Oi niitä aikoja -ketju

  • Viestiketjun aloittaja Deleted member 149094
  • Ensimmäinen viesti
Deleted member 149094
Tähän kaikkea, mitä muistatte! Laidasta laitaan!

Muistatteko, kun nettikeskusteluissa saatettiin sanoa, ihan oman nikin kanssa, että "en tiedä"! Nykyisin vaan jätetään vastaamatta ja siirrytään seuraavaan ketjuun.

Muistatteko, kun naapurin porkkana/ omenatarhassa saattoi käydä, eikä ensimmäisenä tullut poliisi paikalle.

Muistatteko, kun Fazerin sininen maistui vielä rasvaiselta, eikä ollut semmoista jauhoa?
 
Pienenä kun kävin omena/luumuvarkaissa oli vastassa ukko ja haulikko. En tiedä olisko poliisi ollut parempi, mutta aina sinnikkäästi kuitenkin mentiin! Oi niitä ihania jännityksiä!

Tiimari oli ihana paikka pienelle, ne tuoksukumit ja muu tilpenhööri sai silmät loistamaan. Sillon ei osannut ajatella miten epäeettisesti tavarat oli tehty. Toisaalta, nyt samat kamat myy joku Prisma tms, mutta erittäin kovalla katteella!

Mun lapsuuden lelurakkaus oli My little ponyt ja halinallet!
Muistatteko nää 1G ponyt?

Ostin joskus tytöllenikin näitä huutonetistä.
Nyt ovat tulleet näköjään taas markkinoille. En osaa sanoa ovatko samasta materiaalista yms.
 
Deleted member 149094
Pienenä kun kävin omena/luumuvarkaissa oli vastassa ukko ja haulikko. En tiedä olisko poliisi ollut parempi, mutta aina sinnikkäästi kuitenkin mentiin! Oi niitä ihania jännityksiä!

Tiimari oli ihana paikka pienelle, ne tuoksukumit ja muu tilpenhööri sai silmät loistamaan. Sillon ei osannut ajatella miten epäeettisesti tavarat oli tehty. Toisaalta, nyt samat kamat myy joku Prisma tms, mutta erittäin kovalla katteella!

Mun lapsuuden lelurakkaus oli My little ponyt ja halinallet!Muistatteko nää 1G ponyt?

Ostin joskus tytöllenikin näitä huutonetistä.
Nyt ovat tulleet näköjään taas markkinoille. En osaa sanoa ovatko samasta materiaalista yms.
Mulla oli kanssa my little pony. En muista, että mikä.. Ehkä valkoinen ja sateenkaaren värinen harja.

Ukko ja haulikko! Kyllä silloin osattiin ja vielä saatiin, kakaroita pelotella:ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Pienenä kun kävin omena/luumuvarkaissa oli vastassa ukko ja haulikko. En tiedä olisko poliisi ollut parempi, mutta aina sinnikkäästi kuitenkin mentiin! Oi niitä ihania jännityksiä!

Tiimari oli ihana paikka pienelle, ne tuoksukumit ja muu tilpenhööri sai silmät loistamaan. Sillon ei osannut ajatella miten epäeettisesti tavarat oli tehty. Toisaalta, nyt samat kamat myy joku Prisma tms, mutta erittäin kovalla katteella!

Mun lapsuuden lelurakkaus oli My little ponyt ja halinallet!
Muistatteko nää 1G ponyt?

Ostin joskus tytöllenikin näitä huutonetistä.
Nyt ovat tulleet näköjään taas markkinoille. En osaa sanoa ovatko samasta materiaalista yms.
Muistan nuo. Sisko leikki noilla. :D
 
Se, kun kymmenellä markalla sai äärsthyviä munkkeja kymmenen kipaletta.

Ni ja kypsiä broilerinsiipiä myytiin kilohinnalla (halpoja oli, ehkä 4.99 markkaa, vaikken tarkkaan muistakaan) samaan tyyliin ku nykyään koipia tai kokonaisia broiskuja.

Siinä meidän perjantai-iltapäivän menuu monesti oli :D
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
10,- 5, - 1 markan salmiakkijauho tai merkkaripussit. Mua harmitti se ettei ikinä ollut varaa ostaa merkkareita kympillä.

Naapuritalon omenapuut ja niistä oli _pakko_ varastaa loppukesän aikaan omenia, vaikka olisivat olleet matoja täynnä.

Televisio kanavia oli 2 ja vain pe iltana tuli joku tosi hyvä elokuva, lauantaina tuli myös muttei yleensä mitenkään huippukiva.

Ruisleivät ostettiin kokonaisina ja viipaloitiin itse, sitten tapeltiin kuka joutuu syömään kantapalan.

Ulkona leikittiin yhessä, niin lapset kuin teinit...sillon mentiin nurkkajussia, kymmentä tikkua laudalla, rosvoa ja poliisia jne...
 
Joo, ja ku ennen kouluikää paimennettiin lehmiä kaiket keväät ja syksyt. Ja kun lehmät oli vetänyt pötsinsä täyteen ja ruvenneet maate ja märehtimään, silloin meikä hilpas naapurin hernemaahan varkaisiin. Tai sitten omaan lanttu- tai turnipsimaahn. Ja sitten vaan tulet kivenkoloon ja juurikkaat sinne paistumaan. Ja just kun ne rupes oleen siinä kunnossa, että niistä sai muutakin kuin naamansa nokeen, niin silloin pitikin ruveta ajelemaan karjakuntaa kotipuoleen lypsettäväksi.
 
TERO PEKKA SUVAKKI
Kasarilta ja Ysäriltä nää. Laitetaan nyt posia ja negaa. Ja sitten neutraalia.

Maalaiskaupungeissa ei etnisesti erilaisia nähnyt. Muistan aina kun näin 90-luvun alussa baarissa NEE-KE-RIN (siihen aikaan oli oikeasti ihan normaalia köyttää kyseistä termiä), jopa ns. normaalina antirasistina menin juttelemaan hänen kanssaan tuhannen päissään. En muista miksi oli kyseiseen kaupunkiin eksynyt jne. Mut oli kai niin outo ilmestys tuossa kaupungissa, että ei kukaan mennyt edes riitaa haastamaan. Ehkä sitten olis jos olisit ollut vaalea neito kainalossa.

Jossain tanssilavoilla oli rock ja eurodancehumppa syrjäyttänyt iskelmän. Paikoilla oli vain nuoria. Pääosin hyvinkin alaiköisiä tyttöjä, joita auton omaavat miekkoset surutta köytti hyvöäkseen. Juotti känniin ja niin edelleen. Eipä noista raiskaussyytteitä tuohon aikaan tehty. VAikka nykystandardin mukaan aika moni autojannu kyseiseen tekoon syyllistyi.

Kasarilla ala-asteella turpaanveto ja väkivallan uhka oli aika yleistä. Eikä se aina ollut sitä reilua väkivaltaa, että pari poikaa tappeli molempien omasta halusta. Väkivaltaa oli paljon enemmän ja sitä pidettiin luonnollisempana. Vanhemmatkin vielä kurittivat lapsiaan paljon enemmän kuin nykyään. Laitontahan se oli jo silloin. Olen minökin muutaman kerran selkääni saanut vanhemmiltani ja isovanhemmiltani.

80-luvulla vastakkainasettelu oli kovaa. Neuvostoliittoa pelättiin, mutta ääneen sitä ei voinut sanoa. Toki maalle myös naurettiin. Kaikki tiesi, miten surkeasti siellä oli asiat. Aidot kommunistit oli kyllä Suomessa todella vähissä jo kasarilla. Juppiaikaa se oli ja kyllä se kulutusjuhla velkarahalla levisi vahvana keskiluokkaan. Mekin lasketeltiin jne. Sitten tuli karmee isku vasten kasvoja kun taloustieteilijöiden ennustukset iski isolla voimalla 90-luvun alussa.

Talousviisaille oli vuosia naureskeltu kun varoittivat ylikuumenemisesta. Oikeassa olivat koko ajan. Tyhmö kansa ei uskonut. Sama toistuu vuosikymmenestä toiseen eri asioissa.

Ja eihän siis kansa periaatteessa ole edes tyhmää... mutta kun ihminen on sellainen, ettei osaa kovin pitkälle ajatella.
 
Muistan kun käytiin marjavarkaissa, mutta sitten kyllästyttiin kykkimään piilossa, joten käytiin kysymässä, että saadaanko ottaa. No tottakai saatiin, mutta vanha mies innostuikin pitämään meille matematiikan luennon, koska oli vanha proffa. Esitteli kaikenmaailman laskimet, laskutikut yms. Eipä menty uudestaan sinne enää...
 
ketä muistaa pennin karkit?

me kerättiin lapsina naapureilta vanhoja Pohjolan Töitä, vietiin ne kalakauppiaalle ja saatiin muutama lantti

ostettiin kioskilta (R-kioskia ei ollut silloin vielä keksitty) sitten penninkarkkeja
 
Pienenä kun kävin omena/luumuvarkaissa oli vastassa ukko ja haulikko. En tiedä olisko poliisi ollut parempi, mutta aina sinnikkäästi kuitenkin mentiin! Oi niitä ihania jännityksiä!

Tiimari oli ihana paikka pienelle, ne tuoksukumit ja muu tilpenhööri sai silmät loistamaan. Sillon ei osannut ajatella miten epäeettisesti tavarat oli tehty. Toisaalta, nyt samat kamat myy joku Prisma tms, mutta erittäin kovalla katteella!

Mun lapsuuden lelurakkaus oli My little ponyt ja halinallet!
Muistatteko nää 1G ponyt?

Ostin joskus tytöllenikin näitä huutonetistä.
Nyt ovat tulleet näköjään taas markkinoille. En osaa sanoa ovatko samasta materiaalista yms.
Mulla oli sellaiset tuoksuponit, vadelmaponi ja kirsikka, kirsikkainen löytyi isovanhempien mökiltä muutama vuosi sitten ja tuoksui edelleen ihan niin kuin silloin:love:,
Tosin näin aikuisena ensimmäisenä tuli vain mieleen et kui helkkarin vahvaa myrkkyä siihen on käytetty et on saatu se tuoksuun liki 30 vuotta muuttumattomana:eek:
 
Omenavarkaissa tuli käytyä useammassakin pihassa, aika pian oppi muistamaan missä oli parhaat omput:sneaky:.
Kerran yhdestä talosta jonka luultiin olevan tyhjillään, tultiin huutamaan meille ja kaikki lähdettiin kun jänöt pensaasta... Seuraavan kerran puun juurella oli ämpärillinen omenoita ja lappu: "Hei lapset! Saatte syödä ja ottaa omenoita mutta ottakaa rauhallisesti älkääkä katkoko oksia!"

Silloin meitä hävetti niin että mentiin koputtamaan ja pyytämään anteeksi sekä kiittämään omenoista. Mies parka oli yrittänyt vain tulla sanomaan että voi antaa meille puusta omppuja ettei tartte kiivetä mutta kaikki liuettiin heti paikalta:D
 
Mä en pysty osallistumaan tähän. Mä haluaisin niiiin palata maailman parhaalle vuosikymmenelle eli suomalaiselle 1980-luvulle. :cry: Tää nykymaailma menee vain hullummaksi.

No. Topsy-tuutit ja Trip-kartiomehut pystyn mainitsemaan.
 
Perjantai-ilta, 22-23.00, Dallas tai Dynastia ja irtokarkkipussi. Joko meillä tai parhaan ystävän luona, kylki kyljessä. <3 <3
ja Benny Hill show!
Mä viipotin saunasta hirveetä kyytiä portaissa kotio ja hoputin muita perheenjäseniä kiirehtimään ''Kohta alakaa se penisshow!!'' ja tottakai kilkatin koko litanian sellasella lapsen kirkkaalla äänellä niin, että rappu raikas.
 
  • Haha
Reactions: m1es ja Lispetti
Mun nuoruudessa pojat veistelivät kirvesvarsia, kuokanvarsia, hevosenlänkiä. Höylättiin ja koottiin vesisaavia kaiket talvi- illat.
Tytöistä en tiedä mitään varmaa, jälestivät ehkä jännäpoikia.
Määki vaan kattelin huoneeni seinällä ollutta kalajulistetta ja opettelin niiden latinan kieliset nimet...
 

Yhteistyössä