nyt vinkkejä siskot

• Viestiketjun aloittaja tuou
  • Ensimmäinen viesti
tuou
olen laskenut pisteitä 2 kk ja paino on pudonnut vain 3kg!!! Missä vika? Liikkumaan en pääse, tulehtuneiden jalkojen vuoksi joten mikä neuvoksi. Onko jotain joka auttaa nesteenpoistoon? vinkkejä,pliis!

Syötkö varmasti kaikki pisteet...? Ja ethän syö liikaa pisteitä? Molempi pahempi. Kyllä pisteillä laihtuu, jos niitä käyttää oikein. Mutta jos on muutenkin tavoitepainossa niin eihän sitä silloin. Siinä tapauksessa pisteet saattaa tehdä vain hallaa, kun turhaa rajoittaa energian saantia.

Nesteenpoistoon auttaa nesteen juominen. Juo 2-3 litraa päivässä vettä, niin kyllä ne lähtee liikkeelle. Jos ei ole mitään sairauksia tai lääkitystä.

hmm....pakko kommentoida vihaisten kommenttien uhallakin...
Onko alkuperäinen yrittänyt mitään muuta keinoa laihduttaa? Aattelin vaan kun mulle on jopa laihdutukseen erikoistunut lääkäri sanonut,että hän ei kellekkään suosittele painareita....Kun sillä ei laihdu :whistle:
Painareissa on just se konkreettinen virhe syödä;perunaa ja leipää saa vetää navan piukkaan ja ne on just niitä ruokia jotka helposti LISÄÄ painoa. Lueppa muutama GI-ruokavliokirja tai karppauskirja ja kokeile niitä;takulla tulee paremmin tuloksia. Ja monesti ovat näyttäneet lihoavan ne ihmiset kilonsa takaisin,jotka painareilla ovat olleet. Toki lihoaa takaisn millä tyylillä laihduttaneet tahansa,jos alkaa syömään epäterveellisesti....

Nää on vaan mun ajatuksia..t.eräs,joka laihdutti painareilla kituen n.5 kg (aikaa meni n.2 kk) ja nyt miinusta yht. 17 kg muilla metodeilla pudotettuna(tähän aikaa mennyt n. 4kk)...että näin...

siis eli yhteensä -17 kg puolessa vuodessa ja niistä 12 kg muilla kuin apianreilla,joita en ikinä enää noudata.

Mutta tyylinsä kullakin....
Ps.Painarit on pörssiyhtiö muuten,joten eiköhän sellaisen puljun tuottoon ole laskettu myös se,että monet repsahtaa... :/

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.03.2006 klo 08:08 tuou kirjoitti:
olen laskenut pisteitä 2 kk ja paino on pudonnut vain 3kg!!! Missä vika? Liikkumaan en pääse, tulehtuneiden jalkojen vuoksi joten mikä neuvoksi. Onko jotain joka auttaa nesteenpoistoon? vinkkejä,pliis!
no älä mitään,mä olen vuoden laskenut pisteitä ja painoa on tippunu kaiken kaikkiaan 2kg.ja paino on sit sahannu ylös ja alas....taijan lopettaa koko touhun..

vieras2
Pistelaskua takana reilu 2 viikkoa, pudotus 93 -> 89.7 eli 3.3 kg! Perunaa ja leipää olen osannut vähän varoa, ylikin on saanut pisteet mennä hiukkasen. En voi ymmärtää miten paino ei lähtisi alaspäin kun jättää herkut ja syö normaalia ruokaa pisteiden rajoissa.. miten ap olet käyttänyt pisteet, oletko käyttänyt niitä paljon herkkuihin?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.03.2006 klo 16:34 vieras kirjoitti:
hmm....pakko kommentoida vihaisten kommenttien uhallakin...
Onko alkuperäinen yrittänyt mitään muuta keinoa laihduttaa? Aattelin vaan kun mulle on jopa laihdutukseen erikoistunut lääkäri sanonut,että hän ei kellekkään suosittele painareita....Kun sillä ei laihdu :whistle:
Painareissa on just se konkreettinen virhe syödä;perunaa ja leipää saa vetää navan piukkaan ja ne on just niitä ruokia jotka helposti LISÄÄ painoa. Lueppa muutama GI-ruokavliokirja tai karppauskirja ja kokeile niitä;takulla tulee paremmin tuloksia. Ja monesti ovat näyttäneet lihoavan ne ihmiset kilonsa takaisin,jotka painareilla ovat olleet. Toki lihoaa takaisn millä tyylillä laihduttaneet tahansa,jos alkaa syömään epäterveellisesti....

Nää on vaan mun ajatuksia..t.eräs,joka laihdutti painareilla kituen n.5 kg (aikaa meni n.2 kk) ja nyt miinusta yht. 17 kg muilla metodeilla pudotettuna(tähän aikaa mennyt n. 4kk)...että näin...
Minä olen samaa mieltä paikkareiden metodista, mutta koska moni sitä noudattaa ja haluaa tietoja nimenomaan siitä, niin ei tässä joka viestiin kehtaa alkaa tuputtamaan karppauksen ideologiaa :D Vaikka se mennen tullen voittaakin. Mutta linja on enimmäkseen tämä.

Ja mitä tulee toisen vieraan kommenttiin, että laihtuu vaikka söisi omenan päivässä. Joo, toki laihtuu, onko se sitten kovin järkevää en ota siihen kantaa. Mutta paikkareiden laihdutus perustuu ennenmuuta kalorivajeeseen, se ei ota kantaa siihen sahaako sulla verensokeri ylös alas ja nälkä on vähän väliä, jos vaje on kovin suuri -> laihtuminen voi pysähtyä. Tämä on se paljon puhuttu säästöliekki. Ja paikkareilla nälkä on vähän väliä, ainakin mulla oli. Sitä sitten lääkittiin ties millä appelsiineilla jne. ja oli taas tyytyväinen tunnin verran. Mutta joillekin se voi sopia, kaikkein helpointa se ainakin on, siis suoritusmielessä. Joku muu sanoo, mitä juuri sinun kroppasi tarvitsee ;)

Neljännen ja viidennen vastauksen kirjoittaja yhtyy edelliseen:
Sepäs se just on,että painareiden tyylillä on KOKOAJAN hillitön nälkä ja KAUHEET hyvän mieliteot (ainakin mulla oli ja tiedän muitakin) ja varmaan tämä selittyy juuri tuolla insuliinin heittelyllä. Mini-infona tähän,että ns.karppiruoka ja GI-ruoka on sellaista,joka estää verensokerin sahaamista ,koska nopeat hiilihydraatit (mm.peruna ja leipä) karsitaan pois. Painareiden tyylissä näitä taas suositaan,joka just johtaa siihen,että insuliini sahaa vuoristorataa ylös,alas,ylös,alas ja kun mennään ylös,tulee ähky ja nuupahdus ja kun mennään alas,tulee ketutus ja mieliteot ja TAJUTON nälkä. ELI EI HYVÄ!! :headwall:

Mutta toisille tämä sopii,mutta tälläisessä vuoristoratatyylissä repsahduksien mahdollisuus on KYMMENKERTAINEN muihin nähden,sillä muissa nälkä pidetään kurissa ja mieliteot häipyy minimiin.

Teille siis,jotka olette itseänne kurjuudessa pitäneet 2 kilon tuloksella (sekä mahd.rahapussin köyhtymisellä) painareilla: kannattaa alkaa harkitseen muita vaihtoehtoja..

Aloitus puhujalle*
Koita syödä aamulla ruisleipää maitoa ja kahvia (+pääliset vähän voita jne...)

Välipalaksi hedelmä, VAIN HEDELMÄ EI MUUTA (hedelmät kuuluu syödä yksin) tai jogurtti yms.

Päivällä sellanen jälkiruokalautasellinen ruokaa, ei vaaleita jauhoja eli ei pastaa, jos riisiä niin tummaa ei basmatia jasminia tms. JOS perunaa niin vaan yksi mutta mielummin vaikka parsaa tai kukkakaalia ja sitten tuoreita kasviksia ja lihaa kalaa tai kanaa. TAI keittoateria

Iltapäivällä kunnon ruoka mutta jos siinä on perunaa niin ennen perunaa syöt taas parsaa tai kukkakaalia. Muuten ihan normaali laihduttajan ateria eli ei niitä kermoja tms.

Iltapalaksi vaikka puoli litraa maustamatonta vähärasvaista jogurttia jossa on sellanen pieni pussillinen mustikoita ja makeutusainetta tai vähän sokeria.

Jos tossa välissä tulee nälkä niin Ruisleipä, hedelmä tai porkkanoita tai vaikka keitetty kananmuna...

Mä olin muuten 5 vuotta sitten painonvartijoissa ja laihdutin 12 viikkoa kertaakaan lipsumatta ja painoa tippui 3,5kg... Hiukan oli kallis kilohinta. :whistle:

täpinä
Minä laihduin samassa ajassa eli 12 viikossa 12.3 kg, ei niinkään kallis kilohinta ;). Eikä nälkää tarvinnut kärsiä ollenkaan! Ainakin ensimmäisen vuoden laihduttamisen jälkeen olen edelleen samassa painossa. Jotta näin me ihmiset ollaan erilaisia. Käsittääkseni paikkareiden ohjeita ja systeemeitä on tarkistellut ja ollut jopa tekemässä terveydenalan ammattilaiset (korjatkaa jos olen väärässä) joten eikai ne aivan huuhaata voi olla?? Minulle on aivan sama miten kukanenkin laihduttaa mutta ihmettelen tätä kritiikkiä mitä paikkarit nostattaa, koska luulisi jos se ihan laitonta ihmisten kiduttamista voi olla jos se edelleen saa luvan kanssa toimia? Ja yhä edelleen ihmiset ovat valmiita siitä maksamaan? Kukaanhan ei sinne pakota menemään eihän?

tamalo
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.03.2006 klo 08:08 tuou kirjoitti:
mulla ois myytävänä kotigastronomien teetä laihduttajan unelma nimeltään. olen saanut pelkästään positiivista palautetta että auttaa nesteenpoistossa ja lisäksi vähentää näläntunnetta. jos kiinnostaa meilaa tanina77@yahoo.com

painonvartijoissa kävin itse aikoinani jonkin aikaa ja paino putosi kivasti, mutta ei kovin nopeasti kuten ei kai tarkoituskaan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.03.2006 klo 10:45 täpinä kirjoitti:
Minä laihduin samassa ajassa eli 12 viikossa 12.3 kg, ei niinkään kallis kilohinta ;). Eikä nälkää tarvinnut kärsiä ollenkaan! Ainakin ensimmäisen vuoden laihduttamisen jälkeen olen edelleen samassa painossa. Jotta näin me ihmiset ollaan erilaisia. Käsittääkseni paikkareiden ohjeita ja systeemeitä on tarkistellut ja ollut jopa tekemässä terveydenalan ammattilaiset (korjatkaa jos olen väärässä) joten eikai ne aivan huuhaata voi olla?? Minulle on aivan sama miten kukanenkin laihduttaa mutta ihmettelen tätä kritiikkiä mitä paikkarit nostattaa, koska luulisi jos se ihan laitonta ihmisten kiduttamista voi olla jos se edelleen saa luvan kanssa toimia? Ja yhä edelleen ihmiset ovat valmiita siitä maksamaan? Kukaanhan ei sinne pakota menemään eihän?
Saa minunkin puolesta laihduttaa vaikka vissydieetillä, mutta se mikä yhdistää kaikkia ruoalla laihduttajia (ja liikunnalla tukevia) on nimenomaan sellainen ruokavalio, jonka pystyisi pitämään loppuikänsä. Aina iänkaiken ja aamen. No juhlat on juhlia ja niistä pitää nauttia, mutta liian moni ottaa laiharin vain kuurina ja sit palataan vanhaan. Hyvin moni on laihduttanut sujuvasti ja hienosti pisteillä, mutta hyvin moni kerää ne kilot myös takaisin. Toki jotkut pystyvät pitämään painon normaalilukemissa, tilastoista en tiedä. Paikkarit eivät sellaisia julkista. Eivät tietenkään, ovat bisnestä tekevä firma ;)

maru83
mulla ei varsinaista ylipainoo mut alotin terveelisemmät ruoka tavat ja 2vkos tippunu 2kg! syön kaks lämmintä ateriaa aamupalan ja iltapalan. toine lämmin ateria ylensä jotai keittoo(apetit kasvis sosekeitto on äly hyvää ja 35kcal/dl) ja toinen kunnon liha,peruna/riisi/kala ateria kasvisten kera.ei oo ollu ees nälkä ja olo tosi hyvä ja tietty oon liikkunu kävelte aika paljo

kili
Olen täysin samaa mieltä painonvartijoista. Siis että niiden avulla on todella vaikea ellei mahdotonta laihtua pysyvästi. Itse olen kokeillut mutta ei ollut minun juttuni ollenkaan. Siskoni ja äitini ovat molemmat laihduttaneet painonvartijoissa ja laihtuneetkin reilusti mutta molemmat ovat ollet lähes syömishäiriöisiä tuon ajan. Mitään muuta heillä ei päässä ole liikkunut kuin että mitä saa syödä pienillä pisteillä ja että montako pistettä on vielä käyttämättä tai että voi ei montakohan pistettä tässäkin nyt on?. Takaisin ovat kilot tietenkin tulleet "kuurin" jälkeen ja sitten taas paikkareihin ja uusia "parempia" ohjelmia ostamaan...
Painonvartijoilla laihtuu varmasti jos noudattaa sääntöjä ja moni sanoo oppineensa syömään oikein. Luulempa että moni sensijaan että tekisi pysyvän elintapamuutoksen alkaa painareissa jonkinlaisen laihduttamis- harrastuksen. Tämä harrastus vie todella paljon aikaa ja rahaa. Sitten kun harrastus lopahtaa, ja se loppuu ennmmin tai myöhemmin koska kukaan ei jaksa täyspäiväistä pisteidenlaskua montaa vuotta, lihotaan takaisin lähtöpainoon ehkä ylikin, koska suhteesta ruokaan on tullut neuroottinen kieltäytymis/palkitsemis kierre. Painonvartijat ei todellakaan ole mikään hyväntekeväisyys liike joka auttaa ihmisiä elämään terveellisesti pikemminkin pääsemään rahoistaan...

kili
Hei luinpa selenicereus sun viimeisen kirjoituksen tästä aiheesta vasta nyt ja sen sanoma oli kai pitkälti samanlainen kuin omassani. Sorry että tuli toistoa... No samaa mieltä ollaan kuitenkin. :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.03.2006 klo 21:31 kili kirjoitti:
Hei luinpa selenicereus sun viimeisen kirjoituksen tästä aiheesta vasta nyt ja sen sanoma oli kai pitkälti samanlainen kuin omassani. Sorry että tuli toistoa... No samaa mieltä ollaan kuitenkin. :)
Heh, ja minä just meinasin lainata sun viestiä, että erittäin hienosti sanottu! Just toi neuroottinen suhtautuminen ruokaan ja siitä johtuen "laihdutus-harrastus" oli todella osuvasti kirjoitettu! Taputtaisin hymiöllä jos semmoinen minulla olisi.

Mutta mitenkään sen kummemmin tuomitsematta paikkareita. Yleisin tapa laihduttaa, sen vuoksi se on kaikkien huulilla =) Olis vaan kyllä mukava tietää tilastoja, että kuinka moni palaa paikkareihin uudestaan ja uudestaan tiputtamaan samoja kiloja, jotka kerran tai useammin on takaisin kerännyt...

mulla ainakin painonvartijat on tehonnut. 7.9.05 aloitin ja nyt saldo on miinus 27.3kg ja välillä on herkuteltu mutta nälkää ei ole tarvinnut nähdä yhtään :wave: mutta on mullakin ollu niitä huonoja viikkoja esim. miinus 200g mutta sitten taas vastaavasti on ollut niitä 2-3kilon miinus viikkojakin :whistle: mutta kärsivällisyyttä, kyllä se siitä laskee jos noudatat pisteitä! =)

Yhteistyössä