:O Voi taivas noita huutonetissä myytävien merkkihaalareiden hintoja!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MiniSun
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MiniSun

Vieras
Ihanko oikeasti joku ostaa käytetyn, ehkä jopa kaksi talvea päällä olleen talvihaalarin lapselleen hinnalla 70-80e?? :O

Niinhän se on, että tyhmä ei ole se joka pyytää vaan se joka maksaa, mutta joku raja kuitenkin!
Ticket to heaven-haalari 60-80e käytetty!!! Haloo! Niitä ja montaa muutakin merkkiä saa uutenakin tuolla hinnalla kun vaan viitsii vähän kaivella nettiä!

Meillä on lapsella ticketin talvihaalari ja kun se aika tulee että siitä pitää luopua ja eteenpäin myydä, niin en todellakaan edes kehtaisi alkaa pyytämään 30e enempää. Vaikka haalari ihan uudenveroinen olisikin!

Olen järkyttynyt!

täysi samaa mieltä. mä laitan merkkihaalarit kuulkaas vaatekeräykseen ihan ilman hintaa :D en ikinä kehtais käytetystä mistään pyytää keltään mitään, kirpparit on kans niin säälitäviä.. käytetty on KÄYTETTY.. enkä osta mitään käytettyä.. paitsi autoja ja käytetyssä talossa voin asua ja asunki..

[QUOTE="diu";29003406]täysi samaa mieltä. mä laitan merkkihaalarit kuulkaas vaatekeräykseen ihan ilman hintaa :D en ikinä kehtais käytetystä mistään pyytää keltään mitään, kirpparit on kans niin säälitäviä.. käytetty on KÄYTETTY.. enkä osta mitään käytettyä.. paitsi autoja ja käytetyssä talossa voin asua ja asunki..[/QUOTE]

Minä en liion ole osatanut kirppareilta oikeastaan koskaan mitään, pari kertaa jotkut todella hyväkuntoiset vauvanvaatteet. Enkä sinne ole koskaan mitään myyntiin vienytkään. Joskus ollaan torissa myyty jotain huonekaluja.
Siis uskomatonta miten jotkut kehtaa laittaa noin korkeita hintoja käytetyistä vaatteista. Ite oon paljon antanut kummilapselle käytettyjä merkkivaatteita. Joitakin vaatteita sitten hyväntekeväisyyteen, niille lapsille joilla vaatteista oikeasti on pulaa.

Siis ihan kauheaa kiskontaa, huhhuh!!

Minä ostin yhden haalarin 70e:lla ja se huudettiin 85e:lla. Ei haittaa minua :D

Olen myös ostanut käytetyn haalarin päälle kuudellakympillä. Siinä ei kyllä ollut yhtään mitään käytönjälkiä, sen kaikki ominaisuudet (täysi vedenpitävyys, todella lämmin) oli tallella ja se kesti koko pitkän talven pienellä tytöllä joka konttasi, muksahteli, kiipesi, laski mäkeä...

Minä olen ostanut. Tiettyjä kuoseja/värejä ei saa uutena enää kaupoista jos ovat edellisten kausien malleja. Eikä mulla ole kauheesti aikaa alkaa selamaan jokaista lastenvaatteiden nettikauppaa, sattuisko siellä nyt joku alehaalari olla.

[QUOTE="diu";29003406]täysi samaa mieltä. mä laitan merkkihaalarit kuulkaas vaatekeräykseen ihan ilman hintaa :D en ikinä kehtais käytetystä mistään pyytää keltään mitään, kirpparit on kans niin säälitäviä.. käytetty on KÄYTETTY.. enkä osta mitään käytettyä.. paitsi autoja ja käytetyssä talossa voin asua ja asunki..[/QUOTE]

Onneksi ihmiset myös kierrättää.. Jos sinunlaisiasi olisi enemmän, niin voi voi.. Taisit oikein polleana kirjoittaa tuon viestisi :D

[QUOTE="vieras";29003653]Onneksi ihmiset myös kierrättää.. Jos sinunlaisiasi olisi enemmän, niin voi voi.. Taisit oikein polleana kirjoittaa tuon viestisi :D[/QUOTE]

Mutta hänhän nimenomaan kierrättää, kun vie vanhat keräykseen. Minä ainakin vannoutuneena kirppistelijänä arvostan suuresti näitä harrastukseni rahoittajia, jotka vievät hyväkuntoista tavaraa kiertoon ja ostavat upouutta tilalle. Samalla saavat hyväntekeväisyysjärjestötkin jokusen killingin.

Mitä huutiksen haalareihin tulee, ostan kuitenkin mieluummin uutta alesta. Haalari on kulutustavaraa, viiden pesun jälkeen ominaisuudet eivät siinä 150 euron haalarissa ole enää paljon kummemmat kuin halpiksessakaan.

Itse aina yritän etiskellä käytettynä, kun ahdistaa tämä kerskakulutus... Mutta totta kyllä, että käytetystä ylipäätään pyydetään ainakin huutiksessa älyttömiä hintoja, kun huomioi vielä postikulut niin usein hinta lähes samaa luokkaa kuin uudella. Meille kun kelpaisi joku vähän vähemmän merkikäs haalarikin, mutta niitä on aika vähän tarjolla (en tiedä eivätkö kestä, eivätkö mene kaupaksi vai eikö ihmiset jaksa laittaa myyntiin sellaista josta ei saa samassa suhteessa rahojaan takaisin).

Siksi fiksumpaa onkin ostaa merkkihaalareita. Ostat uutena ja maksat silti vähemmän kun jostain halpiksesta. ;) Ostat käytettynä/alesta niin saat miltei omat takas, joskus enemmänkin. Tässä yksi syy miksi en koskekaan halvempiin ei niin tuttuihin merkkeihin. (huom: yksi syy!)

Joo, minuakin vieroksuttaa kersakulutus. Ja sitten noihin ominaisuuksiin... Onkohan tuokaan aivan että pesu niin mahdottomasti niitä heikentää, vai onkohan ihan vaan markkinamiesten keksintöä, jotta paremmin myisivät? Esim. talvihaalarissa joku vedenpito on aika turhaa, jos miettii että pääasiassa siellä lumihangessa touhutaan eikä lätäköissä. Lämpöäkin saa kummasti lisää kun vetäsee villatakin päälle. Ja vaikka se vanu (tai oli sitten vaikka thermolitea, niin vielä vähemmän menee kasaan) menee hieman kasaan pesussa, niin eihän se sieltä mihinkään katoa. Monet haalrit suositellaan nykyään jopa kevyesti rummuttamaan, jotta eriste saisi ilmavuutensa takaisin. En usko lämmöneristävyydenkään niin merkittävästi katoavan parista pesusta, joita tulee talven mittaan tehtyä.

Mä myin just Mini Rodinin haalarin 90 eurolla. Oli yhden talven käytön jälkeen uudenveroinen, ei karheumaa, ei likatahroja, ei mitään. Uusi haalari maksaa 180e. Säästäähän tuossa hyvin.

Joo, minuakin vieroksuttaa kersakulutus. Ja sitten noihin ominaisuuksiin... Onkohan tuokaan aivan että pesu niin mahdottomasti niitä heikentää, vai onkohan ihan vaan markkinamiesten keksintöä, jotta paremmin myisivät? Esim. talvihaalarissa joku vedenpito on aika turhaa, jos miettii että pääasiassa siellä lumihangessa touhutaan eikä lätäköissä. Lämpöäkin saa kummasti lisää kun vetäsee villatakin päälle. Ja vaikka se vanu (tai oli sitten vaikka thermolitea, niin vielä vähemmän menee kasaan) menee hieman kasaan pesussa, niin eihän se sieltä mihinkään katoa. Monet haalrit suositellaan nykyään jopa kevyesti rummuttamaan, jotta eriste saisi ilmavuutensa takaisin. En usko lämmöneristävyydenkään niin merkittävästi katoavan parista pesusta, joita tulee talven mittaan tehtyä.

Lumi on märkää.
Ja sehän siinä lämpimässä haalarissa onkin se kiva juttu, ettei sitä villahaalaria ihan joka kerta tarvitse.

Lumi on märkää, muistan itsekin lapsena kun saattoi talvella olla takamus ja lahkeet polvista alaspäin olla ihan märät, kun ei ollut kosteussuojattuja haalareita :D Meillä kiertää haalarit kahdella lapsella ja usat on ostettu käytettynä, ja kyllä sen huomaa, että haalarit "ohenee" pikkuhiljaa käytössä. Sit puetaan villahaalaria alle tai jätetään haalari niille keleille, kun vk-haalari on vielä liian kylmä ja lämmin toppa liian kuuma :) Pari pesua ei kyllä haalaria vielä ohenna.

"Myyn 30e:lla koska en kehtaa pyytää enempää" eli jäät mielellään ilman lisärahaa? Ok :D

No mun mielestä on ihan naurettavaa pyytää tai maksaa käytetystä talvihaalarista lähes 100e!! :O Toki en muista tiedä, mutta itse en ole minkään tietyn kuosin perään niin hulluna että siitä maksaisin mitä tahansa. Ja jo alkuviestissä mainitsin että ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa!
Mun ei oo tarvinnu ikinä varttia kauempaa selata nettiä niin on kyllä löytäny se etsitty haalari -40%!

[QUOTE="vieras";29003832]Ajattelin laittaa Popin haalarin myyntiin 70e:lla ja varmaan saan sen kaupaksi.[/QUOTE]

Ei hölmö ole se, joka pyytää.

Voin sanoa, että juuri nyt saa verkosta tuolla hinnalla testeissä popin kepittäneen haalarin - uutena. Jälleenmyyntiarvo on popilla toki parempi.

Kunnon kilpavarustelua kun uutta haalari hankittaessa jo mietitään jälleenmyytiarvoa... Mahtaakohan olla sijoituksen riskit arvioituna siltä varalta että se lapsi kiipeääkin puuhun ja haalari repeää... Vai hermostuuko mamma? ;)

Ohi aiheen, tiedän,

Yhteistyössä