ohjeita,neuvojankonsteja?

Minä en valita.. Äiti ja tytär puoli vee voi hyvin.
Mulla vaan sellainen probleema,että voitaisiinkohan jollai konstilla vielä äidin ja tyttären unta hienosäätää. Äitillä kun on iät ajat ollut ongelmia nukkumisen kanssa.
Tytär nukkuu 2kert 2h päiväunet,n.klo:12-14ja16-18. Yöunille typy menee n23 herää kolmen aikaan syömään ja on sitten jo pirteä ja iloinen aamulla kuudelta-haluaa leekaamaan \|O Minusta likalla on siis aika lyhkäiset yöunet.. Itekkikö saa unen vasta yhden kieppeillä yleensä,vaikka kuinka yrittää nukkua :whistle: Tyttö syö sitten aamulla kahdeksalta. Kuuden aikaan ei ole nälkä olleskaan. Kahdeksalta ottaa pikkutirsat(15min)
Olis mahetsua jos typy ymmärtäis et se on kuudelta vielä hänelle yö,koska laittaa niin myöhään nukkumaan. Seitsemän-kahdeksan olisi täys yö tytölle(Ainakin kaikkia muut vaavit nukkuu 8-9h yössä :\| )
 
näin meillä
Meillä kans 5 kk poika herää pirteenä joskus 6 maissa. Vaihdan vaipan ja tarjoan maitoa, mutta jos ei sekään kelpaa, niin takasin vaan sänkyyn. Poika nukkuu mun vieressä ja siinä sit köllötellään, annan jonkun pupun tms. käteen ja yritän ite siinä vieressä nukkua vaikkei vauva nukukkaan. Joskus vien eri huoneeseen pinnasänkyyn ja laitan sinne turvallisia leluja. Saattaa viihtyä siellä jopa puoli tuntia ja ehdin itse torkahtaa. Usein sitten vauva väsyy ennen 8 ja nukahtaa vielä itsekkin tunniksi.
Esikoisen kanssa tein samalla tavalla ja toimi niin hyvin, että nyt kun hän on 3 vuotias, nukkuu melkein 12 tunnin yöunet alkaen 21:30.
 
Itse säätelin menestyksellä vauvan yöunirytmiä niin
että pidin huolta siitä, etteivät ne toiset päikkärit alkaneet
liian myöhään iltapäivällä. Ja jos lipsahti myöhäiseksi,
herätin esim. tunnin jälkeen, että vauva olisi väsynyt
iltapuuhien jälkeen. Meillä tosin olivat (ovat!) molemmat
pitkäunisia...
 

Yhteistyössä