odotus aikana tyrä, onko jollain ollut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suklaahirmu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

suklaahirmu

Jäsen
18.04.2005
507
0
16
kyllä mua nyt koetellaan.
Koko ajan huolta ja murhetta, kun ollut vuotoa tässä raskaudessa ja koko ajan on pientä vuotoa :(
nyt epäillään lisäksi tyrää, nivus alueella.
ensi perjantaina neuvola lääkääri. Joka katsoo onko se tyrä vai mikä mahtaa olla.
meinasin kyllä oman mielen rauhan vuoksi varata viikonloppuna jos siltä tuntuu niin päivystykseen ajan.

Onko kohtalotovereita?

Huoli on kova jos jotuu leikkaukseen kun nukutusta ei suositella raskauden aikana. :(

rv 14

Moikka!

Älä suotta huoli, mulla löytyi tyräntapainen patti nivusesta jo 8 vuotiaana...
Lääkäri tutki ja totesi sen tyräksi. Joskus se oireilee, eli tulee hieman näkyviin, yleensä juuri raskaan urheilusuorituksen tai muun sellaisen yhteydessä.

Mulle jo alusta asti sanottu, ettie sitä suotta lähdetä leikkaamaan, ilman jos siitä varsinkaan ei ole mitään haittaa. Eikä ole ollut.
Itse säikähdin, että kuinka käy, kun sain tietää odottavani kaksosia, mutta lääkäri rauhoitteli, ettei ole mitään syytä huoleen, ei vaikuta raskauteen / raskaudessa millään tavoin. Joten nyt vatsa jo aikas kookas rv 20, eikä tuo ole ilmaantunut / oireillut kertaakaan.

Neuvoisin rauhassa odottelemaan neuvolan lääkäriä, jolle voit asiasta sitten kertoa, en usko kirveelläkään että joutuisit leikkaukseen raskauden aikana

:)

No hyvä että on positiivista kuultavaa.
itse kun koitin netistä löytää tietoa niin tuli aika paljon sellasta et heti pitää leikata.
odottelen sitten rauhassa, jos tuo tuosta rauhoittuisi.
ikävää vaan ku se nyt tuossa on joitain päiviä vaivannut, ei se kipeä ole. mutta tulee esiin tuonne nivusen viereen, alapäässä. :/ ja se sitten huolestuttaa.
täytyy yrittää olla murehtimatta.

moi

rauhoittelen myös sua ja samalla itseäni =) ...mulla todettiin arpityrä navan vieressä joka tullut siis aikaisempaan sektiohaavan kohdille..olin aluksi ihan paniikissa et mitä käy kun masu kasvaa, mut lääkäri rauhoitteli ja sanoi että yleensä tyrät ei oireile raskauden aikana ...muakin vain kehotettiin välttämään noita nosteluja, käytän nytkin anitan tukivyötä lähinnä selän takia..ei oo vaivannut vielä mitenkään, täytyy toivoa ettei vaivaakaan..vauva leikataan ,joten varmaan samalla katsotaan tuon tyrän tilanne....

multa on leikattu muuten vuosia sitten nivustyrä(mulla on taipumus noihin tyriin), en ollut raskaana silloin mutta leikattiin sitten kun alkoi vaivata kun teen työtä missä pitää nostella jne..

joten ota ihan rauhallisesti :hug:

kiitos pinkwawe :hug:
täytyy tosiaan koittaa olla rauhallisin mielin, ja odotella viikko sitä lääkäriä. ellei sitten kipeenny. toivottavasti ei.

toivottavasti meillä kummallakaan ei vaivaa nämä tyrät. =)

juu kurjia vaivoja ja en tiedä mistä oon tän taipumuksen perinny, se nivustyrä pullahti mulla esiin kun oli aerobic tunnilla, se leikattiin sitten ja lääkäri sanoi et yleensä jos on heikko kohta toisella puolella on odotettavissa että myös toiselta puolelta joskus pullahtaa esiin :kieh: ..toivottavasti ei tän raskauden aikana ainakaan..yksi tyrä riittää nyt =)

mietin just et oiskohan sulla hyötyä noista tukivöistä myös...

Täytyy varmaan koittaa sellasta tukivyötä, varsinkin kun paino tästä nousee.
vielä ei ole kiloja tullut.
ei siitä varman ainakaan haittaa ole =)
juu emmäkään tällästä ois kaivannu. tarpeeks kestämistä vuotojen kanssa :/

Mulla oli esikoisen aikaan nivustyrä, tuli esiin vissiin n. 30 viikon paikkeilla. Sille ei mitään tehty, piti vaan seurailla että jos kuroutuu (eli menee sit tosissaan kipeeks, punaseks ja tulehtuu), sit pitää leikata koska voi mennä muuten kuolioon. Miulla vaivas se pikkusen niin, että kun pitkään jaloillani jouduin olemaan, niin alkoi särkeä, sain sit saikkua raskauden loppuajan. Mutta muuten tavallisessa elämässä ei sitä huomannu ollenka. Maha kun hävis, niin tyrä painui myös pois. Mutta todennäköisesti se nyt toisessa raskaudessa tulee jossain vaiheessa taas takasin.