odotanko huomiseen kun on äitiploaika, epäilen että lapsivettä tihkuttaa?

  • Viestiketjun aloittaja mamma3x
  • Ensimmäinen viesti
mamma3x
Tänään on pikkasen välillä housut kastunu... ja huomenna olis aamupäivällä muutenkin äitipoli.

Ei kai se nyt yhdessä yössä viel hallaa tee jos ei ala kunnolla lorisemaan?

Vai mitä olette mieltä?
 
d
mulla oli vaan valkovuoto niin hitsin vetistä että luulin sen olevan lapsivettä, liuskoilla sitte asia tarkistettiin ettei ollu lapsivettä ja samalla otettiin jotain muita näytteitä... olisko ollu hiiva ym...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja TT:
Mä pelkäsin tota koko loppuraskauden ja ph-liuskoilla tarkistelin asiaa. Ei kuitenkaan ollu vettä onneks.
No hitto...

mullahan on noita liuskoja! Onko sit lapsivesi hapanta vai emäksistä?

eli minkäs väriseksi pitäis muuttua paperi?
 
TT
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja TT:
Mä pelkäsin tota koko loppuraskauden ja ph-liuskoilla tarkistelin asiaa. Ei kuitenkaan ollu vettä onneks.
No hitto...

mullahan on noita liuskoja! Onko sit lapsivesi hapanta vai emäksistä?

eli minkäs väriseksi pitäis muuttua paperi?
Siniseks pitäs muuttua jos on lapsivettä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja TT:
Mä pelkäsin tota koko loppuraskauden ja ph-liuskoilla tarkistelin asiaa. Ei kuitenkaan ollu vettä onneks.
No hitto...

mullahan on noita liuskoja! Onko sit lapsivesi hapanta vai emäksistä?

eli minkäs väriseksi pitäis muuttua paperi?

tarkennan viel että en ole älynny kokeilla kun noi liuskat on ihan perus indikaattoripaperia, sellasta keltaista ja mukana on taulukko jonka väreihin vertaamalla saa ph arvon.

Jonkun pascoe paketin mukana aikoinaan tullu
 
TT
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja TT:
Mä pelkäsin tota koko loppuraskauden ja ph-liuskoilla tarkistelin asiaa. Ei kuitenkaan ollu vettä onneks.
No hitto...

mullahan on noita liuskoja! Onko sit lapsivesi hapanta vai emäksistä?

eli minkäs väriseksi pitäis muuttua paperi?

tarkennan viel että en ole älynny kokeilla kun noi liuskat on ihan perus indikaattoripaperia, sellasta keltaista ja mukana on taulukko jonka väreihin vertaamalla saa ph arvon.

Jonkun pascoe paketin mukana aikoinaan tullu
Sellasta neuvola mullekin antoi. Ja testasin sen toimivuutta kloriitilla:)
 
Mulla verestävää vuotoa paperiin pyyhkimällä ja menin neuvolaan. Terkkari ei ollut varma, että onko siinä lapsivettä mukana ja laittoi menemään polille. Siellä sitten tehtiin testi josta pitääs nähdä onko lapsivettä vai ei. No mun kohdalla tulos oli tietenkin epäselvä ja piti jäädä osastolle. Epäsäännölliset supistukset alkoi samana päivänä ja likka syntyi parin yön päästä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja TT:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja TT:
Mä pelkäsin tota koko loppuraskauden ja ph-liuskoilla tarkistelin asiaa. Ei kuitenkaan ollu vettä onneks.
No hitto...

mullahan on noita liuskoja! Onko sit lapsivesi hapanta vai emäksistä?

eli minkäs väriseksi pitäis muuttua paperi?

tarkennan viel että en ole älynny kokeilla kun noi liuskat on ihan perus indikaattoripaperia, sellasta keltaista ja mukana on taulukko jonka väreihin vertaamalla saa ph arvon.

Jonkun pascoe paketin mukana aikoinaan tullu
Sellasta neuvola mullekin antoi. Ja testasin sen toimivuutta kloriitilla:)

Ja kloriitti on sit emäksistä? mitä vaaleempi paperi, sitä happamampi, mitä vihreempi tai sinisempi, sitä emäksisempi
 
TT
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja TT:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja TT:
Mä pelkäsin tota koko loppuraskauden ja ph-liuskoilla tarkistelin asiaa. Ei kuitenkaan ollu vettä onneks.
No hitto...

mullahan on noita liuskoja! Onko sit lapsivesi hapanta vai emäksistä?

eli minkäs väriseksi pitäis muuttua paperi?

tarkennan viel että en ole älynny kokeilla kun noi liuskat on ihan perus indikaattoripaperia, sellasta keltaista ja mukana on taulukko jonka väreihin vertaamalla saa ph arvon.

Jonkun pascoe paketin mukana aikoinaan tullu
Sellasta neuvola mullekin antoi. Ja testasin sen toimivuutta kloriitilla:)

Ja kloriitti on sit emäksistä? mitä vaaleempi paperi, sitä happamampi, mitä vihreempi tai sinisempi, sitä emäksisempi
Jep, kloriitti on emäksistä, ph 12.8. pissa ja valkovuoto on hapanta.
 
lapsivettä!!!
Mulla tuli myös juuri noin etten voinut olla varma mitä lirahteli! niin vähäistä se oli!
Soitin polille ja tikutettiin, vettä oli!
Ilman muuta meet näytille, sillä infektioriski niin suuri!
Aikanaan neuvolassa sanoivat että pitää tulla sidekaupalla!! Korke lapsivedenmeno tapahtuu juurikin tihkuamalla!!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Alpino:
lapsivettä!!!
Mulla tuli myös juuri noin etten voinut olla varma mitä lirahteli! niin vähäistä se oli!
Soitin polille ja tikutettiin, vettä oli!
Ilman muuta meet näytille, sillä infektioriski niin suuri!
Aikanaan neuvolassa sanoivat että pitää tulla sidekaupalla!! Korke lapsivedenmeno tapahtuu juurikin tihkuamalla!!
Ihanko!Totta!Huuda!Vielä!Vähän!Lisäääääää!!!!!!!!!:D:D:D
 
Kokemusta
Mulla 8v sitten yöllä (ke-to) ensin vähän lirahti matkalla vessaan ja luulin tietysti, että pissa tuli. :) Seuraavana päivänä (siis to) säännöllisen epäsäännöllisesti sana juttu ja soittelin polille, niin sanoivat, että voin odottaa seuraavan aamun neuvolaan. Pe-aamuna neuvolassa täti ei uskonut ja sanoi, että varmaan syntyy kohta muutenkin että ei tässä minnekään polille enää lähdetä. Illalla miehen lääkärisisko soitti kuulumisia ja kun kuuli tilanteen, käski heti soittaa polille. Soitin ja sanoivat, että jos vointi hyvä ja yöllä ei tule lähtöä, niin aamulla heti käymään ja käynnistykseen.

Mentiin sitten la-aamuna, niin hoitaja sanoi, ettei tämä nyt mitään vettä ole. Lääkäri tutki ja sanoi, että ihan selvä juttu, mutta testataan vielä paperilla. Vauvan vointi ultratessa hyvä, tulehdusarvot normaalit, joten lähdin vieläkin kotiin, mutta su-aamuna sitten viim käynnitetään. Su-aamuna menin, niin lääkäri sanoi, ettei me sunnuntaina ketään käynistet'ä, että osastolle vaan... Että maanantaina sitten. :O No, osastolla sitten oltiin ja ma-aamupäivällä käynnistettiin ja illlalla poika syntyi.

Että 5vrk ehti mennä!!! Minulla oli ab-kuuri poskiontelotulehdukseen (josta en muistanut mainita), mutta varmaan esti vähän tulehdustakin. Mutta näinkin voi käydä.

Onnea matkaan!
 

Yhteistyössä