Nyt ymmärrän miksi Titanic leffaa on hehkutettu. Tulin just kotiin leffasta ja vieläkin itku silmässä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "MillaVanilla"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"MillaVanilla"

Vieras
Näin Titanicin ekan kerran 10-vuotiaana kun äitini osti vhs nauhan. Silloin leffa oli tylsä ja puuduttava.

Tänään äitini sai minut ympäripuhuttua että mennään katsomaan leffa 3d:nä. Vastahakoisesti suostuin 3 tunnin kidutukseen elokuvateatterin penkissä. Kun astuimme sisään saliin, yleisössä oli 3 miestä ja loput olivat 15-vuotiaita teinipissiksiä.Puolen tunnin jälkeen olin jo valmis esittämään jotain sairauskohtausta että pääsisin pois salista, sillä en saanut leffasta mitään otetta. Sitten totesin että pakko täällä on vielä 2h ja 45min istua, joten siirsin negatiiviset muistikuvani 12 vuoden takaa syrjään.

Sitten se tapahtui, ihme. Leffa imaisikin mukaansa ja pian huomaan olevani valmis nyyhkyttämään vieressä istuvan tuntemattoman miehen olkapäätä vasten. Enkä selkeästikään ollut ainoa, sillä kyyneleitä virtasi salissa varmasti monen lirtan verran. Mutta siinä hetkessä ymmärsin miksi kaikki on hehkuttaneet Titanic leffaa. Se oli myös ensikerta kun olen koskaan leffassa itkenyt ja näyttänyt tunteeni tuikituntemattomille ihmisille.

Ehkä se leffa oli jo alunalkaen hyvä, mutta 10-vuotiaana se ei vain ollut auennut tai sitten se oli se sali ja tunnelma. Mene ja tiedä, mutta jollain tasolla se vaikutti.

mä en voi enää kattoa sitä kun itku tulee! en ole 3d:nä sitä nähnyt enkä kyllä pysty enää menemään katsomaan,jossain kaapin perällä on vhs ja se saa riittää vaikka ei sitä ole tullut katottua vuosiin.v

[QUOTE="vieras";26073359]Minusta se oli ihan ylikamala. En voi ymmärtää, miksi se on niin arvostettu. Semmosta hömppää, että oksat pois.[/QUOTE]

se ei ole hömppää vaan totta!!!

Mä kävin sen silloin ammoin katsomassa, olin jo päälle 20v ja liikutti kyllä. Sen jälkeen olen sen kotona videolta katsonu pari kertaa ja itkeny alkumusiikista lähtien. Se kohta missä Rose irrottaa jäätyneen Jackin siitä oven päältä.... voi luoja. Ja monta muutakin pientä juttua. En tiedä elänkö sitä liian tunteella mukana...

Muistan kun kävimme koulun kanssa katsomassa sen elokuvateatterissa silloin kun se oli vasta ilmestynyt. Vieressäni istui luokan "kovin" jätkä ja kuulin, kuinka sieltä suunnalta alkoi hiljakseen kuulua niiskutusta. Että herkistää se myös miespuoliset katsojat. :heart:

Mun mielestä se leffa on ala-arvoinen tekele. Siis aivan kamala. Kävin aikoinani sen elokuvissa katsomassa ja inhosin sitä jo silloin. Eka puolen tunnin jälkeen hoin vaan päässäni, että kuolis nyt se Jack niin päästäis hittoon täältä...! Yritin pari vuotta sitten katsoa sen uudestaan, mutta nyt se oli - jos mahdollista - vielä huonompi kuin silloin ekalla kerralla.

• Tykkää
Reactions: Samanlainen onni
[QUOTE="vieras";26073498]Mun mielestä se leffa on ala-arvoinen tekele. Siis aivan kamala. Kävin aikoinani sen elokuvissa katsomassa ja inhosin sitä jo silloin. Eka puolen tunnin jälkeen hoin vaan päässäni, että kuolis nyt se Jack niin päästäis hittoon täältä...! Yritin pari vuotta sitten katsoa sen uudestaan, mutta nyt se oli - jos mahdollista - vielä huonompi kuin silloin ekalla kerralla.[/QUOTE]

Samaa mieltä. Juuri juteltiin ystävien kanssa tästä aiheesta ja todettiin, että meistä kukaan ei tykännyt tästä katsomiselämyksestä. Olemme samanhenkisiä, kai, koska olemme olleet ystäviä lähes koko ikämme.

Eräs sanoikin, että voi hyvin skipata miesystäväkandidaatteja kysymällä, että tykkäsitkö Titanic-elokuvasta. Jos tykkää, ei synkkaa. :D

Mielestäni paska elokuva. Typerä juoni sinänsä karmivassa ja historiallisessa turmassa.

• Tykkää
Reactions: Samanlainen onni
Siis mullakin on normaalisti se kriittinen katsojan silmä, varsinkin kaikelle hömpälle. Mut tuo 3d leffa aivopesi mut. Mut en sanoisi että tuo leffa silti kestäisi uusia katselukertoja kuukauden välein, vaan tarvitaan vuosia väliin.

[QUOTE="aapee";26073594]Siis mullakin on normaalisti se kriittinen katsojan silmä, varsinkin kaikelle hömpälle. Mut tuo 3d leffa aivopesi mut. Mut en sanoisi että tuo leffa silti kestäisi uusia katselukertoja kuukauden välein, vaan tarvitaan vuosia väliin.[/QUOTE]

Ja siinä lopussa mietein et miksei muka se Jack mahtunut siihen samalle lautalle kuin Rose, ja kui se Rose kuitenkin piti liivit päällä eikä antanut niitä sille Jackille.. Mut silti samalla itkin :)

Mies ei ole koskaan katsonut kyseistä elokuvaa, eikä suostu sitä nytkään katsomaan eli en yksinäni viitsi mennä katsomaan tuota 3D-versiota.
Juuri juteltiin siitä mun vanhempien kanssa kun leffa eka kerran tuli teatteriin, olin 16v ja ihan in lööv Leonardoon. Äiti muisteli että niin viisi kertaako sä kävit sen katsomassa... En kerinnyt edes vastata kun isäni sanoi painokkaasti väliin että "Seitsemän!" :D

• Tykkää
Reactions: versatile
Ihan kiva elokuva, muttei nyt niin ihmeellinen. Kävin katsomassa silloin aikoinaan 12-vuotiaana elokuvateatterissa ja sen jälkeen olen nähnyt muutaman kerran TV:stä. Tuota 3d:tä en kai ole menossa katsomaan.

Ainoa millään tsvslls liikuttava kohta siinä mun mielestä on,kun se yks äiti kolmosluokassa lukee lapsilleen iltasadun ja laittaa ne nukkumaan vaikka tietää,että se on varma kuolema. Muuten se on naurettava elokuva.Käytiin kans teini-ikäsinä yhden kaverin kanssa se kattomassa sillon joskus ja varauduttiin,että nyt itketään mutta ei. Meitä nauratti se väkisin kehitetty rakkaustarina kahen sosiaaliaseman välillä.

Mä kävin sen silloin ammoin katsomassa, olin jo päälle 20v ja liikutti kyllä. Sen jälkeen olen sen kotona videolta katsonu pari kertaa ja itkeny alkumusiikista lähtien. Se kohta missä Rose irrottaa jäätyneen Jackin siitä oven päältä.... voi luoja. Ja monta muutakin pientä juttua. En tiedä elänkö sitä liian tunteella mukana...

Kait mäkin katon sit samalla tunteella. Ainoastaa juuri tuossa kohtaa näkee vaan silmissään, mitä jos se oiskin se oma rakas! sit silmat vuotaa jo. Samoiten se kohta (eka kerta kun leffassa itkin)ku ne löytää sen tytön sieltä käytävältä, se tytön isä tulee ja ottaa sen tytön takas ja sit ne jääkin sen aallon alle, voi kyynel!!!!

Yhteistyössä