Oho, mitäs tekisitte jos itse veisitte tosi halvan lahjan ja saisitte kalliimman.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nolous
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nolous

Vieras
Miehen sisko tuli miehineen kylään. Jotenkin luulin, että niillä on vaan lapselle joku ihan pieni lahja. Siispä itse annoin kanssa jotain aivan pientä, siis arvo tyyliin vajaa 10 euroa, suklaata ja lapsen valitsema pikkujuttu. Sitten mä tulen kotiin näiden laihojen lahjojen kanssa ja huomaan, että niillä on lapselle kolme pakettia ja meille aikuisille konjakkipullo.

:O

Mies lähetti mut kauppaan ja sanoi, että osta jotain. Ja kun mitä nyt miehen sukua tunnen, heillä ei ole ollut tapana lahjoa juuri ollenkaan.

Jos meidän rahatilanne on vähän tiukka, niin on kyllä tosissaan heilläkin. Toi konjakkipullo ja kaikki, oli jotenkin tosi paljon.

Mites tästä nyt sitten? Josko veis ne ravintolaan syömään tässä uutena vuotena tms?

Meillä sama ongelma joka vuosi. Nyt sitten sanoin ettei osteta aikuisille mitään ja taas tuli vaikka kuinka paljon tavaraa:/ No ajattelen niin että heidän on ongelma:)

Tuollaistahan se on joka joulu jonkun kanssa, eikä siinä mun mielestäni ole mitään noloa. Ihan yhtälailla itsekin olen voinut hankkia jollekulle jotain arvokkaampaa, enkä pahastu vaikka vastalahjaa ei olisi lainkaan, sillä en odota edes saavani sellaista.
Jokainen toimii oman mielessä, rahatilanteensa ja jaksamisen mukaan. Me saimme miehen suvulta tänä vuonna suuren summan rahaa sekä kaikki jouluruoat. Vastalahjamme oli itsetekemät suklaat ja havukranssi.

Jos rahasta on tiukkaa, tulee ravintolasyöminen koko lössillä varmaan kalliiksi. Miksette veisi uutena vuotena jotain hyvää kuoharia/ viiniä. Laadukkaita saa edullisestikin kun kysyy myyjiltä. Lisäksi voit halutessasi vaikka leipoa itse jotain suolapalaa.

Minä arvostan yli kaiken jos joku on nähnyt sellaista vaivaa...

Niin. No täytyy tehdä vastapalvelus joskus muutoin kun joulun nimissä. Jotenkin vaan tyhmä olo tulee tällaisesta.

Mä itse olen lahjaihmisiä, joskus on ollu ennemminkin niitä tilanteita, että mä olen antanut paljon ja saanut itse vähän. Viime joulua en muista, mutta joinakin jouluna oon kyllä nähnyt vaivaa myös miehen sukulaisten lahjojen eteen. Arvoltaan ne on olleet aika maltillisia kuitenkin. Mies ei siis olisi ostanut mitään lahjaa (varmaan), mä kauppaan lähtiessä kysyin, että ostanko heillekin jotain kun he nyt ovat lapselle lahjaa tuomassa.

Jospa ensi vuonna sitten ostatte jotain kalliimpaa. Toisaalta he ovat halunneet ostaa lahjat. Ehkä heillä taloustilanne nyt parempi ja ovat halunneet enemmän panostaa lahjoihin. Ehkä ovat saaneet konjakkipullon lahjaksi itse ja ovat antaneet sen eteen päin.

No mä en henk koht osta lahjoja vastalahjojen toiveessa elikkä jos mä ostaisin kalliimman lahjan kuin saatais niin so what. Aika erikoista on jos olettaa että kun antaa jotain niin toisen pitäis antaa vähintään yhtä arvokas lahja takas. Samalla tavoin jos nyt sattuu että mun antama lahja on halvempi kuin se mikä on saatu (taikka jos vaikkapa saadaan lahja sellaiselta jolle ei itse oo ostettu mitään) niin en todellakaan juokse kauppaa hakemaan jotain että on varmasti yhtä arvokasta.

No eivät varmaan pahastu jos teillä ei aikaisemmin ole ollut tapana ostaa kalliita lahjoja. Nyt halusivat antaa teille syystä tai toisesta tommoisia lahjoja:) Osta vuoden päästä kalliimpaa, tosin se ravintola juttukin on kiva idea.

Yhteistyössä