OBH Nordica jäätelökone

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Heiheidi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Heiheidi"

Vieras
Sain jäätelökoneen syntymäpäivälahjaksi ja testattiin sitä äsken ekaa kertaa. Tehtiin perusohjeella vaniljajäätelöä ja maku on jotenkin liian kermavaahtomainen. Laitettiin siis 2dl kuohukermaa vaahdotettuna, 2 keltuaista, sokeria ja ½vaniljatankoa. Jäätelö jäi myös aika vaahtomaiseksi, toki pohjalla oli sellaista kuin kaupan jäätelöt ovat. Hmm, onko kokemuksia?

Minä olen syönyt kaksi kertaa jäätelökoneella tehtyä jäätelöä, eikä kumpikaan maistunut tai tuntunut kaupan jätskiltä. Kotitekoisesta puuttuvat mm. kaikki jätskin rakenteeseen vaikuttavat lisäaineet, joten ei siitä samanlaista tule.

Alkuperäinen kirjoittaja ölli;26204705:
Minä olen syönyt kaksi kertaa jäätelökoneella tehtyä jäätelöä, eikä kumpikaan maistunut tai tuntunut kaupan jätskiltä. Kotitekoisesta puuttuvat mm. kaikki jätskin rakenteeseen vaikuttavat lisäaineet, joten ei siitä samanlaista tule.

Joo no, EI HAITTAA! Toi maistuu ihan pätkis-juustokakulta. NAM! :)

Voihan sitä tehdä muillakin ohjeilla. Meillä on esim. ollut puolet maitoa ja puolet kermaa. Ihan hyvää jäätelöä on tullut. Itsellä makuaisti on kylläkin muuttunut karppauksen vuoksi, mutta lastenkin mielestä jäätelö on parempaa kuin kaupan jäätelö.

Alkuperäinen kirjoittaja ölli;26204705:

Niinpä, oikeilla aineilla tulee erilaista kuin lisäaineilla. Ap oli vielä käyttänyt oikeaa vaniljaa eikä sellunkeiton sivutuotteena saatavaa vanilja-aromia.

Tuolla reseptillä syntyy hyvää jäätelöä. Mutta vaahtomaisuus johtuu siitä että että sulla taitaa olla huono jäätelökone, joka ei jaksa vääntää jäätelöä loppuun asti.

Kivikovaahan jäätelön ei tartte olla, niin kuin tiiliskivijäätelöt, mutta ei se vaahtoa ole eikä pehmistä, kun jäätelö on valmista.

Mulla on ollut jäätelökone varmaan kohta 10 vuotta ja kyllä se niin on että rakenteeltaan parasta tulee itsejäähdyttävällä.

Yhteistyössä