Oenko vastuuton äiti?

• Viestiketjun aloittaja Kettu syö
  • Ensimmäinen viesti
sehän on täysin vastuutonta jättää lapsi nukkumaan vaunuihin pihalle ja mennä itse nukkumaan sisälle. voi sattua vaikka mitä. jos haluat nukkua sinäkin, niin sitten nukutte yhdessä sisällä. joku voi viedä vauvan, tai sinne vaunuun voi mönkiä rotta tai irrallaan oleva kissa. etkä sa voi olettaa, että kyllä ne ohikulkevat naapurit lasta vahtii.

"vieras"
no et ole vastuuton! kyllä itsekin nukuin kun muksu nukkui ulkonaKIN samaan aikaan. varsinkin jos itkuhälytin on vieressä niin kyllä siihen todellakin herää kun kitinää kuuluu.

ja sitten varsinkin jos se karhu on tulossa syömään, mikä minun asuinpaikallani olisi täysin mahdollinen vaihtoehto mutta eipä ole kyllä tullu tosissaan mieleenikään=)

Varokaa myös hulluja oravia!! Mulla ei ole vauvaa, mutta viikonloppuna seurasin ikkunasta kun kaksi oravaa pomppi rattaissa (joissa e siis ollut lasta vaan olivat ulkona "parkissa"). Repivät sadesuojan ja riehuvat sinä hetken. Sillon kävi mielessä, että hyi, jos ois ollu lapsi niissä rattaissa nukkumassa, oisivat repineet kynsillään sen! :O

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24680154:
sehän on täysin vastuutonta jättää lapsi nukkumaan vaunuihin pihalle ja mennä itse nukkumaan sisälle. voi sattua vaikka mitä. jos haluat nukkua sinäkin, niin sitten nukutte yhdessä sisällä. joku voi viedä vauvan, tai sinne vaunuun voi mönkiä rotta tai irrallaan oleva kissa. etkä sa voi olettaa, että kyllä ne ohikulkevat naapurit lasta vahtii.

kuinka monta vauvaa sulta on joku vieny vaunuista?!!?!? oikeesti, miksi pitää olla tyhjästä hysteerinen?!?

[QUOTE="vieras";24680160]kuinka monta vauvaa sulta on joku vieny vaunuista?!!?!? oikeesti, miksi pitää olla tyhjästä hysteerinen?!?[/QUOTE]ei ainuttakaan, kun ei kukaan ole voinut viedä vauvojani, kun he ei ole olleet yksin ulkona valvomatta. eikä todellakaan ole mitään hysteerisyyttä. jos sinne vaunuun vaikka se kissa menee, niin ei siitä itkuhälyttimestä ole mitään hyötyä

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä;24680211:
Aika vouhkaajia taas vastaamassa. Mun mielestä et ole vastuuton jos suot itsellesi pienen lepohetken. Pitääkö joka asiasta hysterisoida??
AIVAN! kyllähäm myt jokainen tietää ja tuntee oman asuinympäristönsä! tyskin ap toimisi näin jos tietäisi että vaara on OIKEASTI mahdollinen.

jokainen äiti tekee niin kuin itse kokee parhaaksi! ja olen todellakin samaa mieltä ap:n kanssa ja hän EI ole huono/vastuuton äiti!

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24680221:
ei ainuttakaan, kun ei kukaan ole voinut viedä vauvojani, kun he ei ole olleet yksin ulkona valvomatta. eikä todellakaan ole mitään hysteerisyyttä. jos sinne vaunuun vaikka se kissa menee, niin ei siitä itkuhälyttimestä ole mitään hyötyä
et ole kuullut sellaisista suojista mitkä estää kissan pääsyn vaunuihi tai pulujen tai vaikka sen karhun=)

On vastuutonta
Itse kysyiyt onko toimintasi muiden mielestä vastuutonta, ja tässä mielipiteeni EHDOTTOMASTI ON VASTUUTONTA. En ikinä nukkuisi sisällä jos lapsi nukkuu ulkona. En ikinä.

Itse kysyit.

"vieras"
ja taas homiataan miten ahdasmielisiä nämä palstamammat on. ei kannata kysyä täällä mielipidettä mistään, ei sammakon hypystäkään koska sekin hyppää joidenkin mielestä väärin juuri kysyjän mielestä=)

ap ei ole vastuuton mielestäni.

"vieras"
[QUOTE="vieras";24680245]ja taas huomataan miten ahdasmielisiä nämä palstamammat on. ei kannata kysyä täällä mielipidettä mistään, ei sammakon hypystäkään koska sekin hyppää joidenkin mielestä väärin juuri kysyjän takia=)

ap ei ole vastuuton mielestäni.[/QUOTE]

korjaillaan kirjoitusvirheitä=)) jotka oliva kirjoittajan SYYTÄ

vrs
[QUOTE="vieras";24680245]ja taas homiataan miten ahdasmielisiä nämä palstamammat on. ei kannata kysyä täällä mielipidettä mistään, ei sammakon hypystäkään koska sekin hyppää joidenkin mielestä väärin juuri kysyjän mielestä=)

ap ei ole vastuuton mielestäni.[/QUOTE]

Ei kannata kysyä mielipidettä, ellei halua kuulla vastausta.

"vieras"
Ei kannata kysyä mielipidettä, ellei halua kuulla vastausta.
sehän täällä on parasta kun jotain kysyy niin saa mitä ihmeellisimpiä ja tyhmempiä kommentteja joita joku ihan oikeesti pitää juuri niinä oikeina ja ainoina. onneksi omaan maalaisjärjen ja todellakaan kuvittele tekeväni palstamammojen ohjeiden mukaan. saa hyvää viihdettä päivään kun kysyy jotain ei muuta=)

En vastuuttomuudesta tiedä, mutta en uskaltaisi nukutta vauvaa ulkona samalla kun itse nuku sisällä päikkäreitä. Tai no, ehkä jos asuisi ihan maalla ja siinä pihalla koira jonka tietäisin tosissaan vahtivan vauvaa.

Nykyisin asutaan kerrostalossa ja moni on harmitellut ku ei ole alin kerros, siihen kun olisi niin kätevä jättää vauva ulos nukkumaan lenkin jälkeen. Minulle siitä taas ei olisi mitään hyötyä, paljon parempi tuo parveke missä taas uskallan nukuttaa vauvaa samalla kun itse nukun siinä parin metrin päässä raollaan olevasta ovesta. Alimmassa kerroksessa en tuota uskaltaisi.

Oli neuroottista tai ei, vaikka oma taloyhtiö on rauhallinen täällä liikkuu muitakin ihmisiä. Ketut ja karhut ei niikään pelota, mutta nuo vapaana ulkoilevat kissat kylläkin.

Viimeksi muokattu:
Kyllä on maailma mennyt hysteeriseks. Jos muutama kurja tapahtuma käynyt kun vauva nukkunut ulkona niin joka lapsi ei samaa kurjaa kohtaloa varmasti koe sen vuoksi (kuten ei joka puskassa väijy pedofiili minkä käsityksen täällä usein saa). Meillä ainakin lapset nukkuneet ulkona pihassa ja itse nukuin päivöunet sisällä. Ei kuristuneet sadesuojiin, eikä kukaan lapsiani haudannut lumeen. Niin et ap teet juuri kuten itse parhaaksi koet asian. Ihanaa kun löytyy muitakin kuin minä jotka eivät ole niin hysteerisiä joka asiasta :)

[QUOTE="vieras";24680295]sehän täällä on parasta kun jotain kysyy niin saa mitä ihmeellisimpiä ja tyhmempiä kommentteja joita joku ihan oikeesti pitää juuri niinä oikeina ja ainoina. onneksi omaan maalaisjärjen ja todellakaan kuvittele tekeväni palstamammojen ohjeiden mukaan. saa hyvää viihdettä päivään kun kysyy jotain ei muuta=)[/QUOTE]

No, minä en ainakaan ole puhunut mistään ainoasta ja oikeasta enkä sanonut ketään vastuuttomaksi. Oma maalaisjärkeni vaan neuvoo toimimaan toisin ja siihen luotan, vaikka joku siitä sitten hyvät naurut saisikin. =)

"nukkumatti"
No oho! Olipas yllättäviä vastauksia/kommentteja. Esikoisen aikaan itse nukuin lähes aina päivällä, kun vauva nukkui ulkona vaunuissa. Vaunuissa oli meilläkin itkuhäly ja nopeasti siihen havahtui, kun jotain alkoi kuulumaan. Ainakin omassa ystäväpiirissä tämä äitien päiväuni lapsen kanssa samaan aikaan on hyvinkin yleinen tapa. Nyt kun lapsia on kaksi eikä esikoinen enää nuku päikkäreitä, olemme lähes aina ulkona nuoremman nukkuessa yksin sisällä. Voisihan sisälläkin sattua vaikka tulipalo, koirat hypätä sänkyyn, vauva tipahtaa sängystä (kiivetä pinniksestä pois) tms. elämässä on aina vaaran paikkoja... Ja tälle vastuuttomalle äidille on kolmas lapsi tulossa...

"eedla"
Mä en voisi nukkua jos vauva olis pihalla vaunuissa. En vaikka me asutaan kerrostalon 3.kerroksessa ja käytännössä olis mahdotonta että parvekkeelle kukaan pääsis vauvalle mitään tekemään. Jos mä oon halunnu nukkua kans niin oon ottanu vauvan/taaperon sänkyyn viereeni ja on nukuttu yhdessä.

"vieras"
[QUOTE="eedla";24680501]Mä en voisi nukkua jos vauva olis pihalla vaunuissa. En vaikka me asutaan kerrostalon 3.kerroksessa ja käytännössä olis mahdotonta että parvekkeelle kukaan pääsis vauvalle mitään tekemään. Jos mä oon halunnu nukkua kans niin oon ottanu vauvan/taaperon sänkyyn viereeni ja on nukuttu yhdessä.[/QUOTE]

VIEREEN? juuri sai vanhemmat tuomion kun oli vauva kuollut heidän vieressään... huh! en IKINÄ nukkuisi vauva vieressäni

ap Kettu syö
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24680298:
ja ei kannata kysellä mielipidettä, jos ei kestä sitä, että osa on varmasti erimieltä kuin sinä. oli mistä asiasta tahansa kyse.
Kiitos kaikille vastauksista. Kuka on sanonut etten kestä sitä että muut ovat erimieltä, siksihän juuri kysyin että kuulen rehellisiä mielipiteitä???

Kieltämättä vastausten runsaus laittoi ajattelemaan että äitini ei ehkä ole niin ylihysteerinen kuin olen ajatellut, tai sitten teitä on muitakin :D Äidin visio ketusta Pohjois-Helsingissä syömässä vauvaa on vaan vähän huvittava, en ole koskaan nähnyt täällä kettua, ne ovat niin arkoja eläimiä etteivät taatusti uskaltaudu lapseni kimppuun. Sitäpaitsi lapsi on jo nyt isompi kuin kettu, hih!

Teillä maalla asuvilla ei ehkä ole ihan käsitystä millaisia nukkumalähiöitä täältä Helsingin perukoilta löytyy. Toki ihan missä vaan voi olla hulluja, mutta oloni täällä on kyllä hyvin turvallinen. Nukunhan itsekin ovi auki!

Meidän pihalla on katoksen alla kapea tila jossa vaunut eivät mahdu kaatumaan, eikä tuulikaan tartu kovin helposti. Valjaat ovat kolmipistevaljaat josta poika ei kyllä pääse luikertelemaan pois vaikka haluaisi, ja hän herää aina kauheella rähäkällä.

Kuten jo aijemmin kerroin, lapsi nukkuu puolet pidempään ulkona, siksi tällainen järjestely. Öisin nukkuu omassa huoneessaan. Osan päikkäreistä nukumme kainalokkain vanhempien sängyssä, se on mukavaa, mutta pikku kieppujan nukuttaminen on tosi paljon hankalampaa ja uniaika jää aika lyhyeksi.

Ihmettelen mihin on kadonnut vanha ja perinteinen tapa nukuttaa lapsia ulkona, kun niin moni täällä "ei uskalla" nukuttaa lasta ollenkaan ulkona. Älkää nyt hyvät ihmiset liioitelko, ulkona nukkuminen on tosi terveellistä ja lapsi saa hyvät unet.

Hyvä, pitää miettiä josko nappaan pikku-ukon mieluummin kainaloon päiksyillä :)

[QUOTE="vieras";24680512]VIEREEN? juuri sai vanhemmat tuomion kun oli vauva kuollut heidän vieressään... huh! en IKINÄ nukkuisi vauva vieressäni[/QUOTE] voi meillä on nukkunut kuusi omaa lasta vieressä ja nyt siinä nukkuvat lapsenlapset kun ovat meillä. ei ole pakko panna vauvaa sängyssä niin, että pääsee nukkumaan päälle

Pöh, hyvin voi nukuttaa ulkona noin. Kuulostaa suojaisalta paikalta.
Meidän lapsi ei edes nuku sisällä päikkäreitä, ei millään, vaikka mitä tekisi. Joten nukkuu parvekkeella rattaissa.

Turha alkaa puhumaan mistään ääritapauksista, älkää sitten ylittäkö suojatietäkään, kun jotainhan voi sattua...

"vieras"
älä hyvä ihminen lopeta ulkona nukuttamista joa lapsi siellä nukkuu!
tästä alkaa täällä huutu, mutta kerron kuitenkin:
itse olen nukuttanut lapseni ulkona aina vauvana siihen asti kun ovat vaunuihin sopineet. pakkasta on ollut -25 tai ylikin ja silti vaunuissa on nukuttu!
ja EI heitä ei ole palellut, koska paleleva vauva ei nuku, kädet/jalat eivät ole olleet kylmät ja pitää osata vuorata sisältä ja ulkoa niin ettei vilu tule.

Yhteistyössä