Nyt vinkkejä pullovierotukseen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti

Vieras
Meillä on tuo pienimmäinen ollut aina huono nukkumaan. Heräsi liki vuoden ikään asti jopa 12 kertaa yössä ja edelleen heräilee lähes poikkeuksetta 1-3 kertaa yön aikana vaikka täyttää ihan pian 2v.
Tyttö on aina nukahtanut hyvin sänkyynsä. Ei siedä mitään silittelyä ja nukuttelua, ei suostu nukahtamaan viereen.
Mutta sitten ennen nukkumaan menoa on juonut pullollisen maitoa.
Ja jos yöllä on herännyt niin on saanut 70-100ml maitoa ja sen jälkeen viety sänkyyn ja nukahtanut sinne.
Nyt vaan tuntuu että herääköhän vain saadakseen tuon tilkan maitoa?
Eli jos sitä ei saisi niin nukkuisi ehkä yöt kokonaan.

Viime yönä sitten en antanutkaan enää maitoa vaan otin syliin, käytiin keittiössä juomassa hörppy vettä MUKISTA ( yleensä on juonut siis maidon pullosta olohuoneen sohvalla, ei koskaan sängyssään ) ja vein takas sänkyyn. Jäi sänkyyn ilman kitinää mutta alkoi huutaa kun pääsin ovelle.
Huusi n. 20 sekuntia ja hiljeni.
Pari yötä sitten ei meinannut rauhottua maidonkaan jälkeen sänkyyn vaan huusi 10 minuuttia ja rauhoittui vasta sitten.
Eli nyt meni paljon nopeammin kyllä.
Sen jälkeen yön aikana heräsin muutaman kerran siihen että ynisi jotain ja hoki äitiä mutta ei itkenyt eikä siis edes herännyt vaan nukahti itsekseen uudestaan.

Eli yöllä ei enää saa maitoa mutta entä tuo minkä on juonut ennen unille menoa ( niin päiväunille kuin yöunillekin mennessä ).
Jätänkö senkin pois nyt tähän samaan rytinään?

Meillä tulee n. 3-4 viikon päästä isompaan sänkyyn vaihtaminen että sitte tulee varmaan taas uusia rituaaleja nukahtamiseen mutta ennen sitä tahtoisin tuon pullon saada pois.
Vauva syntyy 3 kk päästä niin olisi kiva keretä opettaa tuo pienempi nukkumaan kokonaiset yöt ennen sitä.

Eli kuinka toimisitte te? :)

Tuttu tunne meillä vierotettiin samoin 2v. aika helposti sitten kävi ja samainen ralli meni kun teillä. Tuttia älä jätä samaan aikaan pois sillä se on kohtuutonta.
KOkeile omaa sänkyä mutta ei missään nimessä eri huoneeseen koska vauvakin on tulossa.

Mä otin viereeni nukkumaan kun vieroitin ja siksi toimi helposti!

Meillä tuo on nukkunut isosiskon kanssa samassa huoneessa jo 1½ vuotta kohta. Ei tullut yönukkumisesta mitään kun nukkui samassa huoneessa minun ja mieheni kanssa kun heräsi jokaiseen kyljen kääntämiseen ja aivastamiseen tms. mikä ääni nyt vain sattui minusta tai miehestä öisin lähtemään. Ensin nukkui 8 kk omassa huoneessa ja sitten siirtyi nukkumaan siskonsa kanssa. :)
Tuttia en tähän samaan syssyyn ole ottamassa pois mutta tuo maitopullollinen ennen sänkyyn menoa mietityttää. Eli lähtiskö kaikki pullot nyt sitte kertarytinällä vai mikähän olisi paras?

Vieressä ei nuku ollenkaan, itkuisina öinä kokeiltu mutta ei tuu mitään. Sylissä ehkä sohvalla hetken istunut öisin ja sit kömpinyt yksin toiseen reunaan sohvaa ja nukahtanut siihen tai pyytänyt päästä omaan sänkyyn.

Kaikki pullot kerralla. Ja näkyvistä piiloon. Annat illalla nokkapullosta maitoa, kuten itsekin tein. Ja kerrot, ettei hän ole vauva ja palkitset häntä jotenkin. Niin itse tein .

Jos maalaisjärjellä ajattelee ei molempien vieroitus ole oikein lasta ajateltuna.
Raadollisia nyt voi tietenkin itse kukin omalleen olla mutta ei ole koskaan tullut mieleeni yhdenkään kuuden lapseni kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos maalaisjärjellä ajattelee ei molempien vieroitus ole oikein lasta ajateltuna.
Raadollisia nyt voi tietenkin itse kukin omalleen olla mutta ei ole koskaan tullut mieleeni yhdenkään kuuden lapseni kanssa.

Siis sinusta tuttipullosta pitäisi luopua kahdessa osassa? Ensin yömaidot pois ja sitten kun se sujuu niin pullo kokonaan pois?

Minä mietin juuri sitä että tuleeko liikaa yhdellä kertaa jos otan ennen nukkumaan menoa olevan maitohörpynkin pois yhdellä kertaa MUTTA mietin myös sitä että saako tuo lapsi tarpeeksi maitoa vuorokaudessa sitten jos annan vain mukista :/

Tarkoitin, että annat ensin vain yhden maidon pullosta /pv. (ilta ) ja et muutoin enää ollenkaan koska se kiusaa lasta koko ajan jos saa silloin tällöin ja sitten kohta vierotat sen kokonaan pois mutta tutin annat turvana olla.
Näin tein itse ja toimi tosi hyvin! Tsemppiä sinulle, tiedän sitä toivottaa!!

Onpa nämä hankalia mietittäviä.
Sitä toivoisi äitinä kuitenkin tekevänsä asian juuri oikealla tavalla. Luulen että tuo yöpullosta vierottaminen käy aika helposti kun viime yökin meni helposti mutta tuo on niin tullut osaksi nukkumaan menoa tuo maidon juominen että tuntuu haikealta äidistäkin jättää se pois ;)
Tyttö aina kerää kainaloon 2 lemppari pehmoaan, ottaa tutin valmiiksi ja sitten pyytää maitoa :heart: Kun maito on lämmitetty niin kipittää sohvalle, laittaa pään tyynyyn ja hörppää maidot. :)
Sit unikaverit kainaloon, tutti suuhun ja sänkyyn :heart:

Yhteistyössä