W
W
Vieras
Pitäs tehdä gluteenitonta mokkapalaa.....mutta ilman gluteenittomia jauhoja, eli perunajauhoista. Mietin vaan onnistuuko, vai tarvitsenko sekaan jotain muuta. Oletteko koskaan tehneet???
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja dii:Mokkapalat
n. 48 kpl
Pohja:
2 kananmunaa
3 dl sokeria
150 g sulatettua margariinia
1 1/2 dl maitoa
4 1/2 dl Semper gluteenitonta tai Hienoa luontaisesti gluteenitonta jauhoseosta
2 tl leivinjauhetta
2 tl vaniljasokeria
2 rkl kaakaojauhetta
Kuorrutus:
3 1/2 dl tomusokeria
50 g sulatettua margariinia
4 rkl kylmää, vahvaa kahvia
1 rkl kaakaojauhetta
2 tl vaniljasokeria
Koristeluun kookoshiutaleita
Vaahdota munat ja sokeri. Lisää sulatettu margariini ja maito. Sekoita kuivat aineet keskenään ja siivilöi taikinaan. Kaada taikina leivinpaperilla vuoratulle uuninpellille.
Paista 225 asteessa n. 15 min.
Valmista kuorrutus: sekoita tomusokeri sulatettuun, lämpimään rasvaan ja lisää muut ainekset. Levitä kuorrutus pohjan päälle ja ripottele pinnalle kookoshiutaleita. Anna jäähtyä ja leikkaa levy neliöiksi.
Alkuperäinen kirjoittaja Loimeri:No mä oon tehny kaverille jolla keliakia kaikenlaista kakusta kääretorttuun ja leivoksiin perunajauhopohjaisesta kääretosttutaikinasta. Hienosti on toiminu, ei oo kallista niinku noi erikoisjauhot ja ei oo mitn erikoisia makujuttujakaan.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Loimeri:No mä oon tehny kaverille jolla keliakia kaikenlaista kakusta kääretorttuun ja leivoksiin perunajauhopohjaisesta kääretosttutaikinasta. Hienosti on toiminu, ei oo kallista niinku noi erikoisjauhot ja ei oo mitn erikoisia makujuttujakaan.
samaa mietin, josko tekisin ns. kääretorttupohjan ja siihen mokkapalojen kuorrute.