Oi niitä aikoja -ketju

  • Viestiketjun aloittaja Deleted member 149094
  • Ensimmäinen viesti
Itte en ikinä harrastanut, mutta kannoiteko ikinä niitä helskatin isoja mankkoja olalla? Oliko ne jo cd-levyjä ja vielä kasettisoittimia?
Ai niin, kaksipesäiset mankat ja c-kasetit!
Sitten ärsytti, jos yritti äänittää radiosta suosikkibiisuja ja toimittaja alkoi höpöttelemään kesken kaiken jonninjoutavaa diipadaapaa:mad:
 
  • Tykkää
Reactions: m.e.k.
Deleted member 149094
Pinkit jumppavermeet, hikinauhat, säärystimet jne...
Vyölaukut.
Hittimittari, teinipojat tuijotteli silmät tarkkana vilahtiko se Sabrinan nänni oikeesti vai kirjotettiinko lehdessä omia.
Samatha Fox 'Touch me' ja Nilsiä huuma.
Lambada.
B-luokan ninja ja karate elokuvat.
Netistä löytyi vaikka mitä ladattavaa, mutta jos äippä tuli kotiin kesken latauksen, iski hätä! Perheissä saattoi olla vain yksi kone.
 
Deleted member 149094
Mikä netti?
Ei sillon ollut kuin Commodore 64 ja atari+ elektroniikkapelit tottakai.
Johonkin tasohyppelypeliin tartti rivin diskettejä, lerppuja? asennukseen! Oli helpottava, kun tekniikka kehittyi ja tartti enää vaan pari kappaletta cd-levyjä. Juu, älkää naurako, en muista välttämättä nimityksiä oikeen näille..
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Johonkin tasohyppelypeliin tartti rivin diskettejä, lerppuja? asennukseen! Oli helpottava, kun tekniikka kehittyi ja tartti enää vaan pari kappaletta cd-levyjä. Juu, älkää naurako, en muista välttämättä nimityksiä oikeen näille..
cd levyt tuli 90-luvulla ja olivat todella herkkiä naarmuuntumaan.
Mä haaveilin kannettavasta soittimesta, mutta enpäs sitten saanukkaan kun pattereilla toimivan seinäkellon...siis joululahjaksi, vaikka kyllä muuta lupailtiin :cautious:
 
Deleted member 149094
Irtokarkkeja ostettiin lapsena tyyliin "yksi tuollainen ja yksi tuollainen". Kioskin täti sitten kärsivällisesti otti pihdeillä yhden kappaleen sinne pussiin kunnes koko 5 markan satsi oli täynnä. Siis noin 50 karkkia kun ne maksoivat yleensä sen 10 penniä kappale.
Ja aina kyseltiin, et onks mulla varaa vielä yhteen tommoseen? Ja pohdittiin, et haluuks yhden isomman karkin, vai kaks pienempää...
 
Meillä oli aikas hintavat Pioneerin erillishifit kun olin pieni.
Piti kavereille näyttää miten paholainen puhuu, laitoin levysoittimen pyörimään ja painelin neulaa levyä vasten niin että sain ihme ölinät aikaan. Isä aina kiroili kun neula oli rikki ja se piti vaihtaa!

Mulla oli pienenä kovalla pakkasella tapana mennä haistelemaan auton pakokaasua lähelle putkea, jotenkin se tuoksui pakkasella hyvältä!

Silloin kun olin pieni niin pankit suorastaan vetivät lapsiasiakkaat sisään ja lahjoivat heitä hienoilla säästöpankeilla, karkeilla jne. Mulla oli tili joka pankissa!:LOL:
Nykyään ei taida olla enää noin.
 
vierailija
Muistatteko Anttilassa singlet, eli yhdellä cd-levyllä myytiin jokin hittikappale ja sen seurana levyllä ehkä jokin toinen huono biisi samalta bändiltä? Mulla oli HIMin Join Me. Maksoi 19,90 markkaa.

Muistatteko puhelinpöydät eteisessä? Jossa pehmustettu istuinosa ja yksi laatikko, jossa pidettiin puhelinluetteloa?

Muistatteko, kun elokuvia käytiin vuokraamassa ei niin hirveän kauan sitten? Sitten piti seuraavana päivänä jaksaa PALAUTTAA :D
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Muistatteko puhelinpöydät eteisessä? Jossa pehmustettu istuinosa ja yksi laatikko, jossa pidettiin puhelinluetteloa?

Muistatteko, kun elokuvia käytiin vuokraamassa ei niin hirveän kauan sitten? Sitten piti seuraavana päivänä jaksaa PALAUTTAA
Muistan molemmat ja videovuokraamoja jäin kaipaamaan!
Sieltä sai ostaa myös leffamässyt kotio mukaan.
Mulla oli pienenä kovalla pakkasella tapana mennä haistelemaan auton pakokaasua lähelle putkea, jotenkin se tuoksui pakkasella hyvältä!
Samixet!
Pihan pojat taas saattoivat tunkea talvella lunta vieraan auton pakoputkiin, ei ne oman talon asukkaille sitä tehneet...muille senkin edestä.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Kasaritukka = Päältä ja sivuilta siili, takana joko pitkät hiukset tai pitkä otsatukka ja 'rotan häntä' niskasta selkään saakka. Mun veljellä oli ensiksi mainittu, mulla jälkimmäinen+otsatukka leikattiin Veen muotoiseksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Muistatteko Anttilassa singlet, eli yhdellä cd-levyllä myytiin jokin hittikappale ja sen seurana levyllä ehkä jokin toinen huono biisi samalta bändiltä? Mulla oli HIMin Join Me. Maksoi 19,90 markkaa.

Muistatteko puhelinpöydät eteisessä? Jossa pehmustettu istuinosa ja yksi laatikko, jossa pidettiin puhelinluetteloa?

Muistatteko, kun elokuvia käytiin vuokraamassa ei niin hirveän kauan sitten? Sitten piti seuraavana päivänä jaksaa PALAUTTAA
Ja cd-levyt maksoivat 129,00 mk!:eek:
 

Yhteistyössä