Nyton tapahtunut se jonka olen tiennyt tapahtuvan jo kauan

vierailija
Koirasudet siis pelkää vähemmän ihmistä, ei ne kesyjä ole, kuten koirat, vaan puolikesyjä, eli saattaa vaikka tulla pihapiiriin jne helpommin.. Kannattaa googlettaa aiheesta lisää.

Mut jos noista havaintojen määristä puhutaan. Onko meillä Suomessa liian vähän karhuja, koska ne ei tule joka kesä pihoille? Entäs ketut, mikä on niiden tilanne?

Minusta tämä systeemi noiden susien kanssa, että kokeillaan kannan määrää sillä, että koska ihmisiä alkaa häviämään, on väärin. Kyllä kantamäärää pitää alkaa vahtimaan, jo, kun ne syö koiria tai tulee lähelle ihmistä. Ja kyllä ne ennemmin tai myöhemmin tulee.. sitähän me nähdään nyt.

Ja jos susia on liikaa Euroopassa ja niitä tahdotaan siirtää tänne pohjoiseen, et saadaan siellä tapetuksi, niin vahingot sais kyl sit korjata nämä Eurooppalaiset kaverit.
Ei oo tainnu susi koskaan syödä ihmistä. Ne 1800 luvun tapaukset tais johtuu rabieksesta puremasta johtuen. Nyt voitaisiin pitää eläinten rokotuskampanja ja rokottaa lihan syöjät. Ni päästään rabiekesta eroon ja siitä että ne tulisivat ihmisten piha piiriin. Missä on puhuttu että euroopasta siirretään tänne pohjoseen?. Venäjältähän ne käy täällä. No mitä nähdään kyllä ne susi ihmis tilanteet on harvinaisia ei edes kymmentä tapausta vuodessa joten kohtaaminen on promilen luokkaa ei siis mitenkään hälyttävä tilanne.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo ja Latimeria
vierailija
Juu. No kettu on vähän eri muutenkin, kuin susi. Sillä on metsästysajatkin. Mut jos on tatppanut sen ulkopuolella, ja siitä olis saanut viranomaiset tietää, se olisi ollut metsästysrikos.



Onko nykyinen susikanta mielestäsi vieläkin liian pieni?
Toi jaettu neliökilometrille on erittäin vähän.
 
  • Tykkää
Reactions: Latimeria
Deleted member 149094
Ei oo tainnu susi koskaan syödä ihmistä. Ne 1800 luvun tapaukset tais johtuu rabieksesta puremasta johtuen. Nyt voitaisiin pitää eläinten rokotuskampanja ja rokottaa lihan syöjät. Ni päästään rabiekesta eroon ja siitä että ne tulisivat ihmisten piha piiriin. Missä on puhuttu että euroopasta siirretään tänne pohjoseen?. Venäjältähän ne käy täällä. No mitä nähdään kyllä ne susi ihmis tilanteet on harvinaisia ei edes kymmentä tapausta vuodessa joten kohtaaminen on promilen luokkaa ei siis mitenkään hälyttävä tilanne.
Mitäsäselität? Et susi ei käy ihmisen kimppuun, ellei oo rabies? :D Mistä sä tommoista vedät? Nyt hei jotain kehiin, muutakin kuin mutua.
Miten niin sudet, jotka kärsii rabieksesta, tulis ihmisten pihoille? Siis rokotettaviksi, kun ne tietää, et niiltä saa rokotteen?
Niin. Joten sanoppa, että mikä on hälyyttävä tilanne. Odotellaanko kaikessa rauhassa, et ne syö koirat, vai miten edetään? Mennään silleen perse edellä puuhun ja rakennetaan hirviaitoja tielle, vasta kun ollaan kolaroitu tarpeeksi ja sitä rataa.
 
Deleted member 149094
Toi jaettu neliökilometrille on erittäin vähän.
No kuinka monta susikohtaamista sun mielestä on niinkuin jees sitten?
 
vierailija
Mitäsäselität? Et susi ei käy ihmisen kimppuun, ellei oo rabies? Mistä sä tommoista vedät? Nyt hei jotain kehiin, muutakin kuin mutua.
Miten niin sudet, jotka kärsii rabieksesta, tulis ihmisten pihoille? Siis rokotettaviksi, kun ne tietää, et niiltä saa rokotteen?
Niin. Joten sanoppa, että mikä on hälyyttävä tilanne. Odotellaanko kaikessa rauhassa, et ne syö koirat, vai miten edetään? Mennään silleen perse edellä puuhun ja rakennetaan hirviaitoja tielle, vasta kun ollaan kolaroitu tarpeeksi ja sitä rataa.
No siis sairas susi tulee yleensä tapauksissa ihmisten ilmoille. Miksi ne hakeutuu ihmisten ilmoille vain silloin. Ehkä ne vaan tietää et saa hoitoa puhutaan ihmisusi scouteista jotka jakaa tietoa susille :) ja niin ne tulee hoitoon. No nyt tulin kahville kaverin kaa ni moikka.
 
Deleted member 149094
No siis sairas susi tulee yleensä tapauksissa ihmisten ilmoille. Miksi ne hakeutuu ihmisten ilmoille vain silloin. Ehkä ne vaan tietää et saa hoitoa puhutaan ihmisusi scouteista jotka jakaa tietoa susille ja niin ne tulee hoitoon. No nyt tulin kahville kaverin kaa ni moikka.
Nii. No. Ennenkuin meet silitteleen niitä, niin muista, et se on peto. Eläintarhassa Ruotsissa susi oli hyökännyt hoitajan kimppuun.
 
vierailija
Hyi kauhee, nyt rupes taas pelottamaan! Meidän lasten koulumatka pyörällä kulkee 10 km metsätietä suuren metsäalueen laitamilla. Ei täällä onneksi ole susia nähty, mutta ilveksiä, karhuja ja villisikoja välillä on ollut.
 
vierailija
Deleted member 149094
Ootko kuullu koskaan susilapsista?.
Olen, mutta en menisi silti silittelemään. Mielestäni susi ol eläin ja peto. En jäisi liian pitkäksi aikaa edes hirven eteen metsässä, vaikka se kasvissyöjä onkin.

Jättäisitkö lapsesi metsään huoletta? Menisitkö silittelemään hirveä?





Nyt, kun päästiin ulkomaille, eikä tarvi enää pysyä tuossa keskustelussa, hyökkääkö susi Suomessa...
 
vierailija
Olen, mutta en menisi silti silittelemään. Mielestäni susi ol eläin ja peto. En jäisi liian pitkäksi aikaa edes hirven eteen metsässä, vaikka se kasvissyöjä onkin.

Jättäisitkö lapsesi metsään huoletta? Menisitkö silittelemään hirveä?





Nyt, kun päästiin ulkomaille, eikä tarvi enää pysyä tuossa keskustelussa, hyökkääkö susi Suomessa...
Susia on maailmassa 200k ja viime vuonna kaks hyökkäystä maailmassa eli promilen promile käy kimppuun. Kyllä mun lapsi voi mennä metsään ja en olisi huolissaan enemmän huolettaa kun iltasella on kaverin luona ja kävelee kotiin sekopitähän riiittää. Ei oo päässy taputtaan hirveä. Mäkin oon susi lapsi.
 
  • Rakkaus
Reactions: Latimeria
Deleted member 149094
Susia on maailmassa 200k ja viime vuonna kaks hyökkäystä maailmassa eli promilen promile käy kimppuun. Kyllä mun lapsi voi mennä metsään ja en olisi huolissaan enemmän huolettaa kun iltasella on kaverin luona ja kävelee kotiin sekopitähän riiittää. Ei oo päässy taputtaan hirveä. Mäkin oon susi lapsi.
Katoppa pitemmälle tilastoja, äläkä tartu.
Et vastannut kysymykseeni susilapsista. Jättäisitkö lapsen huoletta metsään susille?
Ja en puhu siitä, mitä kaikkia vaaroja on olemassa, vaan siitä, onko susi kuvailemasi kiltti kaveri, joka hakee ihmiseltä hoivaa ja hoivaa ihmisvauvoja.
Lapsia kuolee hukkumalla tosi vähän, eli tuolla dun logiikalla vois lapset jättää yksin rannalle kans..
 
No harvoinpa ne sudet tulee ihmisten ilmoille. Jospa tuo susi ties että ihminen voi sen parantaa ja tuli hakeen hoitoa. Nukuttaa se ja antaa rokotus?. Ku tossa kerrottiin että toinen susi oli käynyt moikkaan sitä ja ollut arka ihmisiä kohtaan. Et ei niistä siis suurimmaksi osaksi haittaa ole.
niin annetaanko sille rokotus koronaa vastaan, vai kuula kalloon
 
Susia on maailmassa 200k ja viime vuonna kaks hyökkäystä maailmassa eli promilen promile käy kimppuun. Kyllä mun lapsi voi mennä metsään ja en olisi huolissaan enemmän huolettaa kun iltasella on kaverin luona ja kävelee kotiin sekopitähän riiittää. Ei oo päässy taputtaan hirveä. Mäkin oon susi lapsi.
vai kaksi sataa, kyllä niitä on monin monin kertainen määrä
 
  • Haha
Reactions: Echo ja Latimeria
vierailija
Eikä toi pidä paikkaansa et olis pelkät talikot esim olin lammaspaimenena ahvenamaalla ja siellä kettu tuli lähelle lampaita ni naapurin isäntä tuli kiikaritähtäimellä ja lasautti ketun.
Just. Kettu, jonka luonnollinen saaliseläin on myyrä ja sitten jos on oikein alfabodarikettu, niin saattaa jäniksen napata, onkin todellinen uhka lampaille.
 
Deleted member 149094
@viisikymppinen isoäiti

Nyton tapahtunut se jonka olen tiennyt tapahtuvan jo kauan


Väärässä olit, Metsästäjä-valehtelijoiden klubi keksii näitä naurettavia tarinoita saadakseen lahtauslupia uljaalle pedollemme

”Kas kummaa” kun tästä(kään) uhkasta ei oo mitään videota
Ennen oli "kuva, tai ei uskota", nyt video????

Samaa sarjaa sen kans, kun lähetetään valtiopäämiehille kyssäreitä you tubessa, ja ihmetellään, kun ei saada vastausta?
 
vierailija
Katoppa pitemmälle tilastoja, äläkä tartu.
Et vastannut kysymykseeni susilapsista. Jättäisitkö lapsen huoletta metsään susille?
Ja en puhu siitä, mitä kaikkia vaaroja on olemassa, vaan siitä, onko susi kuvailemasi kiltti kaveri, joka hakee ihmiseltä hoivaa ja hoivaa ihmisvauvoja.
Lapsia kuolee hukkumalla tosi vähän, eli tuolla dun logiikalla vois lapset jättää yksin rannalle kans..
Ei siinä mitään logiikkaa ole sen takia lapsia valvotaan rannalla että ei tulisi kuolemia. Mut sudet taas niin harvoin on tappanu ihmisen ni tilanne on eri lapset voi kävellä metsässä huoletta niinkuin vuosisatoja ovat kulkeneet. Esim punkki tappaa enemmän kuin susi. Joo mä jätin lapseni kerran metsään ni susi emo oli tullu sen ja johdattanut sen susilauman luokse. Lauman johtaja oli eka kuulemma murahdellut tytölleni mut tyttö oli karjunu takas ni tilanne oli rauhottunu. Oli nimenny lauman johtajan brontoksi. Siinä ne oli luolassa ollessaan makoillu ja tyttö oli tehnyt tulen ja bronto oli tuonu kauriin ja tyttö paistoi sen ja oli tarjonnu pihvei ni bronto oli tullu ja puskulla antanu myötätuntonsa tytölle ja ilmottanu että tyttö oli lauman jäsen. Tyttö olo kuukauden poissa ja juttuja oli paljon mitä olivat tehneet. Mut siis näinkin voi käydä.
 

Yhteistyössä