Odotatko saavasi lahjoja vauvalle kun se syntyy? Miehestä jupinaa :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jupinaa mutinaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jupinaa mutinaa

Vieras
Mieheni on loukkaantunut ja ärsyyntynyt äidilleni, kun äitini ei tuo lahjoja kuukauden ikäiselle pojallemme. Häntä ärsyttää ettei äitini edes kysy tarvitaanko me jotain tai tarjoa mitään apua. Isäni ei ole käynyt katsomassa mutta on onnitellut kun olemme tavanneet

Äitini on kahdesti käynyt ensimmäisellä kerrala toi kaksi bodya ja tänään kävi ja toi pullaa kahvipöytään. Emme me tarvitse mitään lahjoja enkä minä odota semmoista, mutta mieheni mielestä mun äiti on välinpitämätön moukka. Isosiskolle äitini toi barbie lelujoulukalenterin. Esikoinen ei ole meidän yhteinen lapsi niin se voi vaikuttaa että miehen mielestä pikkupoika "jää esikoisen varjoon"

Mieheni vanhemmat ovat suurieleisesti lahjoneet meitä kalliilla lahjoilla. He viettivät yli viikon täällä hotellissa ja hössöttivät minulta hermot riekaleille He ovatkin varakkaampia. Mutta me ei tarvita mitään!! Ärsyttää kun mieheni sanoo perheeni olevan rikkinäinen luuserilauma jossa kukaan ei välitä kenestäkään ja vauvan syntymäkin on pelkkä olankohautus

Anopilta ei saatu mitään, edes häälahjaksi, joten en osaa enää edes odottaa siltä mitään.. Tiedän että jos ja kun miehen veljet saa lapsi, hukutetaan ne lahjoihin... Oma äitini tuo kauheasti kaikkea (mitä ei edes tarvita), mutta kyllä mä tykkään siitä eleestä, että jotain tuodaan uudelle tulokkaalle :)

Onhan äitisi tuonut bodeja, kyllähän nekin lasketaan? :D Minusta ainakin!

Odotin saavani enemmän juuri vaatteita tai muita lahjoja, olin netistä lukenut että ei kannata juuri mitään itse ostaa kun kuitenkin läheiset tuo niitä sitten sylit täynnä. Saimme yhden bodyn ;) Ristiäisissä kyllä sitten lahjoja olikin, mutta ei siis heti ekoilla tapaamisille läheiset tuoneet mitään.

En odota vauvan syntyessä isovanhemmilta sen ihmeellisempää kuin just vaikka body tai helistin ja suklaalevy tai rotinat äidille. Meillä on ollut tapana sitten ristiäisissä lahjoa.

Vähän tainnut tuorella isällä pää mennä pyörälle ja innostua liikaa? Muistuttaisin, ettei kannata mollata toisen perhettä. Vauvasta on puolet teitä kumpaakin ja teidän sukuja.

Sitä vartenhan niitä lapsia tehdään, että saadaan lahjoja...
Hitto.. eikö se oo ihan sama kuka tuo ja mitä tuo.. jos ees tuo ollenkaan. Kukaan ei ole velvollinen tuomaan yhtään mitään.

Minä en edes tiennyt odottaa lahjoja esikon synnyttyä.. Rotinapitkon tiesin saavani äidiltäni ja anopilta. Molempien suvut ovat hyvin varakkaita. Pääasiassa tuli bodyja yms. vaatetta, joista olin kaikista iloisesti yllättynyt kun en odottanut mitään. Saa nähdä miten käy kuopuksen kanssa kun syntyy parin viikon sisällä.. Meillä on niin paljon jo kaikkea, että olen pyytänyt etteivät toisi mitääb ja korkeintaan ruokaa pakkaseen. Saa nähdä miten käy..

totta kai tuodaan jotain uudelle tulokkalle ja mielellään äidillekin. Ihan perus käytöstapoja. Ap:n äitihän on näin toiminutkin. Ei joka käynnillä tartte tuoda jotain.

En odota mitään itselleni, miehelleni tai lapsellekaan sukulaisilta tai ystäviltä. Miksi pitäisi? Lapsihan on meidän, minun ja mieheni, enkä edes kehtaisi odottaa että joku ostaisi meille jotain lahjoja. Tuntuu jotenkin kurjalta edes ajatella, että odottaisi muiden käyttävän rahojaan meidän lapseen, kun meidän velvollisuushan se on hänet vaatettaa ja ostaa tavarat, mitä hän tulee tarvitsemaan. Tiedetään, tämä on varmaan valtaosalle ihan utopistinen ajatusmaailma, mutta en osaa kuvitella muutakaan omasta kasvatuksestani johtuen.

Kurjaa, että miehesi vertailee omia vanhempiaan ja sinun vanhempiasi jotenkin vaa'alla että kumpi on "parempi" :| Ei ketään kai voi velvoittaa ostamaan toiselle tavaraa, tai moittia siitä jos ei niin tee.

[QUOTE="ssv";27601225]Miksi tilanne on tuollainen? Et ole jostain syystä mieluisa miniä?[/QUOTE]

Mjaa, en tiiä. Kyllä me juttuun tullaan, mutta anoppi on mieltynyt näihin kolmeen muuhun miniään jotka on ollut jo ikuisuuden heidän perheessä. Mä tulin yllättäen, vein miehen vihille ja saatin lapsi. Kai se järkytty :)

Tiedän yhden pariskunnan jolla oli riita aina pystyssä joulun ja synttäreiden aikaan. Toisen perheessä ei juurikaan lahjoja osteltu, se oli vain heidän tapansa. Toisessa taas ostettiin ylenpalttisen kalliita lahjoja vaikkei aina edes varaa olisi ollut. Kumpikaan puoliso ei tottunut toisen suvun tapaan.

Ja vastaus kysymykseen: en odottanut mitään kummempaa, esim. joku vaate riitti mulle isovanhemmilta. Enemmän mua ihmetyttää kertomuksessasi tuo, että vauva on kuukauden ja isäsi ei ole käynyt katsomassa. Tuollaisiin asioihin itse kiinnittäisin enemmän huomiota kuin materiaan.

Meikin saadaan JOKA kerta jotain, kun nähdään anoppia. Oma äitini ei lahjo jatkuvasti ja koen anopin kaman syytämisen jotenkin vaivaannuttavaksi. Meillä se oon minä, joka valittaa, että: "onko ton pakko taas ostaa kaikkea turhaa, vois edes kysyä tarvitaanko" ja sitten toki loukkaannutaan, kun oon muutamaan otteeseen sanonunet, ettei tarvita :) mut sama meininki jatkuu ens kerralla, kun ei ois koskaan mitään vastaanlaittoa kuullutkaan.

kai mä olen sitten kiittämätön?

[QUOTE="hei";27601524]Tiedän yhden pariskunnan jolla oli riita aina pystyssä joulun ja synttäreiden aikaan. Toisen perheessä ei juurikaan lahjoja osteltu, se oli vain heidän tapansa. Toisessa taas ostettiin ylenpalttisen kalliita lahjoja vaikkei aina edes varaa olisi ollut. Kumpikaan puoliso ei tottunut toisen suvun tapaan.

Ja vastaus kysymykseen: en odottanut mitään kummempaa, esim. joku vaate riitti mulle isovanhemmilta. Enemmän mua ihmetyttää kertomuksessasi tuo, että vauva on kuukauden ja isäsi ei ole käynyt katsomassa. Tuollaisiin asioihin itse kiinnittäisin enemmän huomiota kuin materiaan.[/QUOTE]

Mä olen satavarma että meistä tulee just tommonen perhe. Mieheni suvulla on täysin erilainen kulttuuri näissä asioissa. Kaikki on niin suurellista.

Mä käyn monta kertaa viikossa tapaamassa mummiani,kuten myös isäni niin on nöhnyt vauvaa siellä. Ei olla sovittu mitään virallista vauvan esittely tapaamista :)

Mummini on ainut henkilö kenestä mies perheessäni pitää. Samanlainen hössöttävä passaava muori kuten hänen äitinsäkin...

En odottanut kummankaan kohdalla ja molempien kohdalla yllätyin kun ystävät ja sukulaiset ulkomaita myöten lähetti lahjoja vastasyntyneelle. Ja jopa kummini joista en ollut 12vuoteen mitään kuullut.
Äitini on aina halunnut ostaa jotain isompaa esim.sitterin ja sen lisäksi pari pientä juttua mitkä on hälle olleet tärkeitä hankkia. Ne olemme saaneet jo hyvissä ajoin ennen vauvojen syntymää.
Minusta on tökeröä mieheltäsi arvostella noin. Onko lapsenne miehen vanhempien ensimmäinen lapsenlapsi? Tulevaisuudessa nuo riidat saavat varmasti isommat mittasuhteet kun miehesi vertailee tyttösi ja poikanne lahjoja sukusi puolelta. Toivottavasti miehesi suku kohtelee molempia lapsia tasapuolisesti.

Meikin saadaan JOKA kerta jotain, kun nähdään anoppia. Oma äitini ei lahjo jatkuvasti ja koen anopin kaman syytämisen jotenkin vaivaannuttavaksi. Meillä se oon minä, joka valittaa, että: "onko ton pakko taas ostaa kaikkea turhaa, vois edes kysyä tarvitaanko" ja sitten toki loukkaannutaan, kun oon muutamaan otteeseen sanonunet, ettei tarvita :) mut sama meininki jatkuu ens kerralla, kun ei ois koskaan mitään vastaanlaittoa kuullutkaan.

kai mä olen sitten kiittämätön?

Mulla samat mietteet. En halua olla kiittämätön, ja koen vaivaannuttavana lahjojen saannin. En halua olla jatkuvasti kiitollinen. En halua keneltäkään rahaa/tavaraa jota en tarvitse. Varsinkaan en halunnut viihdyttää appivanhempia vasta synnyttäneenä kymmenen tikkiä perseessä itkuherkkänä ja olla niin helvetin kiitollinen heidän "avustaan". Enemmän oisinollu kiitollinen että oisin saanut pesiä vauvan kanssa ihan rauhassa. Sekin piti tehdä niin suurieleisesti ja asua naapurihotelissa yli viikko. Kuinka paljon he meistä välittävätkään.

Voitteko kuvitella?! Anoppi olisi halunnut antaa minulle 400e koska synnytin!?! Sekö oli mun tehtävä, arvo ja palkka!? En ottanut vastaan, sisimmässäni loukkaannuin ja ulkoisesti tein vitsin koko jutusta.

Odotin saavani lahjoja kun esikoinen syntyi. Ja sainkin niitä tosi paljon omalta suvultani, lähinnä vaatteita ja vauvanleluja. Ristiäisissä saatiin sit vauvalle paljon koriste-esineitä ja lisää vaatteita. Näin meillä on ollut tapana. Miehen suvussa ei lahjoja vaihdeta, ei edes jouluna.

Viides vauva (eikä kolmas ja neljäskään) enää saanut lahjoja eikä juuri kukaan ole tullut heitä katsomaan. Sukulaiset on onnitellu sit ku ollaan törmätty jossain. Ja en ole enää esikoisen jälkeen lahjoja edes odottanut. Kuka sitä nyt jaksaa joka vuosi lahjoja samaan perheeseen kantaa kun lapsia alkaa oleen jokaiselle alkavalle vuodelle :D

[QUOTE="a.p";27601710]
Voitteko kuvitella?! Anoppi olisi halunnut antaa minulle 400e koska synnytin!?! Sekö oli mun tehtävä, arvo ja palkka!? En ottanut vastaan, sisimmässäni loukkaannuin ja ulkoisesti tein vitsin koko jutusta.[/QUOTE]

Mitvit??? Ööö toivottavasti miehes ei oo ottanut liikaa vaikutteita kotoa, alkaa kuulostaa pelottavalta...

Yhteistyössä