Nyt tulee kusta ja paskaa, mutta kysyn kuitenkin, ja hei haloo tää on sitten gallup tyyppinen kysely ettei tarvii hirveesti järkyttyåä

kuka on sitä mieltä, että kissan kuuluu saada olla ulkona vapaasti. :wave: :wave: kissa on villi ja vappa. se ei kuulu mihinkään narunjatkoksi. ja sitä ei pitäis edes ottaa mihinkään kerrostaloon, jossa se joutuu olemaan aina sisällä vankina, tai sit naurettavan näköisenä valjaissa.
 
vieras
Jos kissan ottaa maalle, mut mielestä sen kuuluu saada olla vapaasti ulkona. Kerrostalossa ja kaupungissa narussa ulkoilee tai ei ollenkaan...tai ei sitten ota lainkaan kissaa.
 
Olen juuri tuota mieltä. Meillä kolme kissaa jotka kaikki saavat vapaasti ulkoilla, ei ole kissanvihaaja naapureita eikä autoteitä, joten turvallisesti menevät ja ihan ovat hoidettuja ja huollettuja kotikissoja vapaudestaan huolimatta :D
 
vieras
Ihannetilanne kissan kannalta on maaseutu missä se saa olla ja liikkua vapaasti ulkona. Jos joku kaupunkilainen haluaa kissan niin sääli kissaa, kaupungissa ei kuitenkaan irralleen.
 
tossuliini
Meillä on pakko kissan olla juoksulangassa tai sitten käytetään sitä lenkillä aamuisin hihnan päässä. Asutaan sen verran lähellä autotietä ettei tässä voi pitää kissaa vapaana, maalla se on vähän toinen juttu missä ei ole niin kauheasti liikennettä. Ja ainakaan täällä kaupungin järjestyssäännöt eivät anna lupaa kissoille olla irti.
 
Mä olen eri mieltä.
Olen meinaan se, jonka pihassa kissanomistajien villit ja vapaat kissat käyvät kusella.
Eilen nappasin yhden katin kainaloon, se köllötteli meidän likan nukenvaunuissa |O , ja kippasin takaisin aidan toiselle puolelle mistä se tulikin. Vittu.
 
Meidän kissat ei tarkene olla ulkona vapaasti, eikä niitä voi sinne päästää. Eikä ole tarkoitettu ulos.
Kissaihmisiä vaikka olenkin, niin ei, kissoja ei saa päästää yksin ulos. Vaikka se kuinka olisi niille tarpeellista.
 
Minäkin olen samaa mieltä. Jos kissamme olisi ollut tyytyväisenä sisällä, emme olisi sitä päästäneet vapaana ulkoilemaan. Se kuitenkin pääsi ulkoilun makuun kun sitä kaupungissa ulkoilutin valjaissa, ja äärimmäisen itsepäisenä ja sinnikkäänä eläimenä se olisi erittäin stressaantunut jos se ei pääsisi ulos. Lukitut ovet ja ikkunat ovat sille kirosana, kissa yrittää kaivautua ikkunasta läpi ja roikkuu ovenkahvassa tunninkin yhteen menoon ellei sitä muuten päästetä.
 
naksu
Maalla saa kulkea vapaana mutta taajamissa on omistajan pidettävä huolta ettei kissa sotke toisten pihoja ja siellä olevia kalusteita.
Naapurille lähti juuri lasku rikki kynsityistä kalusteiden pehmusteista :(
 
No tietysti. Sehän on kissan kidutusta, jos pidetään jossain kerrostaloasunnossa "vankina", tai että se saa liikkua pihalla jonkun narunnokassa, tai että sitä jopa käytetään kävelyllä tällaisessa narussa. :eek: |O
Se, joka muuta väittää, ei taida paljon asioista tietää. :/
(Huom. Totta kai parempi sitten kytkettynä pihalla kuin ilman, varsinkin jos kaupungeissa kissa tekisi muuten tuhojaan tms. Minä itse maalla kasvaneena olen vain tottunut siihen, että kissat kulkevat vapaasti, näin se on aina ollutkin, joten miksi niitä pitäisi mihinkään köyttää sit? Miksi hankkia kissa, jos sillä ei ole reviiriä elääkseen?)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Minäkin olen samaa mieltä. Jos kissamme olisi ollut tyytyväisenä sisällä, emme olisi sitä päästäneet vapaana ulkoilemaan. Se kuitenkin pääsi ulkoilun makuun kun sitä kaupungissa ulkoilutin valjaissa, ja äärimmäisen itsepäisenä ja sinnikkäänä eläimenä se olisi erittäin stressaantunut jos se ei pääsisi ulos. Lukitut ovet ja ikkunat ovat sille kirosana, kissa yrittää kaivautua ikkunasta läpi ja roikkuu ovenkahvassa tunninkin yhteen menoon ellei sitä muuten päästetä.
Voi olla, että meidän naapurin kissakin on sinnikäs ja stressaantunut jos ei pääse ulos, mutta prkl niillä siltikään ole oikeutta päästää sitä kuselle meidän pihalle, nokosille pojan rattaisiin tai tytön nukenvaunuihin, jne.
 
Meillä kissa kulkee naurettavasti narun nokassa. :whistle: Silloin on ok jos omistaja pitää huolen ettei kissa pasko ja kuse toisten nurkkiin/hiekkalaatikoihin yms, niin mun puolesta voi olla vapaana. Mutta koska se ei useinkaan (jos koskaan) ole käytännössä mahdollista, niin kisut pidettäköön kiinni. :) Ainakin täällä kaupunkialueella.

Mutta, en mää järkyty tästä gallupista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Voi olla, että meidän naapurin kissakin on sinnikäs ja stressaantunut jos ei pääse ulos, mutta prkl niillä siltikään ole oikeutta päästää sitä kuselle meidän pihalle, nokosille pojan rattaisiin tai tytön nukenvaunuihin, jne.
Sinä päivänä kun joku valittaa että kissani häiriköivät, voidaan katsoa asiaa uudelleen. Mutta tuo sinnikäs katti joutuu silloin luultavasti piikille, koska sen elämä ei ole onnellista neljän seinän sisällä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Voi olla, että meidän naapurin kissakin on sinnikäs ja stressaantunut jos ei pääse ulos, mutta prkl niillä siltikään ole oikeutta päästää sitä kuselle meidän pihalle, nokosille pojan rattaisiin tai tytön nukenvaunuihin, jne.
Sinä päivänä kun joku valittaa että kissani häiriköivät, voidaan katsoa asiaa uudelleen. Mutta tuo sinnikäs katti joutuu silloin luultavasti piikille, koska sen elämä ei ole onnellista neljän seinän sisällä.

Sitten se pitää antaa sellaiseen kotiin jossa se saa jatkaa vapaan kissan elämää. Ei viatonta luontokappaletta saa tappaa sen takia ettei yksi ihminen pysty tarjoamaan sille sitä mitä se tarvitsee :'( Toivottavasti ei tule ajankohtaiseksi.
 
Meillä
kaikki 4 karvakasaa kulkevat vapaasti pihalla omia polkujaan. Ihan maalla asutaan, yksi tie menee vieressä mutta ovat oppineet autoja varomaan ja hyppäävät ojaan kun auto lähestyy. Leikattuja ovat kaikki ja aika pieni reviiri nuilla tuntuu kuitenkin olevan, jos pihassa kissoja kutsun niin muutaman minuutin päästä ilmestyvät jostain paikalle. Talvellahan nuo saa ihan kantaa pihalle kuselle kun vaan uunin kyljessä köllisivät, kesällä enemmänkin reissaavat.
 
Jos kissa on kerran niin villi ja vapaa niin mitä hittoa se teillä lemmikkinä tekee??Maalla ne saattaa jopa villiintyä tuolla ku irrallaan juoksee.Ite asiassa mua ei haittaa sievät kissat jotka vaan pihan läpi kulkee tai leikkii tuolla omia juttujaan,niitä tykkään jopa seurata.Mutta nuo ällötykset kapisen näköset katit tekis mieli ampua tonne :x Yhelläkin ilettävyydellä on oikein syyhysen ja kirppusen näkönen karva ja semmonen samperin töpöhäntä,kävelevän kirppukasan näkönen :x Ja yks kuratti käy kusella mun pottupeltoon ja paskalla yllätin sen :headwall: :headwall: Ja jos totta puhutaan niin en minä kissoja kyllä erityisesti rakasta mutta oon sopeutunut siihen että tuolla ne kuljailee ja jahtaa pikkulintuja =)
 
niin
Kissat eivät kuulu hiekkalaattikkoihin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ku lapset oli pieniä, niin kavettiin kissan pökäleitä hiekkalaatikosta pois ja paljon, ku naapurintalon taliaivo aina päästi aamu varhaisella kissansa pissalle lasten hiekkalaatikolle. Onneksi enää ei siellä asuta.
Jos ne saisi opetettua sieltä pois, niin ihan hyvin saavat kuleskella vapaina. Niist olis meillä ainakin myyräntappajina paljon hyötyä, mutta mä olen tyttärelleni sanonut että meille ei kissaa hankita, koska mä pelkäisin sen puolesta ihan liikaa. Kun se vapaana kuitenkin kulkisi, meillä on aina ovet ulos auki, niin vähän vaikeeta olis estää kissaa menemästä ulos.
 
Ainakin meidän kissat sisällä ollessaan hauskuuttaa mitä erilaisimmilla tempauksilla (ja ulkonakin kun tulevat esim. rakennusvalvojiksi vajatalkoisiin) ja ovat hellyydenkipeitä purisijoita.

Vuorokaudessa on tunteja vaikka muille jakaa ja kun itse nukkuu, kissat ovat ulkona tai sisällä nukkumassa. Kyllä meillä sitä yhteistäkin aikaa on ja miksi ihmeessä eläimen pitäisi olla olemassa vain ihmistä varten ja meitä viihdyttämässä?

On meillä koiriakin mutta kyllä nekin saa olla rauhassa pihalla tai nukkumassa eikä niitä koko ajan pakoteta temppuilemaan ja viihdyttämään. Ei Miimari kaikki ole niin mustavalkoista :p
 

Yhteistyössä