O

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ok, tää on vanha juttu (mutta ei ikivanha), tuli vaan vastaan. Asiallinen Ylen juttu Halla-Ahosta, jossa sinällään puhuu ihan järkeviä etc. Mutta mietityttää vaan, että jos suhtaututuu noin pessimistisesti tulevaisuuteen niin aika mielenkiintoista.

Aika mielenkiintoista myös se, että kuitenkin Halla-Aho on se persujen profeetta. Ei millään muotoa kiistä ilmastonmuutosta, mutta sitten tämmöisiä kommentteja (huom. vuonna 2019 siis nää):

"– Ei varmasti saada, tilanne vain pahenee. Oma toivoni, sikäli kun sitä on, perustuu siihen, että maailmassa tapahtuu jokin suuri häiriö, joka pakottaa järjestämään palikat uudelleen taloudessa. Muuten ei ole mitään toivoa, että päästäisiin päästövähennystavoitteisiin. Siinä mielessä olen ihan tyytyväinen presidentti Trumpin toimiin, vaikka ne näyttävätkin kaoottisilta. "

Vähän niinkuin sellainen ajatusmaailma, että pitäs tapahtua joku karmiva romahdus, että ilmastonmuutos voisi tulla torjutuksi. Ja periaatteessa, rivien välistä voisi myös lukea, että tämmöset sekojohtajat voisivat maailman sellaiseen ajaa (Trump siis).

Mitä itse mieltä tästä?
 
vierailija
Hyvä otsikko napsahti. Aattelin, että täällä joku puhuu Isosta O:sta. Kenties niistä pistoksista?

Mut joo... Mielenkiintoinen juttu tosiaan, ajattelin itse hieman tuohon tapaan nuorena, Eli olin ylipäätään pessimisti ja ajattelin, että maapallo pelastuu vain jonkun katastrofin kautta. No, tietyllä tavalla ajattelen yhä noin, mutta mun mielestä pitäisi edes yrittää. Mun mielestä Halla-Ahon viesti on se, että "vituiksi menee anyway, mutta annetaan tulevien sukupolvien maksaa lasku".
 

Yhteistyössä