Nyt vinkit pinoon, miten pakotetaan 2-vuotias juomaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ei mene mehu, kaakao, mehukeitto, vesi, ei niin mikään.. Ripulijuoma herättää kauhua jo, Froridral banaaninmakuinen, ruiskulla yritän mutta sylkee ihan kaiken pois. Mulla ei ole pienempää ruiskua joten en saa ihan poskeen asti vietyä. Millä ihmeellä pakotan tuon pojan juomaan?? Alkaa jo epätoivo iskeä kun kaikki vähäinenkin tulee ulos ja pakko olisi saada jo nestettä menemään. Poika on ollut oksu/ripulitaudissa perjantaista asti.

Tiedän, kohta mennään lääkäriin ja varmaan tiputukseen tätä tahtia. Kertokaa mulle kaikki vinkit miten tuon lapsen saa pakotettua juomaan? Mikä tahansa kelpais mulle.

Ei ole mehujäätä, jäätelöä annoin mutta sehän tuli kaaressa ulos. Niin joo, itse vois varmaan tehdä mutta ei ole kuin omppumehua ja se on tullut ulos heti kun olen saanut menemään.

Alkuperäinen kirjoittaja Usva:
Jäätelöä, vesimelonia, Ei sitä tarvitse juoda välttämättä mitään. Jos saa syömään nestettä sisältävää.

Limska?

Limppariakaan ei enää ole, sitä juotin pe-la. Eikä syö mitään :(

Alan olla aika väsynyt jo.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei ole mehujäätä, jäätelöä annoin mutta sehän tuli kaaressa ulos. Niin joo, itse vois varmaan tehdä mutta ei ole kuin omppumehua ja se on tullut ulos heti kun olen saanut menemään.

Sitten ei auta kuin tarkkailla ja yrittää tarjota. Ei sitä pakottamalla millään saa alas. Meillä kun esikoinen oli ekaa kertaa yrjötaudissa, alkoi maanantaina ja oli ti-pe melkeinpä kokonaan juomatta ja syömättä (tai kaiken minkä sai alas tuli myös samaa vauhtia ylös). Lääkärin mukaan ei ollut silloin perjantaina vielä tarpeeksi kuivunut että olisi saanut sairaalaan viedä. :/ No, onneksi alkoi sitten taas perjantaina jo maistua.

Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:

Sitten ei auta kuin tarkkailla ja yrittää tarjota. Ei sitä pakottamalla millään saa alas. Meillä kun esikoinen oli ekaa kertaa yrjötaudissa, alkoi maanantaina ja oli ti-pe melkeinpä kokonaan juomatta ja syömättä (tai kaiken minkä sai alas tuli myös samaa vauhtia ylös). Lääkärin mukaan ei ollut silloin perjantaina vielä tarpeeksi kuivunut että olisi saanut sairaalaan viedä. :/ No, onneksi alkoi sitten taas perjantaina jo maistua.

Juu, näinhän se vähän on.. Meilläkin on näitä tooosi harvoin, mutta näköjään sitten senkin edestä. Eilen meni varmaan max. 2dl juotavaa alas ja kaikki tuli ripulina pois. Huolettaa tietysti, kun toinen on vielä niin pienikin ja tietäähän sen, että pienet kuivuvat nopeasti. Olisi niin paljon helpompaa kun saisi kotona juomaan, ettei tarvitsisi mihinkään osastolle mennä.

Minkä ikäinen esikoisesi oli sairastaessaan? Aika pitkään ollut kyllä juomatta jo!

Juu, näinhän se vähän on.. Meilläkin on näitä tooosi harvoin, mutta näköjään sitten senkin edestä. Eilen meni varmaan max. 2dl juotavaa alas ja kaikki tuli ripulina pois. Huolettaa tietysti, kun toinen on vielä niin pienikin ja tietäähän sen, että pienet kuivuvat nopeasti. Olisi niin paljon helpompaa kun saisi kotona juomaan, ettei tarvitsisi mihinkään osastolle mennä.

Minkä ikäinen esikoisesi oli sairastaessaan? Aika pitkään ollut kyllä juomatta jo!

Oli silloin juuri täyttämässä 2v. Onko lapsi vielä ihan virkeä vai alkaako olla jo "veltto"?

Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:
Oli silloin juuri täyttämässä 2v. Onko lapsi vielä ihan virkeä vai alkaako olla jo "veltto"?

Ei ainakaan nyt ole veltto, lauantai meni korkeassa kuumeessa, eilinen tosiaan ripuloidessa ja lastenohjelmia katsellessa, tänään ollut lähinnä itkuinen. En tahtois päästää tilannetta kovin pahaksi, joten täytyy vielä yrittää saada jotain alas. Ja yllätys, pitää lähteä vaihtamaan ripulit pois..

Meidän 2v. meni jo alle vuorokaudessa tiputuskuntoon ja sairaalassa oltiin kolme päivää. Ripuli kun alkoi, ei suostunut syömään mitään ja vaivalloisesti kaakaota ja pillimehuja. Rotavirus sitten todettiin..

Yhteistyössä