Odottavan äidin kuorsaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurelia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aurelia

Vieras
Moi!

Kyllä tässä taas tuntee itsensä seksikkääksi, kun mies kertoi, että kuorsaan nukkuessani kuin höyryveturi. Olen nyt viikolla 26. Onko minulla kohtalotovereita?
Normaalisti en kuorsaa eikä minulla ole ylipainoa.
(Nyt painoa toki on tullut seitsemisen kiloa lisää, mikä lienee aika normi painonnousu.)
Tämä on toinen raskauteni, enkä muista, että olisin ensimmäisen aikana kuorsannut.
Onkohan jotakin tehtävissä? Vinkkejä kaivataan!

Kuorsaus on monilla raskauteen liittyvä pieni "haittatekijä", joka yleensä helpottaa lapsen synnyttyä. Itselläni oli jatkuvaa nenän tukkoisuutta koko odotusajan ja siitä lienee kuorsauskin johtunut. Kuorsaus (joka oli aika äänekästä!) loppui kuin seinään noin viikko esikoisen syntymästä. Kaikki limakalvothan turpoavat odotusaikana, joten samalla ne nenänielunkin.. Itse en ole edes ylipainoinen, sekin helposti pahentaa asiaa.

Kyllä täälläkin kuorsataan! Välillä herään siihen itsekin tai sitten mies tökkää kylkeen.
Sama juttu oli ekassakin raskaudessa ja vaiva hävisi sitten viimeistään raskauskilojen karisemisen myötä. Nenä on jotenkin tukkoisempi aina raskausaikana, muuttuuhan ne limakalvot jotenkin raskausaikana.
Kyllä se siitä.

Kuulostaa tutulta!
Tosin itselläni nyt toinen raskaus ja molemmissa on ollut sama juttu ja alkanut n. puolenvälin jälkeen. Viimeksi kuorsaus loppui heti synnytykseen, toivottavasti nytkin. Mies on pahimpina aikoina nukkunut toisessa huoneessa kun ei ole kanssani saanut nukuttua :) Mutta onneksi enää 2 viikkoa max jäljellä :)

Meitä on siis muitakin tuhisijoita!
Kiva kun mies joutuu käyttämään korvatulppia nukkuessaan...
No, toivon mukaan tämä on ohimenevää, aivan kuten muillakin
yllä olevilla nimimerkeillä.
Kuorsataan kun tavataan!

Yhteistyössä