Odotuksen Odottajat!

risukasaa- jaksamista sinulle! Tiedän tunteen, että kun gynelle menee täynnä odotuksia ja on jo suurinpiirtein suunnitellut itselleen tulevat hoidot, niin sitten lääkärissä kaikki meneekin just päin seiniä, siellä ei ymmärretä eikä siitä käynnistä kostu mitään. Turhauttaa niin vietävästi.

millis1981 meitä on täällä useampi joka napsii clomeja omia aikojaan ilman seurantaa :whistle: ...

maricce voi ihanaa..tuplaonni olis loistojuttu! Kyllä siitä ihan varmasti hengissä selviää (jos niin onnellisesti kävisi, että molemmat murut pysyisi kyydissä)!

*muoks* nyt minun kysymys jäi tuonne toiselle sivulle. Eli mitä tuli kokonaishinnaksi inssille väestöliitossa? Montako ultraa ja sisältääkö hinta sperman "käsittelyn"?
 
Minä täällä.. :attn:

Tuli täysin seinä nyt vastaan tätä yritelmää, että olen yrittänyt keskittyä täysin muihin juttuihin. Ekaa kertaa joulukuussa -06 yrityksen aloittamisen jälkeen on sellainen olo, että tämä oli tässä, me jäimme 1 lapsiseksi perheeksi. Takki on tyhjä. No kuitenkin, niissä päivissä mennään että yritystä pitäisi aloitella, että kai meillä silti rakastetaan kovasti miehen kanssa tulevat päivät :) Ehkä tämä olotila on ihan positiivista, sillä esikoinenkin tärppäsi kun masennuin ja annoin asian olla.

Mutta kirma, odotetaan kuitenkin sulle sitä plussaa nyt, peukutuksia :heart:
 
kirma, mä en voi vastata kuin Helsingin väestöliitossa käyneenä, mutta meillä jäi itelle maksettavaksi n. 270e. Tämä sisälsi follikkeli uä:n ja vastaanoton ennen inssiä clomien vuoksi. Sitten itse inssin ja sen yhteydessä tehdyn uä:n sekä siemennesteen tutkimuksen pesuineen ja lisätutkimuksineen. Mulle sanottiin että hinnastossa oleva inssin hinta sisältää yhden ultran (joka on inssin yhteydessä ) ja miehen sperman käsittelyn. Jos joudutaan tekee kaksi ultraa ni sitten siitä toisesta uä:stä tulee lisähintaa. Ymmärrätköhän nyt tästä sepustuksesta mitään... :p
 
miranda-81 kiitos sinulle! Selvensi tilannetta paljon. Kaksi ultraa minullekin tulisi, follikkelin tilanne+inssiultra.
Me täällä väännetään miehen kanssa kättä, kun minä haluaisin inssin seuraavaan kiertoon, mutta mies laittaa hanttiin. Nyt sitten sovittiin, että tehdään niin kuin lääkäri maanantaina suosittelee. *toivoo inssiä :p *

pikkuvadelma, minulla myös tulee aika ajoin noita ajatuksia, että olen ihan onnellinen nytkin, kolmen hengen perheenä. Että miksi sitä pitää hötkyillä. Jos meille on se toinen lapsi kaavailtuna, se tulee kyllä sitten kun on sen aika.
Mutta sitten iskee se epätoivo, vauvamahan ikävä ja onnellinen raskaana olevan olotilan kaipuu...että pakko saada vauhtia tähän tilanteeseen. En minä ainakaan pysty vaan odotella ja antaa luonnon tehdä tehtäväänsä. Vähän sitä täytyy nopeuttaa ;)
Mutta antoisaa lemmenleiskuntaa teille :heart: !
 
Heippa! oon seurannut tätä ketjua jo edellisestä pinosta lähtien.... kuinkas ollakkaan pääsin (?!?!?!?) teidän kanssanne tänne odottelemaan. tosiaankin vielä odotellaan - ties kuinka kauan... :(
Eli mulla oletettavasti toinen torvi kokonaan tukos ja toinen osittain, ja meihellä simpat niin huonoja että lääkäri ehdotti heti ICSI:ä - - - että semmosta.
Meillä kun ei varaa ole yksityiselle niin odotellaan yleiselle pääsyä. Mä olisin kyllä valmis laittamaan kaikki (miehen .. :whistle: ) rahat hoitoihin ja vaikka lainaamaan pankista tai sukulaisilta jne.. mut mies ei halua - tänään se sanoi että kai sitä täytyy unohtaa koko juttu. Eli meillä on sit viä kriisikin tulossa tähän päälle. huh huh.
dreamer78
 
Huh.. koitin löytää kuumemittaria, heikottaa niin kovin ja kurkkukin on kipeä, nieleminen sattuu :snotty: kerrassaan karmea olotila, mutta kolmas päivä on papereiden mukaan leikkauksesta se pahin.. ehkäpä huomenna on jo paremmin!

dreamer78, tervetuloa! Lisätään varmaankin etusivullekin? :) :wave:

 

KP-LISTA! (Muut tiedot etusivulla! )

Lauantai 6.9.2008



J3N3.......................................3/?
Pupuvaimo............................5/31
mama-84..............................5/28
Rouva B................................6/31-41
Tiinuli81..................................6/?
Sannuli-81............................7/26-30
risukasa-..............................7/25-29
Evenstar...............................8/~43-46
Rouva Pikkumyy.....................11/32
miranda-81...........................13/28-32
stellina.................................13/n.31-39
Pikkuvadelma........................14/30
Inkku83.................................15/30
Andala..................................17/31-42
Justiina80..............................17/28-29
dreamer78.............................18/31
Lumikeiju...............................18/29
millis1981..............................21/27-28
haltia....................................24/30-35
taru82...................................26/26-28
pilvilinna................................26/?


Piinapenkissä


Maricce.................................30/30-60.........pp5
Pantalaimon..........................26/?...............pp7-9
soja......................................30/28..............pp10
kirma.....................................23/25.............pp13


Testaajat


Veena...................................30/24-28.........pp16
[/quote]
 
joo. etusivulle kans - kiitos! :) kp16/31. mitäs muuta tietoa? no, etusivulle IVF/ICSI tulossa. tjtn... kiitos! :)
hieman lisää esittelyä: minä kohta 30 ja mies 32. mulla IVF-lapset ja miehellä 1 luomulapsi. me ollaan aika nuori uusperhe: kohta 2,5 vuotta oltu yhdessä ja kesästä asti naimisisssa. :)
 
Heippa kaikille!
Ihme ja kumma!!
Menkat alkoi tänään!
:eek:

Vielä olis 2 pilleriä terolut jäljellä, ja odotin et menkat olis alkanu vasta viikko lopettamisen jälkeen niinkuin aina, mutt nyt näköjään alkoi jo!
Huomenna apteekkiin hakemaan clomit sitten ja puhelu klinikalle että sais uä ajat taas...
Inssi siis tosiaan edessä, ja toiveet ei tosin niin korkealla kun ennen kun on pettymyksiä ollut paljon... Mutta toivoa voi tietty! :kieh:
 
Olen nyt ollut vähän aikaa melko lailla taustalla tässä pinossa, kun aika tuntuu menevän kaikkeen muuhun. Olen kuitenkin lukenut aina kaikki teidän kuulumiset. Mukava, että piinapenkkiin on saatu porukkaa. Toivottavasti mahdollisimman moni teistä nyt saisi sen plussan.

Omia kuulumisia sen verran, että meillä oli tänään lääkäri, ja useimmista labroista on jo tullut tulokset. Tiivistettynä meidän tilanne on se, että mussa ei ole ilmeisesti juurikaan vikaa, mutta miehen sperma on vähän heikkolaatuista. Ensi kierrossa tehdään eka inssi, ja clomitkin olisin saanut, mutta niitä en toistaiseksi huolinut. Tämä kierto pidetään lomaa lapsenteosta, koska mulla taitaa olla ovis kohta, mutta mies haluaa kuulla omat labratuloksensa ennen yrityksen jatkamista. Labratulokset taas tulee vasta ensi viikolla.
 
Soja jaksuja piinapäiviin!!! Tuuhan heti kertoon meille kun tiedät kuinka kävi??!!

Andala Hyvä että asiat menee eteen päin ja syy alkaa hahmottumaan...jaksuja lähetän :)

J3N3 Toivotaan että clomit kasvattavat hyvän follin tälläkertaa =)

dreamer78 Tervetuloa mukaan :flower:

kirma Jännitystiivistyy...Onko ilmaantunut mitään merkkejä suuntaan tai toiseen??

Veena :hug: olisin toivonut teille niin plussaa....

).( tai ehkä paremminki (.) on ihan kamalan turvoksissa tai sit vaan oon lihonnut nopeasti.... :eek: toinen päivä arimidexin kanssa. Ei ole tullut mitään sivuvaikutuksia ( ellei tää turvotus nyt niistä sit johdu) clomien kanssa olisin jo kärsinyt mieliala vaihteluista, kuumista aalloista, pahoinvoinnista, huimauksesta..jne. Sunnuntaina otan viimeiset tabut ja sit keskiviikkona ultraan....sen jälkeen tietää jatkosta. Lääkäri sanoi kyllä että jos ei näy johtofollia niin samantien aloitetaan pistään puregonia IUI 100...

-Tiinuli-
 
Tiinuli81: Joo on jotenkin semmoinen tunne että tästä kierrosta voisi tulla jotain, edes muniksia..Auttaa varmaan se painonlaskukin..Onko sulla muuten ylipainoa yhtään?
Kerrohan uä kuulumisia sitten, jos vaikka se "uusi lääke" ois hyvä sulle:)
 

KP-LISTA! (Muut tiedot etusivulla! )

Perjantai 5.9.2008



J3N3......................................2/?
Pupuvaimo............................4/31
mama-84..............................4/28
Rouva B................................5/31-41
Tiinuli81..................................5/?
Sannuli-81............................6/26-30
risukasa-..............................6/25-29
Evenstar...............................7/~43-46
Rouva Pikkumyy.....................10/32
miranda-81...........................12/28-32
stellina.................................12/n.31-39
Pikkuvadelma........................13/30
Inkku83.................................14/30
Andala..................................16/31-42
Justiina80..............................16/28-29
dreamer78.............................17/31
Lumikeiju...............................17/29
millis1981..............................20/27-28
haltia....................................23/30-35
taru82...................................25/26-28
pilvilinna................................25/?


Piinapenkissä


kirma.....................................22/25.............pp12
Maricce.................................30/30-60.........pp4
soja......................................29/28..............pp9
Pantalaimon..........................25/?...............pp6-7


Testaajat


Veena...................................29/24-28.........pp15
[/quote]


 
risukasaa-: Hienoa jos leikkaus sujui hyvin! Toivottavasti kivut ja säryt helpottavat pian. :hug:

dreamer78: Tervetuloa joukkoon! :wave:

Andala: Hyvä kuitenkin, että sussa ei ole todettu mitään vikaa. Tsemppiä ja plussatuulahdus myös tähän välikiertoon! :hug: ++++ :whistle:

kirman kuulumisia jännään minäkin! b:)d

J3N3:lle onnea clomikiertoon! Kasvata oikein muhkea munarakkula! ;)

ON: Häpeäkseni myönnän, että oireita löytyy vaikka mitä. :ashamed: Eihän niitä nyt näin aikaisin pitäisi olla, joten luultavasti kuvittelua vain. Viimekin kierrossa taisi jotain alavatsajomotteluja olla oviksen jälkeen, etenkin tuota oikeaa munasarjaa nippailee, jossa keltarauhanen on. Tässä kierrossa uutta on, että v.vuoto alkoi taas - ja runsaana. Noh, sekin voi johtua ties mistä, joten täytyy pistää ämpärillinen jäitä hattuun! :kieh:

Eilisilta sujui rauhallisesti, eikä mun alkoholittomuus herättänyt sen kummempia ihmettelyjä. Näimme yökerhossa itse Ron Jeremyn ja päästiinpä ystävän kera jopa samaan kuvaan sen kanssa! :D En ole yhtään herran tekelettä katsonut, kun ei tuo aikuisviihde niin kiinnosta, mutta onhan sillä sellainen maine, että pakko oli räpsästä otos! ;) :LOL:
 
Mikä on veenan tilanne?

J3N3 onnittelut odotettua lyhyemmästä kierrosta! Se on hieno homma, että hoidot vauhdittuu ihan omia aikojaan. Ja jo etukäteen peukkuja tulevaan inssiin!

andala rentouttavaa loppu'lomaa'! Miten miehesi otti simppatestin tuloksen, onko vaikeaa odotella labratuloksia? Ilmeisesti tilanne ei kuitenkaan ole niin paha jos kerta inssi mahdollinen.

tiinuli81, niin sehän on hyvä merkki, ettei pahempia sivuoireita ole ilmennyt. Minullakin silloin ekalla clomikierroksella keväällä kaikissa kierroissa oli ihan kaikki listan oireet, mutta nyt ei mitään. Ja nyt clomit sitten olivatkin toimineet.
Ehkä turvonnut olo johtuu kasvavista folleista. Tehdäänkö teille sitten ivf vai kuin se oli?

dreamer78 tervetuloa sekalaiseen sakkiin odottelemaan! Minusta on jännä juttu, kun kerroit, että olet seurannut koko ajan tätä meidän pinoa..kun jotenkin sitä ajattelee, että sitä tässä vain kirjoittaa tälle tutulle porukalle. Ei tajua, että kirjoituksia voi lukea älytön määrä porukkaa. Itsekin aikoinani seurasin melkein puoli vuotta yhtä pinoa, ennen kuin uskalsin liittyä siihen. Ja sillä tiellä tässä nyt ollaan, sitä pinoa vaan ei enää ole olemassa.
Mutta jaksamista sinulle odotteluun! Se on pahinta :x

).( Täällä alkaa olla päivät täynnä. Testata en meinaa. Mieli on visusti tulevassa kierrossa ja koitan aivopestä miestä suostumaan inssiin.

Ajatus mahdollisesta plussaamisesta tuntuu utopistiselta, silti nukkuminen on hankalaa ja levotonta..viimeyönä synnytin :LOL: Kaikesta huolimatta, vaikka koitan keskittyä uuteen kiertoon, jotenkin sitä jossakin tuolla sisuksissa haluaisi uskoa siihen isoon ihmeeseen vaikka järki laittaa hanttiin.
Tissit on ihan pirun kipeät. Silläkin nukkuminen on hankalaa. Koitin kysellä muilta palstoilta voiko tämä tissikipu johtua pregnylistä, sekun on hcg:tä, mutta sain ristiriitaisia vastauksia. Ihmetyttää kyllä, että kun pregnylin pitäisi poistua elimistöstä viimeistään 10-12:ssa pv:ssä, että kuin se vielä vois tisseihin tällälailla vaikuttaa. Minäkun sain sen kp9. Mutta tällä selityksellä sain miehen hiljaiseksi ja uskomaan siihen, ettei toukovauva ole tuloillaan. Sekun jo hyppi tasajalkaa varmana raskaudesta.
Nyt odotan vain tiputteluvuodon ilmaantumista, viimeistään tänään on joka kierrossa jotakin sotkua jäänyt papreiin :snotty:
 
Kirma, täälläkin jännäillään kovin sun puolesta! Hyvältä kuulostaa! :p Tuuthan heti kertomaan kun olet viisaampi asian suhteen. :heart: Pidän peukkuja pystyssä.

Osaattekohan vastata mulle seuraavanlaiseen ongelmaan. Ovistesteihin tuli hailakka viiva tässä parin päivän aikana, mutta tänään ei minkäänlaista testiviivaa, vain kontroliviiva eli voiko näin käydä ja ovis olla silti tuloillaan. En usko että ovis olisi vielä tapahtunut. yleensä tulee vasta kp:nä 16. Mutta tällaistakaan ei ole ennen tapahtunut, että olisi viiva kadonnut välissä vaan on aina vahvistunut kunnes on näyttänyt vahvan viivan.
 
Heippa kaikille!

omanaapaa nyt pitkästä aikaa.. Keltarauhashormoni arvo minulla oli kp 21 otettiin verikoe. Se on kuulema erittäin hyvä arvo. Siis ovuloin clomeillakin. Vaikka en bongannut ovisplussaa testiin ja enkä tullut taaskaan raskaaksi.
Nyt mennään uutta kiertoa taas ja kp 6 clomeja olen napsinut kp 3 alkaen ja huomenna vielä otan yhden ja sit pitäs olla makuuhuoneesa ahkera ja bongailla ovista tikuilla. Loka tai marraskuussa eka inssi. Siine minulla jo ajatukset.
Kaameeta hikoilua mulla aihettaa nuo clomit..hikivirtaa..

Ollaan muuten mietitty et pitäskö suoraan mennä IVF hoitoon? Mitäs ootte mieltä?

kirma toivotaan että menkat ei alkais ja kävisi parhaiten mitä me kaikki toivotaan.

paltamolainen pidetään sinelle peukkuja pystyssä.
 
Pantsu: Tehän ootte staran pongannu :eek: . Voi kun noi sun oireet ois nyt niitä oikeita oireita. Tsemppiä sinne. :heart: Ja tosiaan, olen itsekin just sitä mieltä, että nämä on melkein parhaat mahdolliset tulokset. Nyt kun vikaa löytyi, niin mun toiveet on aika korkealla sen suhteen, että hoidot auttaa. Ja kun vika on miehessä, niin saatetaan jopa selvitä hoidoista aika vähällä. Parhaimmillaan mun ei tartte napsia mitään tabuja, ja me selvitään tästä kaikesta pelkällä inssillä.

Kirma: Samat sanat sulle, eli toivottavasti sunkin oireet johtuis nyt vihdoin raskaudesta. Mites on, onko tuhruvuoto pysynyt poissa? Ja ja ... miehen kaikki labratulokset tuli tänään, eikä niissä ollut mitään häipäkkää. Sen kunniaksi mies oli ostanut mulle kukkia ja meille herkkuja illaksi. :heart: Se oli kyllä tosi helpottunut ja iloinen. Muutenkin se suhtautuu tuleviin hoitoihin toiveikkaasti ja uskoo, että niiden avulla tärppää. Taukokiertoakaan meidän ei nyt sitten tarvitse pitää, koska labrat tuli etuajassa, mutta aika epätodennäköistähän se on, että luomuna tärppäis. Toivon nyt vaan, että tästä kierrosta tulisi lyhyt, että päästäisiin nopeasti inssiin. Miksi muuten teillä mies ei halua inssiä? Olet ehkä kirjoittanutkin siitä täällä, mutta en muista :( .

Miranda: Hmm, outo tuo ovistestijuttu. Jos olet aikaisemmin saanut ovistestiin selkeän plussan ja testaat nyt samoilla testeillä kuin aikaisemmissakin kierroissa, niin ... tuntuis, että ehkä ovista ei ole tässä kierrossa tulossa tai se on sitten vähän myöhemmin. Mulla on kerran tullut hailakkaa viivaa joskus kp 7 tai 8, ja oikeat ovisviivat tuli sitten ihan normaalisti myöhemmin. Tuossa välissä en testaillut, eli en tiedä, olisko heikkoa viivaa ollut koko ajan vai ei. Mulla ei muutenkaan noi ovistestit oikein toimi, eli en saa niihin plussaa, vaikka ovis tapahtuukin. Huomaan oviksen lähestymisen siitä, että viiva ensin jonkin aikaa vahvistuu ja alkaa sitten heiketä.

Sannuli: Hieno juttu, että clomit toimii sulla :heart: ! Kuinkas päädyitte ajattelemaan suoraan tuota IVF:ää? Mä olen itse just nyt superonnellinen siitä, että meillä voidaan kokeilla tuota inssiä eikä tartte ajatellakaan vielä tässä vaiheessa noita rankempia hoitoja, vaikka onhan niissä tietty onnistumisprosentit paremmat jne.

Tänään käytiin miehen kanssa viimeisissä labroissa eli niissä HIV-, hepatiitti- sun muissa kokeissa. Niiden tuloksia ei onneksi tartte enää jännäillä, koska noita tauteja meillä ei vaan voi olla. Mulla on siis yleisesti ottaen helpottunut olo ja toiveikas ja hyvä mieli tänään. =)
 
Minäkin Veenan tilannetta huhuilen?

Kirma onko täti pysynyt poissa? oletko tosiaan malttanut olla testaamatta?

Andala kiva kuulla että teillä on tulokset selvinny. muistan että mieheni helpottui myös tosi kovasti kun uusinta tutkimuksissa simpat oli ok. (eka näyte oli jotenkin viallinen). Jos nää jutut on raskaita meille naisille, niin on kyllä miehillekin, ja heidän on vielä varmasti vaikeempi puhua asiasta?

Tiinuli81 toivottavasti sulla nyt alkas munikset kasvaa, sullahan on ollu aikalailla siinä ongelmia. Pidän kovasti peukkuja sulle!

oma: voi, ihan nolottaa kirjotella omista, kun ei kerkee kaikille vastailla! luen kuitenkin jatkuvasti palstaa ja elän hengessä mukana! ja jopa raportoin miehelleni mitä tänne aina kuuluu :LOL: täällä siis menossa pp9, oireita ei oo ollu yhtään mitään, vointi ollu suorastaan loistava (tai no, se vois olla oire... :D ) fiilikset ollu tosi positiiviset, kumpa se positiivisuus hyppäis sit muutaman päivän päästä testiinkin. tänään tosin ollu vatsassa ja selässä vähän menkkamaista juilintaa... :/

mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille, meen kohentelee takkatulta, ja nautin rauhasta, kun mies saunaillassa .... ja ehkä vähän maistan suklaata :p
 
Soja: Niin siis meillä miehen simppanäytteessä oli aika paljonkin vikaa. Suoraan ja nopeasti eteenpäin liikkuvia siittiöitä ei ollut ollenkaan ja normaalimuotoisiakin tosi paljon alle minimiviitearvojen. Lisäksi spermassa oli vasta-aineita ja näyte oli viskoosia. Noiden ongelmien syitä sitten tutkittiin toisilla labrakokeilla, joista tuli vastaukset tänään. Ne tämänpäiväiset vastaukset oli siis puhtaat, eli mitään kamalaa tautia ei ole taustalla. Siitä mies oli tosi tosi helpottunut, ja tuosta spermanlaatuasiasta se taas ei ole juurikaan pahoillaan, koska se on kuitenkin kohtalaisen helposti hoidettavissa oleva juttu. Pahempaakin vikaa meistä olis tosiaan voinut löytyä, ja ollaan molemmat tosi iloisia, ettei löytynyt.

Kovasti peukkuja sulle! Miten hyvin/huonosti olet malttanut odotella testausta?!
 
kirma: niinhän näitä voi lukea kuka tahansa... mutta en mä siksi tätä lukenut, että yks päivä mä ite tulen tähän!! ehei... mun piti raskautua tässä piakkoin!! :whistle: :(
ai niin. kerroinko mä jo tässä pinossa, että miehen simpat oli vähän harvassa...? (kerroin juu... mut tänään tuli paperit kotiin)
no niitä oli vain 2,4miljoonaa ku pitäis olla 20miljoonaa... mutta positiivista oli se että eteneviä oli suurin osa ja yli 40% suoraan meneviä! mutta ei niillä kuulemma mitään tee ilman apuja. pöh. no, mut sama se montako miljoonaa niitä on; me valmistaudutaan
kovempiin hoitoihin. ja pupuillaan.. ;) tänään tuli kananmuna limat.. eli ovis on päällänsä... ei auta luovuttaa.
 
Mulla ei taida olla edes luomujännäiltävää tälle kierrolle, laskeskelin että ovis (jos heikommalla ravinnolla tuleekaan) ois joskus keskellä/loppupäässä ensviikkoo, ja kun nähään vaan viikonloppusin niin jää aika monta päivää väliinki ettei oo mitään toimintaa.. tai sitten kierron pitäs olla joko todella lyhyt tai pitkä..(toivottavasti eka vaihtoehto! :D )

Noista siittiönäytteistä.. mulle se viimesin gyne sano että ei se yks näyte välttämättä kerro koko totuutta, kun on testattu niin pienestä osaa, eli että munkin miehellä vois seuraavasta lastista jo löytyä niitä nopeitakin..! :eek: -Jee!! =) No en tiedä, voihan se tietysti vähän vaihdella ajoittainki, mutta uskosin kyllä että se näyte melko paljon kertoo sen hetkisen, koko mällin koostumuksesta...?
 
Meikäläistä kaipailtu :ashamed: :wave:

miranda-81, minulla on joskus käynyt niin, että ovisviivat haaleni välillä ja sitten seuraavana päivänä tuli ihan selkeä plussa. Että ehkä se sieltä!

sannuli-81, niin tiedätkö mikä se sinun keltarauhasarvosi oli? Olisi mielenkiintoista kuulla, kun minä saan oman tulokseni alkuviikosta. Tietäisi sitten vähän mihin verrata.

andala, onnitteleut teille tuloksista! Yksi huoli matkalla vähemmän!
Meillä mies vastustaa inssiä, koska kaksi kertaa olemme raskaaksi luomuna tulleet (toka oli ku) niin uskoo, että voidaan kyllä onnistua ilman tätä induktiota järeämpää hoitokeinoakin. Ja sitä se sanoi viimeksi lääkärikin, niin mies haluaa kovasti uskoa siihen.
Ja just aamulla luin väestöliiton opasvihkosta, että inssiä suositellaan silloin jos miehellä häikkää sperman kanssa ja meillä miehellä oli keskiarvoa enemmän siittiöitä ja keskiarvoa parempilaatuisia. Että auttaisiko inssi sitten... :| jaa'a...

soja, hyvä että olet positiivisella mielellä, minä en siihen pystynyt! Alusta asti oli tunne, että eikai tämä nyt eka kerralla voi onnistua!
Peukkuja sinulle hermojen kanssa!

dreamer78, onnea luomuiluun!
Luovuttaminen ei tosiaankaan tähän hommaan sovi, se on huippu juttu, että sen oman rakkaan kanssa haluaa olla lähekkäin vaikka tietää, ettei siitä välttämättä tulosta saakaan aikaiseksi. Ettei luovuta siitä suhteestakaan, loppujen lopuksi ne ihanat murut on meillä vaan lainassa, miehen kanssa eletään hamaan vanhuuteen. Ja toivottavasti edelleen yhtä onnellisena :heart:

risukasa-, empä tiennytkään tuosta, ettei yksi simppakoe välttämättä kokonaistilannetta kerro :eek: !
Aina sitä oppii jotakin uutta vaikka luulee jo tietävänsä kaiken kaikesta paremmin kuin jotkut ääliöt, tunteettomat lääkäritkään ;)

).( Siis edelleenkin ).( Ei ole tulossakaan pömpömpää napaa.
Tein testin tänään, huomenna olisi ollut virallinen päivä, mutta kun heräsin niin aikaisin aamulla ja pyörin vaan ajatusten kanssa sängyssä niin en sitten saanut rauhaa ja pissin siihen viheliäiseen tikkuun. Ja sain yhden ruman viivan. Että valitan, meikä ei häippäse täältä minnekään ainakaan kuukauteen.
Ja ei kiitos mitään juttua liika aikaisesta testaamisesta, se oli herkkä testi ja näillä päivillä siihen olis pitänyt jo jotakin tulla.
Ehdin sitten nukahtaa vielä sen testin jälkeen ja luulin onneton, että olin nähnyt unta siitä negatestistä :/
Eli eli. Niin pettynyt en ole kuin edellisessä kierrossa. Kirjoitinkin jo viimeksi, että ajatukset on visusti jo tulevassa ja niin ne onkin. Toivon vaan kovasti, ettei kierto pitkity, tuhrua ei edelleenkään näy, mutta voihan nuo uudet hormonit saada elimistössä aikaan sen, että hanat aukeaa sitten kertalaakista. Toivottavasti. Tai sitten pitkittävät kiertoa...voiko se edes pitkittyä jos kerta ovis on ollut ja limakalvo hyvä? :attn:

No nyt sitten mietitään sitä inssiä. Se olis lisäis reilulla satasella hintaa, kun siinä yhdessä ultrassa on joka tapauksessa käytävä. Ja toistan, me ollaan luomusti kaksi saatu alulle ja inssin onnistumisprosentti on vaan 10-20% niin en sitten tiedä onko siinä järkeä?!
Luultavasti me tehdään niin kuin lääkäri maanantaina suosittelee...en tiiä. Tämä rahatilanne on kyllä melko surkea, ei ilkeis visallakaan vinguttaa.
Mutta ilmottelen sitten maanataina mihin tulokseen puhelinneuvottelussa tultiin ja alan täällä manata hanoja auki.
Kivat viikonloput :wave:
 
Risukasa: Pidän peukkuja tuon lyhyen kierron puolesta. b =) d

Joo, meillekin sanottiin että sperman laatua pitää seurailla, ja nythän se onnistuu ilman eri vaivaa aina inseminaatioiden yhteydessä. Tuohon sperman laatuun kuitenkin vaikuttaa niin hirveän moni asia, että eihän se ihme ole, jos laatu vaihtelee. Meillä mies uskoo kovastikin, että seuraavalla kerralla tilanne voi olla jo parempi.

Mä kävin tänään just ostamassa itselleni foolihappoa sisältäviä b-vitamiineja, miehelle sinkkiä ja seleeniä, ja maanantaina täytyy vielä hommata vehnänalkioöljyä molemmille. Ehditään onneksi syödä niitä reilu kuukausi ennen inssiä, niin että ne ehtivät varmaan jo vaikuttaakin jotain. Siittiöt kuulemma kehittyvät suunnilleen kuukauden. (Enpä tuotakaan ennen tiennyt :eek: . )
 
Kirma: :hug: :heart: Meille lääkäri sanoi ihan alussa ennen kuin mitään tutkimuksia oli tehty, että jos sperma on priimatavaraa, niin inssistä ei ole apua. Toisaalta taas Väestöliiton hedelmöityshoitoesitteessä sanotaan, että inssiä käytetään hoitokeinona myös selittämättömässä lapsettomuudessa (ja silloin, kun lapsettomuuden syynä on joku kohdunkaulan limasta johtuva tekijä ) . Kait inssissä on kuitenkin se etu, että siittiöt pääsevät kohdunkaulan limojen ohi suoraan perille, en tiedä. Tsemppiä kovasti teille!
 

Yhteistyössä