haettiin oikeasti lapselta toiselle kestävää pukua??

Meillä on kevät, kesä ja syyslapset, joten ihan sen mukaan sitte mennään, onko aina nuoremmalle sopiva. :) Eli ei tarvitse olla sitten priima kunnossa seuraavalle, mutta tottakai se on plussaa.

Ticket to heaven kestää kulutusta, ei ole meilläkään kastunut läpi kertaakaan vaikka missä lätäköissä ja hangessa istuttu! On vaan aika kallis, haalari oli 159€, mutta kannattaa katsoa alesta.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Mä oon vaan vähän myöhässä näitten alejen kanssa, kun kaikki oikeet koot on myyty jo aikoja sitte :(
Noita Jonathanin vaatteita kävin kattomassa, ja oisin saanu aleilla n. 150e isommille lapsille koko varustuksen, ei paha. Eli nyt kiinnostais tietää enemmän kokemuksia niistä.

Pojalla on ollut lassieta ja remua ja joku mikähän se oli. Ja lenne. Lassiet olleet aina kestäviä ja lämpimiä,suprafill ja supratec piti veden kokonaan poissa sisältä,samaten remut. Loskasäissä se kumilassie oli 2v loistava. Remut kestäneet tosi hyvin vaikka laps on oikea rymyreetu.

Jonathanin vedenpitävät hanskat ovat ainakin olleet ihan parhautta. Välikausihaalari on kestänyt kaksi lasta, polvissa on ehkä vähän värikulumaa, mutta kankaan pinta on vielä ehjä.

Nyt kun on ollut kunnon pakkasia, eskarilaisemme on pärjännyt ihan hyvin Lindexin toppahousuilla ja Cirafin (GASP!) toppatakilla.

• Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
Meillä on ollut Polarnia, Reimatec ja Lego käytössä. Ihan ehdottomasti paras on Polarn. En itse tykkää Ticketin materiaalista.
Päätin siirtyä tulevaisuudessa vain suosiolla ostamaan Po.P:a jatkossa. Ei oikeasti mene käytössä miksikään vaikka missä kivimurska-mutakasoissa möyrii, edes polvista. Ehdottomasti suosittelen näitä siis. Myös lämpimin ja ei päästä vettä läpi vaikka pesty monen monta kertaa.

ja Kuomia suosittelen kengiksi. Meillä ollut aiemmin niitä, nyt ostin täksi talveksi Crocsit, mutta ovat tosi kylmät paukkupakkasilla.
Hyviä hanskoja en vielä ole löytänyt, mutta kun laittaa sormikkaat alle, niin kaikki menettelee.

Tiketti on kestävin ja vedenpiävin, jonathanista ei oo kun huonoja kokemuksia, reiman laatu on laskenu kun lehmän häntä, pop on kummallisen mallinen, tiukka kaula aukko, legoa on ny kokeilussa eka kertaa. Mut ticketin puolesta liputtaisin!

Yhteistyössä