Nyt tuli kyllä itku, ompa mulla tunteeton mies!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja norppa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

norppa

Vieras
Minä olen kamppaillut tässä pari viime vuotta ylipainon kanssa, sellainen 10-15kg on liikaa... Olen yrittänyt itsekseni sitä pudotella, liityin keventäjiinkin, mutta jotenkin kaikki aina jää...:-/ En vain saa itseäni niskasta kiinni!

Meillä on monta lasta ja omaa aikaa minulla ei ole ollenkaan, mies tekee paljon töitä ja hänellä on muutama harrastus jossa käy säännöllisesti.

Nyt pyysin siskoani aloittamaan kanssani Painonvartijat ja olin aivan intoa puhkuen, kun sitä miehelle kerroin! Ainut ongelma asiassa on päivä jolloin painonvartija ryhmä kokoontuu, silloin on miehelläkin harrastus. Olin jo ajatellut palkata jonkun opiskelijan olemaan lasten kanssa silloin. Tyhmä kokoontuu tuossa naapurikaupungissa, mutta ajallisesti matkaan menee vain vajaa 30min. suuntaansa.

Mies tyrmäsi ajatuksen heti. Hän sanoi, että se on aivan järjetön ajatus, eikä hän suostu siihen.

Nyt olen sitten mököttänyt ja itkenyt asiaa koko alkuillan. Hän sanoi, että voin vaikka ottaa kaksi iltaa itselleni ja alkaa harrastaa jotain liikuntaa, hän kuulemma järjestää niin, että pääsen. Mutta painonvartijoihin en pääse, kun kuulemma ne on nähty, etten niissä pärjää.

Voi että on paha mieli :-(

|O Onpas törppö! Mitä miehesi harrastaa? Pamauta takasin, että ethän sinäkään siellä sählyssä jaksa koko aikaa pelata, mitä sinä siellä roikut? Tai että eikö se kalastus ole ihan rahantuhlausta, kun ei tule ikinä muuta kuin pahantuulinen mies tyhjin käsin takasin? Jospa se auttais vähän miestä miettimään miten asinsa ilmaisee.

Tota...mitä ihmettä se sun miehelle kuuluu :o ?
Kyllä aikuinen ihminen voi mennä ovesta ulos kysymättä toiselta lupaa ja jos toinen kysyy "mihin menet" ja vastaus loukkaa, ongelkma on kyllä sen toisen puolison. Toki pitää keskustella, jos harrastus toista jotenkin loukkaa, mutta omaa elämää sitä parisuhteessakin molemmat elää ja molempien se pitää myös hyväksyä!

Siis uskomatonta! Miehelläs on siis oikeus määrätä sua että mitä saat harrastaa ja koska?! Ja hän itse tekee mitä lystää eikä sulla ole mitään sanomista siihen. Ähhh...

Siis huolettaako miestäsi se rahanmeno vai mikä? En ymmärrä miksi et saisi yrittää jos kerran haluat ja jos hän olisi vaihtoehtoisesti järjestänyt sulle kaks iltaa vapaata niille liikuntaharrastuksille. HÖh! :o
Toisaalta itse kyllä aloittaisin mieluummin kahtena iltana liikunnan, sais enemmän omaa aikaa.
no ymmärtääkö mies miten pahoitit mielesi?

Tilanne kuulostaa siinä mielessä ikävältä, että miehesi estää aikuista ihmistä tekemästä omaa elämäänsä koskevia päätöksiä.

Mitä painonvartijoihin tulee, niin niistä olen miehesi kanssa samoilla linjoilla. Painonvartijat-menetelmänä sopii vain harvalle elmäntapavaksi. Itsekin olen aikanaan laihduttanut paikkareilla ja ainoa positiivinen kokemus, jonka sieltä sain on se, että minä pystyn laihtuamaan. Kaikki muu mitä siitä jäi käteen on negatiivista: vastustuskyky huononi -> jatkuva flunssakierre, laihdutin myös lihakseni, jokainen pienikin herkuttelu ns "repsahdus" tuntui järisyttävän suurelta virheeltä -> itsesyytöksiä ja epäonnistumisen tunteita jne.

Eli jos ongelmasi koskisi laihduttamista suosittelisin tutustumaan vähä/hyvähiilariseen elämäntapaan, mutta koska viestin sisältö on enemmän parisuhdepainotteinen, jätän suosittelun tekemättä tällä kertaa. ;)

Anteeksi, jos kysyn tyhmiä, mutta kuinka miehesi voi sanoa, ettei HÄN suostu siihen, että SINÄ menet painonvartijoihin? Olet siis ajatellut jo lastenhoidon jne., ettei miehesi tarvitse jäädä pois harrastuksestaan.

Minä en kyllä suostuisi moiseen. Ehdottaisin ehkä sitten yhteistä koti-iltaa, eli ei toinenkaan menisi harrastamaan. Lapsellista, tiedän, mutta silti.

Kaikkea hyvää sinulle, olen itse aikanaan paikkareissa pudottanut 12 kg, tosin osa on jo palannut...

Yhteistyössä