Nyt työttömäksi jäävien päivärahojen maksatus siirtyy jopa ensi vuoden puolelle

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Lammasliittolaisten(eli muut kuin ytk) hakemukset käsitellään nyt sitten ilmeisesti 5kertaa nopeammin kun niin paljon enemmän niiden jäsenmaksu maksaa.

Onneksi on säästänyt nuo lammasliitolta säästyneet rahat jemmaan niin ei niin haittaa vaikka päätös vähän venyisikin.
Edunvalvontako muka lammasmaista? Minusta enemmän liittojen edunvalvonnalla loisiminen.
 
vierailija
Liiton jsenedut mukaan lukien halvempi kuin Loismaan kassa. Siis jopa ilman edunvalvontaa laskettuna, joka on se tärkein osa ammattiliittojen jäsenyyttä.
Juuri näin eli lampaat tarvitsevat kaitsijaa ja hyppäävät kun läskikravattikaula jättipalkalla pääkonttorista käskee.

Itse olen aina asiani ja korotukseni neuvotellut (aina enemmän kuin yleiskorotus) ei siitä muille tarvitse mitään maksaa jos itse asiansa hoitaa.
Aina voi äänestää jaloillaan jos työnantajan naama ei miellytä.
 
vierailija
No se nyt lienee kaikille selvää, ettei valtavaa ihmisjoukkoa pidetä ilman rahaa ensi vuoden puolelle saakka. Se ei ole edes vaihtoehto. Hyvä kiristys, mutta siihen se jää. Se vain ei ole mahdollista, joten ei huolta.

Parasta olisi, että työnantajat velvoitettaisiin maksamaan ansiosidonnaista vastaava raha lomautetuille ja he hakisivat siitä korvauksen kootusti valtiolta/kassalta.
 
vierailija
Juuri näin eli lampaat tarvitsevat kaitsijaa ja hyppäävät kun läskikravattikaula jättipalkalla pääkonttorista käskee.

Itse olen aina asiani ja korotukseni neuvotellut (aina enemmän kuin yleiskorotus) ei siitä muille tarvitse mitään maksaa jos itse asiansa hoitaa.
Aina voi äänestää jaloillaan jos työnantajan naama ei miellytä.
Maksetaanko siellä Etelärannan tehtaassa muka hyvää palkkaa? Yeensä teidän palkanmaksu suurelta osin ulkoistettu veronmaksajille.
 
vierailija
Juuri näin eli lampaat tarvitsevat kaitsijaa ja hyppäävät kun läskikravattikaula jättipalkalla pääkonttorista käskee.

Itse olen aina asiani ja korotukseni neuvotellut (aina enemmän kuin yleiskorotus) ei siitä muille tarvitse mitään maksaa jos itse asiansa hoitaa.
Aina voi äänestää jaloillaan jos työnantajan naama ei miellytä.
Kai olet sitten aina kieltäytynyt ottamasta vastaan niitä yleiskorotuksia?
 
vierailija
Kai olet sitten aina kieltäytynyt ottamasta vastaan niitä yleiskorotuksia?
Niillä ei ole edes merkitystä tuleeko niitä.
Nimensä mukaisesti yleiskorotus nostaa kaiken hintaa(inflaatio) jolloin lopputulos on +-0

Sillä ainoastaan on merkitystä mitä itse neuvottelet siihen päälle. Se ainoastaan parantaa omaa ostovoimaasi.
Siinä ei mitään kallista kepulilammasliittojärjestelmää tarvita.
 
vierailija
Et ole edes niitä tarkistanut, ja silti haksahtanut loismaahan.
Liiton jäsenedut ovat jotkut naurettavat jumppakerhot murikassa. Muka alennuksia vakuutuksista(todellisuudessa kalliimmat kuin itse tinkimällä)
Ja joku räjähtänyt mökki jossa hevonperseessä ja mökin edessä katkennut suksipari odottamassa käyttäjäänsä. Tämä kaikki maksaa sen 500e jäsenmaksuna lammasliitolle.

Ytk maksaa sen 92e vuosi ja jäävällä reilulla 400e saa tehtyä jotain oikeasti mukavaa.
 
vierailija
”Loimaan kassalta” hätähuuto – Nyt tulee suora vastaus: ”Saattaa olla, että tässä yhteydessä puhkeaa vähän suurempikin kupla”
Tradenomiliiton edunvalvontajohtaja Ville-Veikko Rantamaula muistuttaa puolestaan blogissa, että työttömyyskassoja valvoo Finanssivalvonta ja jokaisella työttömyyskassalla ovat tarkat säännöt sekä tasoitusrahastot, joilla varaudutaan juuri tällaisiin tilanteisiin.

”Ja vaikka olemme historiallisestikin poikkeuksellisessa tilanteessa, työttömyyskassojen palvelut on rakennettu nimenomaan tällaisia tilanteita varten. YTK:n ilmoitus herättää huolta myös muiden kassojen jäsenissä, joissa asiat on hoidettu hyvin.”

Rantamaulan mukaan YTK:n aggressiivinen ja osin harhaanjohtava markkinointi on tuottanut vuosien mittaan valtaisan jäsenkasvun, minkä perusteella moni on valinnut työelämän turvakseen pelkän työttömyyskassan ilman ammattiliittojen palveluja.

”Nyt suuri osa kassan jäsenistä on tilanteessa, jossa mainostettuja palveluja tarvitaan akuutisti. Toivottavasti kassan kylkeen aikanaan perustettu YTK-yhdistys nyt kykenee tarjoamaan jäsenilleen muun muassa riittävän juridisen avun – josta toki pidemmälle menevänä prosessina jäsenen pitää maksaa lisää.”
Rantamaula kirjoittaa, että kassan jäsenen kannalta tilanne on kestämätön, koska jäseneksi on liitytty, jotta kassan lupaamaa tukea ja turvaa saa hädän hetkellä.
 

Yhteistyössä