Nyt tuota pirun kierukkaa ei edes oteta pois :(

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mulla on ollu hormonikierukka nyt 3,5kk, koko ajan enemmän tai vähemmän vuotoja,neljä hiivatulehdusta, huima turvotus, naama täynnä finnejä.... nyt kun sitten päätin, että haluan sen pois, niin sitä ei suostuta edes ottamaan. Lääkäriin pääsen muka vasta kuukauden päästä keskustelemaan poistosta, lähtee järki :(
 
"sipsi"
Onpa outoa... Mä menin kierukan 3kuukautistarkistukseen ja sanoin että ota pois kun päätimmekin alkaa yrittämään toista lasta. (Siis ihan miehen kans ennen lääkäriin menoani sovittiin yhdessä sen poistosta :) )
Mulla oli kuparikierukka niin en sitten tiedä onko sillä merkitystä tässä asiassa.
 
Mulla kierukka alkoi pistämään ja oma tk jossa kierukka laitettiin alkoi inttää että se on normaalia ja oisin saanut tarkastusajan melkein kk päähän. Kävin yksityisellä jonne pääsin samalla viikolla soitosta ja kierukka olikin jo vaikea ottaa pois kun oli likunut melkein kokonaan ulottumattomiin.. Kipu loppui kierukan poistoon..
 
alkuperäinen
On kuitti tallella, mutta en sitten tiedä pitäiskö näitä vaivoja kattoa sen puoli vuotta ennen kun rahansa takaisin saa. Ja justiin vielä soitin äitiysneuvolaan (mitä kautta täälä nuo kierukanpoistot hoidetaan), ja hiillostin vielä lisää ja lupas keskustella ja kysyä lääkärin mielipidettä keskiviikkona. Nämä on näitä pienen kunnan iloja, ku kaikki on tuttuja :( Mä vaan sitte tokasin, että mä oon päätökseni tehny, että jos ei lääkäri suostu mulle ehkäisyrengas -reseptiä kirjoittamaan ja täti kierukkaa poistamaan, niin se lähtee sitte yksityisellä. Saa ny sitte keskiviikkona nähdä kuinka käy. Turvotus on tosi inhottavaa, kun sain just tiputettua 25kg ja kroppa oli hyvässä kunnossa, salilla treenit sujui hyvin ja nyt sama ruokavalio, ehkäpä jopa vieläkin tiukempi, enemmän liikuntaa ja paino vaan nousee ja alavatsa niinku olis raskaana :( Ja nyt oon hakenu jo neljä kuuria hiivatulehdukseen apteekista ja yhden antibioottikuurin syönyt.
 
"vieras"
Kannattais kuitenkin katsoa vielä jonkin aikaa, jos oireet helpottaisivat, vaikka se inhalta tuntuukin. Teho kestää sen viitisen vuotta mutta aika monilla on aluksi jotain ongelmia, jotka sitten helpottavat. Näin myös minulla. Samaa tavaraahan se rengaskin on.
 
"vieras"
Rengas ei kyllä välttämättä ole parempi vaihtoehto. Mulla se aiheutti tulehduskierteen, joka jatkui useita vuosia vielä renkaasta luopumisen jälkeekin. Kannattaa ehkä miettiä myös hormonittomia vaihtoehtoja, jos hormonit ne ongelmat aiheuttavat.
 
"ViEras"
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;27873749:
On kuitti tallella, mutta en sitten tiedä pitäiskö näitä vaivoja kattoa sen puoli vuotta ennen kun rahansa takaisin saa. Ja justiin vielä soitin äitiysneuvolaan (mitä kautta täälä nuo kierukanpoistot hoidetaan), ja hiillostin vielä lisää ja lupas keskustella ja kysyä lääkärin mielipidettä keskiviikkona. Nämä on näitä pienen kunnan iloja, ku kaikki on tuttuja :( Mä vaan sitte tokasin, että mä oon päätökseni tehny, että jos ei lääkäri suostu mulle ehkäisyrengas -reseptiä kirjoittamaan ja täti kierukkaa poistamaan, niin se lähtee sitte yksityisellä. Saa ny sitte keskiviikkona nähdä kuinka käy. Turvotus on tosi inhottavaa, kun sain just tiputettua 25kg ja kroppa oli hyvässä kunnossa, salilla treenit sujui hyvin ja nyt sama ruokavalio, ehkäpä jopa vieläkin tiukempi, enemmän liikuntaa ja paino vaan nousee ja alavatsa niinku olis raskaana :( Ja nyt oon hakenu jo neljä kuuria hiivatulehdukseen apteekista ja yhden antibioottikuurin syönyt.
Oikeastiko kuvittelet että saat ajan nopeammin jos uhkailet mennä yksityiselle? :D
Vittu että oot tyhmä.
 
"hmm"
Kai sulle kerrottiin että just kolmen kuukaden jälkeen sen kierukan hormonimäärä puolittuu, joten suurimmalla osalla ne kurjat oireet alkaa just siitä kohti vähentyä. Mä olin kanssa ihan kypsä 3 kk kohdalla, mutta jos mitään vakavaa oiretta ei ole, sinnittele hetki. Mä päätin kestää siihen vähän vajaa 6kk että saa sit puolet rahoista takaisin, jos sen ottaa pois. Nyt on vajaan vuoden ollut ja aivan loistava kapine! Niin huoletonta, ei tunnu missään ei menkkoja!!!!
 

Yhteistyössä