Nyt tarvitaan hyviä salaattiohjeita tupareita varten n. 20 hengelle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shihtzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

shihtzu

Aktiivinen jäsen
05.02.2008
1 878
0
36
Lauantaina vietetään vihdoin ja viimein tuparit ja nyt pitäisi keksiä jotain tarjottavaa. Pitäisi olla helppoa ja yksinkertaista tehdä ja syödä. Itse ajattelin, ehkä perunasalaatti ja kinkku-makaronisalaatti, mutta muitakin ehdotuksia otetaan vastaan, sillä vielä en ole lopullista päättänyt.
Myöskin ohjeita perunasalaattiin ja kinkku-makaronisalaattiin kaivataan.

Niin ja ne määrät, kuinka paljon esim. perunoita johonkin perunasalaattiin tarvii keittää, kun vieraita on n. 20 ja etukäteen tiedän, että ruokaa menee.

Myöskin jokin helppo lihapullaohje olisi kiva saada, jos niitä ehtii vielä väsäämään.

mä teen kinkku-makaronisalaatin niin, että keitän pussillisen makaronia, huuhtelen kylmällä vedellä, joukkoon 1 pss kinkkukuutioita tai -suikaleita, 1 pss herne-maissi-paprikaa ja 1 prk kermaviiliä. mausteeksi pippurisekoitusta ja suolaa. lisäksi laitain joko tuore- tai suolakurkkua ja omppukuutioita, jos sattuu omppuja olemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja miukuliina:
mä teen kinkku-makaronisalaatin niin, että keitän pussillisen makaronia, huuhtelen kylmällä vedellä, joukkoon 1 pss kinkkukuutioita tai -suikaleita, 1 pss herne-maissi-paprikaa ja 1 prk kermaviiliä. mausteeksi pippurisekoitusta ja suolaa. lisäksi laitain joko tuore- tai suolakurkkua ja omppukuutioita, jos sattuu omppuja olemaan.

niin ja tuosta määrästä kyllä riittää 20 henkilölle, jos muutakin tarjottavaa on. patongit sopii kaveriksi

mun suosikki salaatti on:
jäävuorisalaattia
kirsikkatomaatteja
pakaste maissia
hunajamarinoituja broilerin fileesuikaleita
apetina feta snack aurinkokuivattu tomaatti
ananaspaloja purkista

ja sen kanssa fazerin juustopatonkia + aurinkokuivattu tomaatti creme bonjour, kurkkua ja porkkanaa + dippiä.

mun lempi ruokaa =)

Huippuhyvä perunasalaatti:

Keitettyä perunaa (vihreä pussi)
Kananmunaa
Vihreä omena
Suolakurkkua
Purjosipuli

Kastike: Kermaviili + majoneesi, suolaa, sokeria ja vähän sinappia. Nam!

Alkuperäinen kirjoittaja tosi hyvää :p:
http://www.hellapoliisi.fi/reseptit/reseptit/salaatit/kinkku-juusto-pastasalaatti-80-lle-hengelle.php

:o :o :o Missä täällä suomessa myydään tuota majoneesia??? Se on ehdottomasti ihan parasta!! Stockmannilla oli joskus jonkun Amerikka-teeman yhteydessä mutta en oo nähny pitkään aikaan enää.

Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:
Alkuperäinen kirjoittaja tosi hyvää :p:
http://www.hellapoliisi.fi/reseptit/reseptit/salaatit/kinkku-juusto-pastasalaatti-80-lle-hengelle.php

:o :o :o Missä täällä suomessa myydään tuota majoneesia??? Se on ehdottomasti ihan parasta!! Stockmannilla oli joskus jonkun Amerikka-teeman yhteydessä mutta en oo nähny pitkään aikaan enää.

En kyllä tiiä. Mut mie oon käyttäny tuohon ohjeeseen ihan Kavlin majoneesia ja herkkua tulee siitäki :p

Mä laitan makaronisalaattiin

-makaronipussillinen, keitettynä ja huuhdeltuna
-palvikinkunpala (vaikkapa pirkan ylikypsä saunapalvii) 400 grammaa
-purkillinen säilykeherneitä (400gr)
(-omenakuutiot kuuluvat reseptiin mutta mä olen allerginen)
-parisataa grammaa pieneksi pilkottuja, valutettuja minitomaatteja
-pari isoa pilkottua maustekurkkua

Ja kastikkeeksi purkillinen vaahdotettua kermaa minkä sekaan töräytän kunnolla sinappia ja melkein koko tuubillisen kruunumajoneesia. Kurkun lientäkin voi vähän lisätä jos tuntuu sokerittomalta.

Lihapullataikinan voisin tehdä vaikka näin

-Kilo jauhelihaa (kevyempää sikanautaa)
-kolme kananmunaa
-pari voissa paistettua sipulia (silppuna toki)
-kolme kourallista sipsin tai nachojen jämiä tai kuivaa leipää raasteena/murskana
-kaksi teelusikallista suolaa, saman verran paprikajauhetta, kunnolla pippuria myllystä

ja loraus vettä jos tuntuu turhan paksulta

Tosin, ehkä ois syytä kaksinkertaistaa kumpikin satsi kun vieraita tulee noinkin paljon.

Ei mitää pakastehernemaissipaprikaa!! Niin junttia. Sitä tungetaan jokaiseen kotikokkisalaattiin ja ollaan niin gourmeeta. Ei ei ja ei.

Yhteistyössä