Nyt vahvistusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja opeksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

opeksi

Vieras
Olen 42 v. Pääsin sisään yliopistoon lukemaan opettajaksi. Mulla menee tässä vähintään 4 v (tai 3-4 v), taskussa on pari approa. Olen tehnyt paljon (pari vuotta) opettajan sijaisuuksia, siis tiedän mihin oon menossa kyllä :). Viihdyn siellä koulumaailmassa ja opettajat ja rehtorit ovat kannustaneet hakeutumaan kunnolla alalle.

Opettajan työ oli vanha haave, mutta opiskelin sitten ihan muuta, jota oon tehnyt työkseni. Liittyy it-alaan... Ja kyllästynyt.Ja yhden työjutun kautta liuskahdin tänne opetuspuolelle ja sitten huomasin, että tykkään.

Olenko hullu, kun näin vanhana ryhdyin tähän? Mitä ajattelette?

Kun valmistun, olen kait jotain 46 v. Riiippuu toki paljonko teen töitä opiskelujen ohessa. Vielä kumminkin 20 v työelämää edessä (mikäli me joskus eläkettä saadaan).

Rupesi hirvittämään, kun luulen että ne muut opiskelijat on varmaan jotain + 20 v... Työllistymistä en pelkää. Jos ottavat mut sijaiseksi, niin mikseivät ottaisi muodollisestikin pätevää sitten pysyvämmin. Plus siellä koulumaailmassa tuo it/atk-osaaminen on plussaa.

Kuinkahan nopeaa olisi mahdollista valmistua, kun satsaa siihen opiskeluun ja vähemmän bailaus-osastoon :) ?

Mitä muuten tuumaisitte, jos teidän lasten opettaja olisi tällainen? Tosin sitä ei ehkä tajua, jos ei erikseen kysy, suurin osa tietenkin luulee, että oon ollut jo 20 v alalla :).

Alkuperäinen kirjoittaja Mina:
Hyvähyvä, sinne vaan!! :) Sulla elämänkokemusta, varmasti olet hyvä opettaja.

Joo, huomaan eron kun tein aikoinaan lukion jälkeen näitä hommia... olin niin kärsimätön, oma ego tunki liikaa esille, olin epävarmempi ja oli vähemmän auktoriteettia jne.

Nyt jaksaa ottaa huumorilla paljon enemmän juttuja. Lapsetkaan ei hypi nokille silleen ja kokeile kaikkea koiruutta yhtä paljon kuin silloin kun olin nuori sijainen. Ikä + omat muksut on kasvattaneet mua :). Olen tottunut komentamaan lempeästi mutta tiukasti.

Yhteistyössä