oi voi olenko ainoa :(

  • Viestiketjun aloittaja typeryksistä typerin
  • Ensimmäinen viesti
typeryksistä typerin
Onko kenelläkään muulla tilannetta, että mies on täysi pösilö?
Hemmetti... yhdeksän vuotta yhdessä enkä vieläkään ymmärrä miksi tässä roikun.
Kaipa se on sama kuin väkivaltaisten miesten vaimoilla... halu uskoa, että toinen parantaa tapansa. Mutta kun kyse ei ole toisten mielestä mistään vakavasta. Kyse on luottamuksesta tai siis sen puutteesta.

En luota mieheen pätkän vertaa. Kuitenkin haluan uskoa ja luottaa, että hän muuttuu minun ja lasten vuoksi. Turhaan :(
Meillä on ongelmana tupakoinnista alkanut luottamuspula. Toisten mielestä olen täysin hölmö. Kerroin kuinka pelkään menettäväni hänet tuon kääryleen takia. Hän lupasi lopettaa vuokseni. Hän lupasi muutaman vuoden salaa tupruttelunkin jälkeen vielä lopettaa, lapsen vuoksi. Taas kuulin ja kuten aavistelinkin...salaa tupakointi vaan jatkuu (parin vuotta viimeisimmästä lupauksesta kulunut). Ostin hölmö vielä 100 eurolla nicoretteakin avuksi ja kaikki on käyttämättä.

Kaikista pahinta on tietysti vielä se, että hän saa kaikki muutkin mukaan valehtelemaan. Nekin joiden uskoin olevan kavereitani tai lasteni sukulaisia. En voi luottaa enää kehenkään heistä! Ja tunnen itsenikin vielä niin hemmetin tyhmäksi näiden kaikkien ihmisten silmissä. "Tuokin uskoo kaiken mitä sille sanoo!"

Ei... jotainhan tässä on tehtävä! Enhän mie yksin ala maksaa meidän pakollisia menoja kun ukko pistää rahansa salaa tupakointiin. Lähtisi edes itse kävelemään ja lakkaisi pilaamasta meidän elämän. Mutta toisaalta mihinkäs se lähtisi kun on löytänyt näin hyväuskoisen hölmön!
 
rebekka
luottamus on suhteessa se kaikkein tärkein, jos toinen voi vuosikausia valehdella tupakoinnista herää pian kysymys mitä kaikkea muuta hän voi sinulle valehdella :/
 
pikkuprinsessa
no huh huh! ei ole helppoo ihmiselo! ymmärtäisin jos miehesi olisi alkoholisti, uhkapeluri tai käyttäisi huumeita? ettet nyt tekisi kärpäsestä härkäsen? voiko tupakanpoltto olla noin rankka juttu?
 
Norrsu
mietin ihan samaa, että puhut siitä että 9 vuotta mennyt täysin hukkaan jne?!?! ei kai nyt tupakanpoltto NIIN paha asia ole, vai onko teillä muitakin ongelmia? Okei, tottakai luottamus on tosi tärkeetä mutta en yhtään ihmettele että miehes salailee tota asiaa sulta jos uskallat ajatella jättämistä tupakan takia?!?! missä rakkaus?

 
pömppömaha
mä ainakin vähän ymmärrän miten tupakointi voi ärsyttää!
mies on aikaisemmin polttanut ja sitten lopetti ja nyt aloittanut taas. sanoi kyllä että lopettaa kun lapsi syntyy, mutten oikein usko, että se tuosta vain sitä pystyy lopettamaan. onhan se lopettaminen vaikeata, mutten käsitä, että kun kerta on siitä eroon päässyt niin miksi tarvitsee aloittaa taas \|O varsinkin kun mua inhottaa nyt tuo tupakan hajukin ihan mielettömästi!
ei mua ole ennen tuo haju inhottanut, mutta nyt tuntuu, että alkaa heti pää särkeä, kun haistan tupakan.
ja kun tuota rahaa voisi paljon järkevämminkin käyttää kuin tupakkaan \|O ostaisi mies vaikka aina vaippapaketin kun menee askia ostamaan, melkein samoissa hinnoissahan ne on :D

 
alannah
Tässä ennen mieheni varmasti poltteli menemään ja päivää ennen pääsiäistä oli ollu ilman tupakkaa ja käyttäny niitä laastareita. Nyt tässä mieheni on taas alkanu polttaan mutta olettaisin ettei kuitenkaa koko tupakkaa. Sanoin hänelle, et mä voin ostaa hänelle lisää niitä laastareita mutta eipä se häneen tepsi. Hänellä ei oo varmaankaa mittää motivaatiota yrittää ollenkaa olla ilman. Mutta ohan mieheni polttanu jo enne meidän suhdetta.
 
Anteex, mut ei kai TUPAKKA ny niin vakava asia ole, et eroa miettisit sen vuox?!?!?!? :eek: Haloo...ehkä ois tarvista laittaa asiat oikeisiin mittasuhteisiin, vaikka sanoitkin että ongelma on tupakasta JOHTUVA LUOTTAMUSPULA...mielestäni tupakanpoltosta aiheutuva luottamuspula on luottamuspulista pienin! ;) En kannata tupakointia ja ite en polta, mut ajattelen näin. :whistle:
 
luottamuspula todellakin syö suhdetta.samantapaisia ongelmia meilläkin. minusta ydinkysymys onkin toistuvassa valehtelussa eikä niinkään siinä onko itse tupakka iso asia vai ei. ja sitä paitsi kyllä tupakointi voi olla iso asia pienituloisessa perheessä.Kyllä sitä alkaa mietiskellä miten arvokkaana toinen yhteistä tulevaisuutta pitää jos toistuvasti valehtelee asiasta jonka tietää toiselle olevan iso asia.Tai miksi sitten kokee valehtelun tarpeelliseksi.. Ja raukkamaisesti vielä sotkee yhteisiä tuttuja mukaan. Meillä ongelmana on alkoholi,mutta vaikka aihe olisi irtokarkit en voi päin naamaa valehtelua ymmärtää ikinä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.08.2004 klo 21:28 Katti kirjoitti:
SAMA AVAUS MITÄS NYT? -PALSTALLA. ÄLKÄÄ VAIVAUTUKO VASTAAMAAN.
No höh...Mitäs se sitten haittaa, vaikka sama avaus olikin myös toisella palstalla? Luultavasti kukaan ei kuitenkaan vastaa samaan avaukseen kahdesti samalla tavalla ja toisekseen kaikki eivät välttämättä lue kaikkia palstoja. :p
 
jaissi
ensinnäkin kukaan ei lopeta toisen pyynnöstä se pitää lähteä itsestään se halu lopettaa, ja sitä ei miehelläsi ilmeisesti ole. Hän on vain sanonut lopettavansa ettei tarvitsisi kuunnella nalkutustasi. Jos olet tupakoivan miehen ottanut et voi olettaa että hän muuttaisi tapojaan, varsinkaan vaikeasti eroon päästävästä asiasta.
Kyllä se lopettamis halu tulee jos on tullakseen ja tätä asiaa ei voi verrata luottamuspulaan kun toisella on kyse riippuvuudesta.
 
Liliana79
No luottamuspulan ymmärrän suhdetta vaikeuttavana asiana, mutta tuo valehtelun syy tuntuu todella pieneltä...
Tupakointi on tapa/addiktio, josta on suhteellisen vaikea päästä eroon ja melkein mahdotonta, ellei motivaatio lähde omasta halusta lopettaa.
Ehkä tupakoinnista on tullut suhteeseenne sellainen mörkö, ettei mies yksinkertaisesti jaksa kuunnella moittimistasi ja siksi salaa asian - valehtelee. Samalla kun moitit häntä tavasta, toitotat hänelle epäonnistumisesta. Se on miehelle varmasti häpeällistä - yrittää monta kertaa lopettaa, epaonnistua ja kuulla epäonnistumisesta jatkuvasti. Itse en kestäisi.
Ihmiset pitää hyväksyä myös virheineen, ajatella niitä hyviä puolia puolisossa, eikä tehdä pikkuasioista mörköjä parisuhteeseen. Otat minusta asian nyt aivan liian vakavasti!
 

Yhteistyössä