Ohi on..

Keskeytynyt keskenmeno todettiin siis rv 12.. Sain keskeytyspillerit ja runsas vuoto klöntteineen alkoi..pääsin kotiin odottelemaan.. illalla tulin niin kipeäksi että oli pakko soittaa sairaalaan ja ottivat sisään samantien..seuraavana päivänä suoritettiin kaavinta, joka helpotti oloa samantien..
tuossa kun odottelin kotona kipujen ja runsaan vuodon kanssa, mietin onko tämä normaalia ja ajattelin tulla täältä kysymään, mutten pystynyt tulemaan koneelle asti..
no, loppu hyvin kai nyt kuitenkin, verta menetin niin paljon että hb ja verenpaine nyt niin alhaalla että vähän heikohko olo..kiitos että ootte täällä :heart:

eulis
Kyllä km vetää heikoksi sekä psykkisellä että fyysisellä tasolla. Itsellä keskeytynyt km joulun alla, rv 10 + 6, kaavintaan pääsyä odotin ensin 5 pv, sitten se jouduttiin tekemään viikon sisään uudestaan kun ensimmäisellä yrityksellä kaavittiin huolimattomasti ja kovat kivut ja hyytelömäinen vuoto saivat hakeutumaan uudestaan sairaalaan. Päälle kaksi antibiottikuuria, onneksi sain sairaslomaa lähes 3 viikkoa yhteensä, oli ymmärtäväinen lääkäri ja oma työni on sellaista ettei sitä jaksa tehdä jollei ole itse kunnossa. Minulta meni totaalisesti ruokahalu, en jaksanut tehdä mitään, yleiskunto romahti vaikka normaalisti liikun aika paljon. paino putosi lähes 5 kg ja somaattinen väsymyskin oli jotain aivan käsittämätöntä, tähän päälle vielä hormonaalinen myllerrys ja surutyö menetyksestä. Tosi tärkeä juttu oli saada riittävästi sairaslomaa, käsittämätöntä että abortin tehneille ja km:n kokeneille annetaan periaatteessa se sama kolme päivää. Nyt olen itse ollut jo monta viikkoa töissä ja palautunut olosuhteisiin nähden mielestäni aika hyvin tapahtuneesta. Itsestä huolehtiminen ja läheisten tuki on tosi tärkeää, minulle myös omat lapset antoivat valtavasti voimia ja olen nöyrästi kiitollinen heistä. Voimia ja kaikkea hyvää sinulle kevääseen!

:hug: Voimia sinulle.

Itselläni todettiin keskeytynyt keskenmeno vk 11, viime viikon torstaina pääsin lopulta kaavintaan reilun viikon odotuksen jälkeen. TOimenpide meni hyvin, hoitajat olivat aivan ihania. Seuraavana päivänä hieman kipuja, eikä vuotojakaan ole pahemmin ollut. Itse vaadin kaavintaa, koska tiesin, etten kestäisi katsoa lääkkeellisen keskeytyksen jälkeen verisiä vuotoja.

Yhteistyössä