Nyynä,huom!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muuttoa suunnitteleva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muuttoa suunnitteleva

Vieras
Oletko muualta muuttanut Turkuun?

Aattelin vaan kun turkulaisen suuhun ei oikein sovi tuo "mie" ja "sie"-murre... :)

No kysymys kuuluu että kauanko sinulta ulkopaikkakuntalaisena kesti oppia kulkemaan Turussa eksymättä ja muutenkin oppia "turkulaisten tavoille"?
Oletko saanut sieltä kavereita vai onko se kovin sisäänpäin lämpiävä kaupunki?
Kiitos :flower: jos viitsit vastata

ei turku oo huhupuheista huolimatta kovin sisäänlämpiävä :D mäkin olen aikanani tänne nuorena muuttanut, ja paljon on nyt kavereita, turkulaisia ja muualtakin tulleita :D :D ihana, kaunis ja kiva kaupunki on, tervetuloa :D :D
ja vastaan, vaikkei multa kysyttykään!! :wave:

heh, mitähän mie uskaltasin tähän vastata ettei palstamammat hyökkää kimppuun :D pohojosesta oon tänne muuttanu ja suku löytyy savo-karjalan alueelta =)

rehellisesti? turku ON sisäänpäin lämpiävä kaupunki, täältä on todella hankala saaha sydänystäviä jotka ovat turkulaisia. miullaki ne jotka on kaikkein lähimpiä täältä turusta saatuja ystäviä ovat jotain kautta jostain muualta, joko puoliturkulaisia (jompikumpi vanhemmista jostain muualta suomesta) tai sitten ovat tänne muuttaneita.

en oo oppinu turkulaisten tavoille, enkä opikaan. syy löytyy tuosta edellämainitsemastani seikasta. täällä ei esim. osata sanoa asioista suoraan vaan kierrellään ns. japanilaiseen tyyliin kun kissa kuumaa puuroa. mie taas oon suorasukanen immeinen ja sanon totuuden suoraan, ja hyvin monasti se näkkyy kyllä sitte sen vastapuolen naamastaki, ku miun vastaus tai kommentti ei ollukkaan tyhjän imarteleva =)

turku on heleppo kaupunki oppia tuntemaan. ei menny ku muutama viikko niin kaupunki lähialueineen oli suht koht hallinnassa. kartan kanssa ku lähtee ja ostaa päivälipun bussiin ja matkustelee ristiin rastiin muutaman päivän ajan niin kummasti oppii että missä ilimansuunnassa on mikäki alue :D

jos tänne oot muuttamassa, niin tässäpä sitte ois siulle muualta muuttanu kaveri :D B)

Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
ei turku oo huhupuheista huolimatta kovin sisäänlämpiävä :D mäkin olen aikanani tänne nuorena muuttanut, ja paljon on nyt kavereita, turkulaisia ja muualtakin tulleita :D :D ihana, kaunis ja kiva kaupunki on, tervetuloa :D :D
ja vastaan, vaikkei multa kysyttykään!! :wave:

joo mutta sie oot kuitenki varsinais-suomesta, ei siua katota sillai kieroon ku meitä vähän kauempaa muuttaneita... :whistle:

okei, eli mä oon liian läheltä ja kuulun tuohon tyhjästä imartelijoiden joukkoon :D :D tää tuntuu vaan nykyään niin mun kodilta, että en täältä enää osaisi minnekään lähteä =)

:o

no siis kun kirjoitit tohon, että turkulaiset hämmästyy, jos kertoo rehellisen mielipiteen eikä vastaa tyhjän imartelevasti =) mut siis ymmärrän hyvin mitä tarkoitat, mäkin luulin aluksi, että turkulaiset on ärsyttäviä ja erittäin sisäänpäinlämpeäviä, mutta pikkuhiljaa tästä on tullut niin hyvä paikka olla ja ystäviäkin on löytynyt =) ja löytyy uusiakin koko ajan :D

no siis kun kirjoitit tohon, että turkulaiset hämmästyy, jos kertoo rehellisen mielipiteen eikä vastaa tyhjän imartelevasti =) mut siis ymmärrän hyvin mitä tarkoitat, mäkin luulin aluksi, että turkulaiset on ärsyttäviä ja erittäin sisäänpäinlämpeäviä, mutta pikkuhiljaa tästä on tullut niin hyvä paikka olla ja ystäviäkin on löytynyt =) ja löytyy uusiakin koko ajan :D

aijjoooo...

mutta sie ootki asunu tarpeeks kauan jo. mie oon viihtyny täällä vasta 5 vuotta :D

ja mie tarkotin tuolla kommentilla sitä että mie en mielelläni valehtele jos kysytään mielipidettä. mie aina kaverilleniki (puoliksi turkulainen) sanon ku ollaan vaatekaupassa että: haluatko kuulla totuuden vai turkulaisen version :D nauretaan aina tälle ja nykyjään se haluaa kuulla sen totuuden mieluummin :laugh: mutta kauan meni kouluttaessa :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

:laugh: no voihan turkulainen versio :laugh:
mut juu, tosiaan aikansa se vie, että niitä ystäviä saa näin aikuisiällä... luulisin, että vielä vaikeampaa olisi muuttaa vaikka jonnekin pääkaupunkiseudulle.... :whistle: tai no ehkä se on vaan mun huono käsitys :D

mut juu, tosiaan aikansa se vie, että niitä ystäviä saa näin aikuisiällä... luulisin, että vielä vaikeampaa olisi muuttaa vaikka jonnekin pääkaupunkiseudulle.... :whistle: tai no ehkä se on vaan mun huono käsitys :D

no ne on ne stadilaiset... luulee olevansa jotain... :D no voi elläimen käsi, justha miussa tuli se turkulainen puoli esiin :D :laugh: :laugh: :laugh:

Turussa asuneena ja sieltä pois muuttaneena (en siis syntypeäinen turkulainen) sanoisin, että sisäänpäin lämpiävää sorttia ovat nuo turkulaiset. Muutin sinne aika nuorena, enkä kotiutunut, vaikka koulutkin siellä kävin, jotenkin vaan aina oli semmoinen olo ettei ulkopaikkakunnalta tulleita ei vain oikein hyväksytä porukkaan, silleen oikeesti. Minullekkin siltä reissulta jäi vain muutama turkulainen ystävä ja muut ns muualta muuttaneita.

Kuten Nyynä sanoi, Turku on helppo oppia tuntemaan, eihän se mikään iso paikka ole. ostaa päivälipun bussiin, kartta käteen ja menoksi.

Niin ja meneppä sanomaan turkulaiselle suoraan mielipiteesi..huokaus...ei todellakaan kannata!Kannattaa siis opetella puhumaan "turkulaisittain" ja olla sanomatta mielipiteitään turhan suoraan :)

No jaa..itse asun pääkaupunkiseudulla enkä pidä tätä mahdottomana paikkana, mutta empä asukkaan missään Helsingin keskustassa, joka muuten aika monen mielestä on se "pääkaupunkiseutu".

Täällä vähän syrjempänä asustavana meno on vähän samanlaista kuin turussakin, paitsi että ihmiset ovat helpommin lähestyttäviä ja naapurienkin kanssa ihan oikeasti voi tulla toimeen :)

Alkuperäinen kirjoittaja Iitintiltu:

No jaa..itse asun pääkaupunkiseudulla enkä pidä tätä mahdottomana paikkana, mutta empä asukkaan missään Helsingin keskustassa, joka muuten aika monen mielestä on se "pääkaupunkiseutu".

Täällä vähän syrjempänä asustavana meno on vähän samanlaista kuin turussakin, paitsi että ihmiset ovat helpommin lähestyttäviä ja naapurienkin kanssa ihan oikeasti voi tulla toimeen :)

no näimpä se mieki väittäsin asian olevan :D ;)

Yhteistyössä