odottaako ne tarhassa et 3v 4kk pukee kaikki vaatteensa itse?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja meitintaaaas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

meitintaaaas

Vieras
meillä joskus saattaa pukea itse haalarin..
kengät osaa laittaa
sukkia ei
toisen hanskan saa laitettua
pipon tietenkin itse
housut yleensä itse pukee
paidan laitossa saattaa toinen käsi mennä kaula aukosta
sukkahousuja ei
takin saa itse laitettua

toivottavasti eivät!

minulla on 3v3kk tyttö, jolla on hoidettu myöhäistä lonkkaluksaatiota.
Viimeisin leikkaus + kipsaus oli muutama kk sitten, eikä tuonkaan vuoksi pukemiset vielä luonnistu. Nyt yritetään saada neiti itse pukemaan. Housut onnistuu kyllä, ja haalarit saa jaloista päälle.
hanskoja ei osaa, hatun osaa.
Pitkähihaisen paidan kanssa vielä ongelmia, myös riisumisessa. sukkiakaan ei osaa laittaa :(

En ole stressannut tuosta, parempi ois vaan pk:ssa tajuta ettei tyttöä voi verrata "normaaliin" kolmevuotiaaseen.

Tottakai lapsia kannustetaan pukemaan itse, miten ihmeessä ne ikinä oppisivat pukemaan itse, jos ei niiltä odotettais mitään? Jos hoitajat pukis niille aina kaikki vaatteet päästä varpaisiin eikä itse tarttis tehdä mitään? Ja kyllä tuon ikänen lapsi pystyy jo pukemaan ihan kaikki vaatteet päälle. Eri asia sitten mitä on kotona odotettu ja opetettu!

Ei odota, toki kannustaa siihen.

Meillä ei ollut toivoakaan, että tuo olisi reippaasti pukenut vielä tuossa vaiheessa, hyvällä tuurilla jotain meni päälle. Tavoitteena olikin kannustaa tuohon hommaan, joka ei kuulunut suosikkeihin. Vuoden päästä olikin tilanne ihan täysin eri.

puetteko te tosiaan vielä kolmivuotiaatkin päästä varpaisiin valmiiksi?? :O eikö ne pistä hanttiin, kai ne nyt jotain haluaa opetella itekin, jos ei nyt ihan kehitysviiveisestä ole kyse?

puetteko te tosiaan vielä kolmivuotiaatkin päästä varpaisiin valmiiksi?? :O eikö ne pistä hanttiin, kai ne nyt jotain haluaa opetella itekin, jos ei nyt ihan kehitysviiveisestä ole kyse?

:laugh: Kiva provoyritys. Kas kun kun lapsia on erilaisia, ja kaikkien mielestä vaatteiden pukeminen ei ole kivaa. Mutta kai teillä jo on heitetty apupyörät pois kolmivuotiaana? Ettei olisi vaan kehitysviivästymää?

No meillä ei poika halua oikein edes harjoitella paidan pukemista tai riisumista, saati että haluis yrittää haalaria tai hanskoja laittaa. Housut ja sukat osaa riisua ja housut pukea itse ja sukatkin kun vähän henkisesti avittaa ja riisuu hanskat ja kengätkin itse joskus. Mutta meillä ei onnistu se että mä rohkaisen tai "vaadin", silloin kieltäytyy täysin.

Yhteistyössä